مقالات

7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید

7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید

در این مقاله قصد داریم به 7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید بپردازیم و اجزای آن که شامل شیشه ، ارسی بالایی (پنل بالایی) ، ارسی پایین (پنل پایین) و یراق آلات میشود را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید

پنجره یکی از مهم ترین ویژگی های هر خانه ای است. آنها به شما این امکان را می دهند تا فضای بیرون را از راحتی اتاق نشیمن خود تجربه کنید و پنجره ها را به منبع نور طبیعی و مناظر تبدیل می کنند. در حالی که بیشتر مردم به ساخت پنجره نگاه می کنند و از طریق آن روی مناظر تمرکز می کنند، اجزای مختلفی در آناتومی پنجره خانه وجود دارد که این امکان را فراهم می کند.

هر پنجره دارای چندین بخش است که برای کل مجموعه بسیار مهم است. در حالی که اکثر مردم بر روی خود شیشه تمرکز می کنند، اگر قاب ها، پایه ها، سرها و طاقچه ها برای نگه داشتن همه چیز در کنار هم نبود، شیشه ها در جای خود قرار نمی گرفتند. در صنعت پنجره، بخش های کلیدی پنجره خانه عبارتند از:

شیشه

یکی از 7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید شیشه است در یک پنجره، شیشه جزء اصلی پنجره است. شیشه به صاحب خانه اجازه می دهد تا بیرون را ببیند. شیشه از کوارتز، ماده معدنی متشکل از اکسیژن و سیلیکون ساخته شده است. در طی مراحل تولید، فرمول‌های شیشه‌ای به شکل مایع داغ مخلوط می‌شوند و سپس به مقادیر دقیق در ظروف شکل‌دهنده ریخته می‌شوند و سپس برای سفت شدن وارد کوره می‌شوند. شیشه‌های پنجره، بطری‌ها، گلدان‌ها و سایر محصولات شیشه‌ای به همین شکل ساخته می‌شوند.

شیشه یک ماده قوی است که می تواند در بسیاری از فصول در برابر عناصر مقاومت کند. شیشه می تواند در طول زمان تاب بخورد، اما این یک منظره نادر است زیرا اکثر صاحبان خانه های امروزی تقریبا هر 20 سال یک بار پنجره های خود را تعویض می کنند.

ارسی بالایی (پنل بالایی)

در یک پنجره آویز ارسی بالایی پنلی است که شامل شیشه بالایی و قاب اطراف آن است. اکثر مجموعه های پنجره آویزان به عنوان پنجره های تک آویز شناخته می شوند زیرا ارسی بالایی ثابت است و به عنوان ستون فقرات مجموعه عمل می کند، در حالی که نیمه پایینی را می توان به صورت دستی در امتداد مسیرهای متحرک بالا یا پایین آورد.

اگرچه ارتفاع یک پنجره تک آویزن می تواند متفاوت باشد، ارسی بالایی معمولا بالاتر از سطح چشم قرار می گیرد. به این ترتیب، ارسی بالایی ورودی نور طبیعی را تسهیل می کند در حالی که ارسی پایینی دید به بیرون را فراهم می کند.

ارسی پایین (پنل پایین)

ارسی پایینی در مجموعه پنجره آویزان، پنل پایینی است که می تواند به صلاحدید مالک برای گردش هوا باز شود. در چیدمان معمولی اتاق نشیمن، ارسی پایینی بین سطح دست و چشم قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود پنل بر اساس ترجیح کاربر به راحتی بالا و پایین شود. یک ارسی پایین را می توان به هر ارتفاعی بین پایین و وسط یک مجموعه آویزان باز کرد. هنگامی که به طور کامل باز می شود، ارسی پایینی ارسی بالایی را از داخل می پوشاند.

در پنجره های تک آویز، ارسی پایینی معمولاً در طول ماه های بهار و تابستان باز است. صاحبان خانه اغلب لنگه پایینی را برای گردش هوا در مواقع گرم نگه می دارند. معمولاً صفحه‌هایی در قسمت بیرونی ارسی پایینی قرار می‌گیرند تا اشکالات و زباله‌ها را مسدود کنند. در منازل منتخب، یک ارسی پایینی برجسته به عنوان نگه دارنده تهویه مطبوع پنجره ای عمل می کند. صاحبان خانه هایی که از تهویه مطبوع پنجره ای استفاده نمی کنند، گاهی اوقات فن ها را روی لبه جلوی یک ارسی پایینی باز می نشانند.

همانند ارسی بالایی، ارسی پایینی می تواند از یک یا چند جداره تشکیل شود. در طرح اخیر، شیشه ها توسط شبکه های تزئینی تقسیم می شوند که شیشه را به چهار یا شش پانل تقسیم می کنند. در خانه‌های قدیمی‌تر، شبکه‌ها یکی از ویژگی‌های رایج پنجره‌های آویزان هستند، در حالی که آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری معمولاً دارای پنجره‌های تک آویز بدون شبکه هستند.

شبکه ها

شبکه های یک پنجره قطعاتی هستند که شیشه ها را به چهار یا چند پنل تقسیم می کنند. شبکه‌ها معمولاً در پنجره‌های خانه‌های قدیمی ظاهر می‌شوند و در میان صاحبان املاک مجلل نیز محبوب هستند. معمولاً آنها را روی مجموعه های پنجره با قاب چوبی می بینید. با این حال، می‌توانید آن‌ها را در طرح‌های پنجره‌ای که از مواد قاب‌بندی وینیل یا فایبرگلاس استفاده می‌کنند، ببینید.

توری ها به هر پنجره ظاهر تزئینی بیشتری می بخشند. برای پنجره‌های سطح زمین یا خیابان، شبکه‌های متعدد می‌توانند حریم خصوصی را با کاهش سطح شفافیت از بیرون افزایش دهند. شبکه‌ها در طرح‌های پنجره‌های تک آویز و دو آویز رایج هستند، اما در پنجره‌های کشویی نیز دیده می‌شوند. در بیشتر موارد، شبکه‌ها روی مجموعه‌های پنجره‌های قفسه‌ای و کمانی که در خانه‌های مجلل رایج‌تر هستند، دیده می‌شوند.

از شبکه‌ها می‌توان برای تقسیم یک صفحه به تعداد معین پنل استفاده کرد. رایج ترین طرح ها از چهار، شش یا هشت پنل تشکیل شده است. همانطور که در بسیاری از خانه های قدیمی دیده می شود، در برخی از پنجره ها، شیشه ها به طور فیزیکی شیشه را به شیشه های کوچک جداگانه تقسیم می کنند. این روزها، بیشتر شبکه‌ها در داخل و خارج یک شیشه دو جداره جامد قرار می‌گیرند تا توهم چند پانل را ایجاد کنند.

یراق آلات

پنجره ها مجهز به قطعات سخت افزاری هستند که امکان کارکرد و امنیت ایمن را فراهم می کند. برای باز شدن شیشه ها، مهم ترین ویژگی در این زمینه مکانیزم قفل است که به شما امکان می دهد با صلاحدید خود پنجره را ببندید، قفل را باز یا بسته کنید. در پنجره های تک آویز، قفل ها معمولاً در بالای ارسی پایینی قرار می گیرند. در پنجره های کشویی، قفل در امتداد لبه پنجره باز می شود.

در پنجره‌های آویز، قفل معمولاً از یک سوئیچ تشکیل می‌شود که برای بستن آن را به چپ فشار می‌دهید و برای باز کردن قفل آن را به سمت راست می‌کشید که 7 قسمت مهم پنجره که باید بشناسید است. در پنجره های کشویی، قفل گاهی اوقات از یک مکانیسم گیره تشکیل می شود. قفل های پنجره معمولا از فلز ساخته می شوند. در پنجره‌های حاشیه‌ای و کمانی، یک اهرم چرخشی روی پانل‌های دور قرار می‌گیرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با زاویه به سمت بیرون باز شوند.

چهارچوب

سر پنجره بالاترین قسمت افقی است که لبه بالایی مجموعه پنجره را به دیوار اطراف متصل می کند. در چارچوب یک مجموعه پنجره، سر در هر انتهای زیرین با دو تخته عمودی که سمت چپ و راست قاب بیرونی را تشکیل می‌دهند به هم می‌پیوندد. سر در پایین پنجره توسط طاقچه منعکس شده است که قسمت پایینی مجموعه پنجره را به دیوار متصل می کند.

آستانه

زیر شیشه ها و اجزای قاب کناری هر مجموعه پنجره، آستانه قرار دارد که قسمت زیرین پنجره را به دیوار اطراف متصل می کند. از نقطه نظر ساختاری، طاقچه یکی از مهمترین ویژگی ها است زیرا مجموعه پنجره را در شکاف دیوار مربوطه محکم می کند و متعادل می کند.

در مجموعه‌های پنجره‌های چوبی، طاقچه‌ها معمولاً لاک زده می‌شوند و برای مقاومت طولانی‌مدت در برابر رطوبت و تنش با وینیل محافظ درمان می‌شوند. طاقچه های پنجره های ساخته شده با مواد فریم اکریلیک یا فایبرگلاس معمولاً سفید یا رنگ خنثی هستند.

منبع : parts of the window

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *