مقالات

تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی

تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی

در این مقاله قصد داریم به تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی بپردازیم و موضوعاتی دیگر مانند ساختار پنجره های خلیج و ساختار پنجره های کمانی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی

ارتقاء یا اضافه کردن یک پنجره پروژکتوری روشی محبوب برای صاحبان خانه است تا جذابیت خود را افزایش دهند، دید خود را گسترش دهند و فضای زندگی کاربردی اتاق را افزایش دهند. اگر به تازگی شروع به تحقیق در مورد گزینه‌های تعویض پنجره کرده‌اید، احتمالاً از هر دو پنجره خلیجی و کمانی شنیده‌اید اما تفاوت بین این دو چیست و کدام سبک را باید برای خانه خود انتخاب کنید؟ در اینجا مزایای هر نوع و چند عاملی که باید هنگام تصمیم گیری بین این دو در نظر بگیرید، آورده شده است.

در نگاه اول، پنجره های کمان و بالکن می توانند بسیار شبیه هم باشند. هر دو کمک زیادی به باز کردن یک اتاق و اجازه تنفس به آن می کنند و ظاهر فضای بیشتری را ایجاد می کنند و نور بیشتری را وارد می کنند و در عین حال به هر اتاقی زرق و برق می بخشند.

یکی از تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی این است که پنجره خلیج دارای سه دهانه است که به صورت برآمدگی زاویه دار است. یک پنجره کمانی معمولا دارای چهار یا پنج است، اما می تواند سه یا شش نیز داشته باشد. ساختار کلی یک پنجره خلیجی شامل یک پنجره تصویری با دو پنجره دیگر، معمولا کوچکتر، در دو طرف است. ساختار یک پنجره کمانی منحنی است و ظاهری گرد در بیرون خانه ایجاد می کند و پنجره ها از نظر عرض برابر هستند. (این کمان پنجره ها معمولا به عنوان کمان چهار لایتی یا کمان پنج لایتی شناخته می شوند که این خود یک تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی است.)

از دیگر تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی خطوط زاویه‌دار و صفحات صاف پنجره‌های معاصر است که اغلب برای خانه‌های مدرن مناسب‌تر در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که ساختار بیرونی نیم‌دایره‌ای پنجره‌های کمانی برای هر معماری ایده‌آل است. البته، هر کدام از آنها برای هر خانه ای کاملاً قابل قبول است. پنجره‌های خلیجی دورتر از دیوار بیرون می‌زنند و به فضای بیرونی بیرون می‌زنند و فضای داخلی را کمی بیشتر می‌کنند.

 

پنجره‌های کمانی اغلب اجازه می‌دهند نور بیشتری به اتاق وارد شود زیرا شیشه‌های شیشه‌ای بیشتری نسبت به پنجره‌های کناری دارند.از آنجایی که پنجره‌های کناری فقط سه صفحه دارند، به ندرت به اندازه پنجره‌های کمانی پهن می‌شوند. پنجره‌های کمانی را می‌توان در گوشه‌ای از ساختمان پیچیده و شکل برجک منحصربه‌فردی را در خارج و یک گوشه فریبنده در داخل ایجاد کرد. این گزینه سودمند همچنین امکان دید از دو طرف خانه را فراهم می کند.

ساختار پنجره های خلیج

پنجره خلیجی ترکیبی از سه یا چند پنجره است که از دیوار بیرونی زاویه دارند. نصاب های اصلی خبره ما می توانند به طور ماهرانه پنجره های محفظه ای را در چهار زاویه برآمدگی تا یک محفظه جعبه 90 درجه نصب کنند. از آنجایی که پنجره بیرون از دیوار بیرون زده است، می‌توانید از نمای وسیع و حتی فضای اضافی برای نشستن لذت ببرید.

ساختار پنجره های کمانی

مانند پنجره‌های کناری، پنجره‌های کمانی فراتر از دیوار بیرونی گسترش می‌یابند، اما در یک طاق برازنده چهار، پنج یا شش پنجره از دیوار جدا می‌شوند. این سبک پنجره زیبا معمولاً بزرگتر از سبک پنجره خلیجی است و به دلیل منحنی به جای گوشه ها، سطح شیشه ای بیشتری دارد. مانند پنجره‌های کناری، اضافه کردن صندلی پنجره به پنجره کمانی شما می‌تواند یک افزودن سریع و آسان اتاق باشد. اگر یک نیمکت زیر پنجره خود اضافه می کنید، آن را فرصتی برای ذخیره سازی اضافی در نظر بگیرید! اگر به دنبال بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن اتاق خود هستید، پنجره‌های کمانی راه‌حل مناسبی هستند.

پنجره‌های خلیجی و کمانی معمولاً با معماری ویکتوریایی مرتبط هستند. پنجره‌های کمانی خود را با توری‌ها، گزینه‌های مختلف سقف و رنگ‌هایی بپوشانید که سبک معماری خانه شما را تکمیل می‌کنند. وقتی صحبت از هر نوع پنجره به میان می آید، این پنجره ها می توانند انعطاف پذیر باشند. شما می‌توانید ترکیبی از پنجره‌های دوتایی، محفظه‌ای، تصویری یا سایبانی را برای ایجاد پنجره‌های کوچک یا کمانی خود انتخاب کنید.

اگر ایده ی پنجره ی خلیجی یا کمانی برای خانه ی شما جدید است، توجه داشته باشید که می توان از آن ها به عنوان جایگزینی در بیشتر دریچه های بزرگ استفاده کرد. در این مطلب به تفاوت پنجره کمانی و پنجره خلیجی پرداختیم و مواردی مانند ساختار پنجره های خلیج و ساختار پنجره های کمانی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منبع : bay windows Vs bow windows

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *