مقالات

تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره

تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره

در این مقاله قصد داریم به تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره بپردازیم و موضوعاتی مانند پنجره تک جداره چیست؟ ، پنجره دو جداره چیست؟ ، کدام نوع پنجره بهتر است؟ را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره

اگر در کلان شهرها زندگی می کنید احتمالاً می دانید که این شهرها یکی از پر سر و صداترین شهرهای ایران هستند. آیا آپارتمان یا خانه ای در نزدیکی یک خیابان شلوغ دارید؟ آلودگی صوتی احتمالا یکی از بزرگترین دشمنان شماست. یک پنجره با شیشه تک جداره مطمئناً با سر و صدای تولید شده توسط خودروها همخوانی ندارد. علاوه بر این، پنجره های تک جداره نمی توانند دمای بیرون را در خارج از جایی که متعلق به خود هستند نگه دارند. خانه شما در زمستان سردتر و در تابستان گرمتر می شود و هیچ پناهگاهی در برابر دمای شدید نخواهد داشت و در این مطلب به مهمترین تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره خواهیم پرداخت.

پنجره تک جداره چیست؟

پنجره های تک جداره تنها یک لایه شیشه دارند و عایق بندی ضعیفی دارند. پنجره های تک لایه شیشه تقریباً اصلاً قابلیت کاهش نویز ندارند و در برابر نوسانات دما محافظت نمی کنند. پنجره های تک جداره تنها یک لایه شیشه دارند و عایق بندی ضعیفی دارند. پنجره های تک لایه شیشه تقریباً اصلاً قابلیت کاهش نویز ندارند و در برابر نوسانات دما محافظت نمی کنند.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به این مقاله میتوانید از دیگر مقالات مهم پنجره آنلاین مانند پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ و توری پنجره دوجداره چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

پنجره دو جداره چیست؟

به جای یک لایه شیشه، مدل های دو جداره دو لایه هستند. این دو لایه با یک لایه نازک فضای خالی از یکدیگر جدا می شوند. هوای محبوس شده در این فضا به عنوان عایق پنجره عمل می کند.

هوای بین دو صفحه شیشه، دمای هوای بیرون را در داخل به دام می اندازد. به عنوان مثال، در  زمستان های سرد دمای هوا تا زیر صفر کاهش می یابد. وقتی دمای سردتر از لایه اول شیشه عبور می کند، هوای سرد در وسط آن به دام می افتد. به عبارت دیگر، سرما هرگز از لایه دوم شیشه عبور نمی کند و به شما کمک می کند از دمای ثابت خانه لذت ببرید.

پنجره های دولایه آب بندی هوا را ایجاد می کنند و داخل خانه شما را همانطور که دوست دارید زیبا و دنج نگه می دارند. علاوه بر این، آنها عایق بهتری را ارائه می دهند، در برابر اتلاف انرژی محافظت می کنند و قبض های آب و برق شما را به حداقل می رساند. در واقع، پس انداز شما با پنجره دوجداره می تواند تا 24 درصد در زمستان و 18 درصد در تابستان باشد. قیمت پنجره های دوجداره بیشتر از پنجره های تک جداره است، اما ویژگی های آنها باعث می شود سرمایه گذاری شما کاملاً ارزشش را داشته باشد زیرا در دراز مدت در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

کدام نوع پنجره بهتر است؟

از آنجایی که بازار پنجره شامل انواع مختلفی از پنجره ها می شود، انتخاب پنجره های مناسب برای خانه شما ممکن است کار زیادی به نظر برسد. با این حال، ما می توانیم این کار را برای شما آسان تر کنیم. در بیشتر موارد، شما می خواهید پنجره های دوجداره برای خانه خود داشته باشید، اما چند موقعیت وجود دارد که ممکن است از مدل های تک جداره سود بیشتری ببرید.

به عنوان مثال، پنجره های تک لایه برای بسیاری گزینه مقرون به صرفه ای هستند، زیرا آنها یک جداره شیشه ای دارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که حتی اگر هزینه اولیه جذاب‌تر باشد، باید به موقع برای گرمایش و تهویه مطبوع هزینه بیشتری بپردازید. خوشبختانه، این مسئله برای افرادی که در آب و هوای معتدل یا با دمای ثابت در تمام طول سال زندگی می کنند، نیست. اگر نگران سرد یا گرم شدن خانه خود نباشید، پنجره های تک جداره می توانند گزینه ای مقرون به صرفه باشند.

در این مقاله به تفاوت پنجره تک جداره و دوجداره پرداختیم و موضوعاتی مانند پنجره تک جداره چیست؟ ، پنجره دو جداره چیست؟ ، کدام نوع پنجره بهتر است؟ را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منبع : double pane vs single pane

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *