مقالات

درب و پنجره یو پی وی سی – این همه هیاهو برای چیست؟

در این مقاله قصد داریم به موضوع درب و پنجره یو پی وی سی – این همه هیاهو برای چیست؟ بپردازیم و مواردی مانند کارآمد در صرفه جویی انرژی ، عمر بالا و مقاوم در برابر آب و هوا ، کارآمد به لحاظ زیست محیطی ، مقرون به صرفه ، سازگاری قطعات را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

درب و پنجره یو پی وی سی – این همه هیاهو برای چیست؟

در بازار پروفیل درب و پنجره، به نظر می رسد روند رو به رشدی به سمت یو پی وی سی وجود دارد. پروفیل های یو پی وی سی (UPVC) بر بازار پنجره در اروپا تسلط دارند و همچنین در چین، ایالات متحده آمریکا و حتی در هند و کشورهای خاور میانه بسیار رایج هستند. سوال این است که چرا؟ چه چیزی در مورد یو پی وی سی خاص است؟ چرا صاحبان خانه‌ها بیشتر و بیشتر از یو پی وی سی (UPVC) استفاده می‌کنند؟ و شاید مهمتر از همه آیا باید به آنها بپیوندیم؟

همانطور که همه ما می دانیم، افکار عمومی همیشه بر اساس منطق یا حتی منفعت واقعی هدایت نمی شوند، اما آیا این مورد دیگری است که باعث می شود مانند، یا چیزی بیشتر وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید عملکرد پنجره‌های UPVC را در سه پارامتر کلی – اکولوژیکی، اقتصادی ، متریال ، طراحی و ایمنی بررسی کنیم.

پنجره های یو پی وی سی هیچ گونه گازی متصاعد نمی کنند و می توانند برای سلامتی انسان کاملا بی ضرر در نظر گرفته شوند. با توجه به این واقعیت و به لطف سطوح تمیز و بهداشتی قاب پنجره یو پی وی سی، حتی برای نصب در محیط های بالینی نیز مناسب هستند.

کارآمد در صرفه جویی انرژی

پنجره های یو پی وی سی در مصرف انرژی بهینه هستند. آنها دارای ضریب انتقال حرارت بسیار پایین (U-Value) هستند، به این معنی که دارای خواص عایق عالی هستند. در اصطلاح علمی، ضریب انتقال حرارت نشان می دهد که چه مقدار انرژی حرارتی (گرما) از طریق یک عنصر ساختمانی مانند پنجره ها و درها منتقل می شود.

واحد اندازه گیری U-Value W/m²K (وات بر متر مربع بر حسب کلوین) است. امروزه، سیستم‌های پروفیل مدرن می‌توانند به مقادیر Uf (U-Value of frame) 0.79 W/m²K برسند که در نتیجه مقادیر U (U-Value of window) w2 به کمتر از 0.63 W/m K می‌رسد که عملاً به عایق عالی و به میزان قابل توجهی پایین‌تر تبدیل می‌شود.

عمر بالا و مقاوم در برابر آب و هوا

علاوه بر پیشرفت‌های مرتبط با انرژی، پنجره‌های یو پی وی سی با سطوحی که مراقبت آسان و پایداری ابعادی دارند، حتی در شرایط دمایی شدید، در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم هستند. از این نظر عملکرد بسیار بهتری نسبت به پنجره های ساخته شده از مواد دیگر دارند. حتی دستور العمل های ویژه “حوایی” یو پی وی سی برای مناطقی با تاثیر UV افزایش یافته، مانند هند، وجود دارد تا پنجره ها در برابر نور خورشید و گرما مقاوم تر شوند.

برای اطمینان از پایداری و استحکام پنجره‌های UPVC، تثبیت‌کننده‌ها در طول ساخت پروفیل اضافه می‌شوند. در گذشته، ارائه دهندگان پروفیل UPVC از تثبیت کننده های سرب مضر برای محیط زیست استفاده می کردند.

با این حال، استانداردهای ایمنی از آن زمان به بعد شاهد یک تغییر اساسی به سمت بالا بوده اند و امروزه، سازندگان از تثبیت کننده های uPVC به جای سرب بر اساس کلسیم روی (CaZn) استفاده می کنند. اینها برای محیط زیست کاملا بی ضرر هستند، ویژگی که ما را به مزیت بعدی ارائه شده توسط پروفیل های uPVC می رساند.

کارآمد به لحاظ زیست محیطی

برای تمام اهداف و مقاصد، پروفیل های پنجره یو پی وی سی را می توان برای انسان و محیط زیست کاملا بی ضرر در نظر گرفت. دور شدن از تثبیت کننده های سرب قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است. سایر عوامل مورد استفاده در گذشته شامل فرمالدئید، کلروفلوئوروکربن (CFCs) یا پلی کلره بی فنیل (PCBs) بوده است.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به موضوع این مقاله میتوانید از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند کابرد پنجره یو پی وی سی در تمام فصول و 6 باور غلط درباره یو پی وی سی نیز دیدن فرمایید.

 

همه اینها اکنون با مواد بی ضرری مانند کلسیم/روی جایگزین شده اند که منجر به انتشار گازهای مضر در پروفیل ها نمی شود. با توجه به این موضوع و سطوح تمیز و بهداشتی و غیر متخلخل قاب های پنجره یو پی وی سی، برای نصب در محیط های کاملا ضد عفونی شده و حتی بالینی مناسب هستند.

مقرون به صرفه

تولید پنجره های یو پی وی سی بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل و به دلیل رقابت شدید در این بخش با طیف گسترده ای از سیستم ها و تغییرات ارائه شده، مصرف کنندگان خانگی می توانند راه حل های اقتصادی و نوآورانه زیادی در دسترس پیدا کنند.

آنها بسیار بادوام هستند، نیاز به نگهداری کمی دارند و بسیار عایق هستند و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. به طور کلی، هزینه های اولیه برای پنجره های یو پی وی سی با کیفیت بالا کمتر از هزینه های پنجره های چوبی یا آلومینیومی مشابه است.

سازگاری قطعات

یکی از نقاط قوت سیستم های پیشرفته پنجره یو پی وی سی، سازگاری گسترده اجزای مختلف مانند پروفیل های اصلی و قطعات اضافی مانند لولا ، اسپانیولت ، واشرها و غیره است. سازگاری قطعات یک عامل بسیار مهم در تعیین کیفیت درب و پنجره است.

انواع کمتری از پروفایل های مختلف نیاز به ذخیره سازی دارند و تنظیمات ابزار ثابت می ماند، حتی در هنگام پردازش نمایه های پنجره با عمق های مختلف. این امر نگهداری و مدیریت پروفیل ها را ساده می کند.

سخن آخر

در این مقاله آموختیم درب و پنجره یو پی وی سی – این همه هیاهو برای چیست؟ و کارآمد در صرفه جویی انرژی ، عمر بالا و مقاوم در برابر آب و هوا ، کارآمد به لحاظ زیست محیطی ، مقرون به صرفه ، سازگاری قطعات را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منابع و ماخذ : uPVC Windows and doors

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *