مقالات

انواع دستگاه های برش شیشه (cutting glass machine)

انواع دستگاه های برش شیشه

در این مقاله به اهمیت انواع دستگاه های برش شیشه (cutting glass machine) و بررسی میز برش شیشه ای مستقیم اتوماتیک ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه برش شیشه واترجت ، دستگاه برش شیشه اره ای خواهیم پرداخت. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

انواع دستگاه های برش شیشه (cutting glass machine)

دستگاه برش شیشه اتوماتیک یک دستگاه عالی برای برش مستقیم و شکل دادن انواع شیشه است. با طراحی فشرده خود، این دستگاه ها حداقل مساحت را اشغال می کنند و ساخت و ساز خوب طراحی شده با حداکثر دقت و حداقل تحمل برش را تضمین می کند. این دستگاه ها شامل سه مدل پرکاربرد برش لیزری ، واترجت ، میز برش اتوماتیک میشوند.

میز برش شیشه ای مستقیم اتوماتیک

دستگاه های برش شیشه مستقیم به صورت استاندارد برای برش انواع شکل های مستقیم روی شیشه کاربرد دارند. برنامه بهینه ساز آنها را می توان از کتابخانه پیش فرض وبسایت فروش دستگاه بارگیری کرد و از طریق ورود یک فایل dxf به دستگاه وارد یا مستقیماً از طریق نرم افزار دستگاه را بهینه سازی کرد. نرم افزار موجود بر روی دستگاه نوع شیشه را تشخیص داده و فشار و سرعت بهینه را برای برش شیشه تعیین می کند.

روش کار با این دستگاه به این صورت است که بارگیری شیشه به صورت دستی انجام می شود و شیشه به صورت دستی روی نقاط مورد نظر قرار می گیرد. سپس با دستور اپراتور، دستگاه به طور خودکار موقعیت ورق شیشه را در جهت x و y تشخیص داده و فرآیند برش را آغاز می کند. اشکال استاندارد، اشکال غیر استاندارد یا اشکال اسکن شده را می توان به راحتی برش داد. برنامه CNC دستگاه به طور خودکار حداکثر سرعت محور را برای فرآیند برش با توجه به نتایج بهینه سازی تنظیم می کند و حرکت محور را به حداقل می رساند و کوتاه ترین زمان ممکن برش و سنگ زنی را تضمین می کند.

دستگاه برش لیزری

دستگاه های برش لیزری را می توان با استفاده از کدهای CNC G برنامه ریزی کرد و برای برش شیشه های تخت و منحنی استفاده می شود. مزیت اصلی دستگاه برش شیشه لیزری سطح برش فوق العاده صاف آن است. با توجه به اینکه لیزرها برای عبور از شیشه طراحی شده اند، برش شیشه با لیزر یک پدیده غیرعادی است.با استفاده از لیزر بسیار کوتاه و پالسی در محدوده پیکوثانیه یا فمتوثانیه، می توان لیزری را با قابلیت برش شیشه پیکربندی کرد. چگالی عظیم مکانی و زمانی فوتون‌ها در پالس، نرخ جذب مکانیسم را در رابطه با ماده شفاف تغییر می‌دهد، پیکربندی که امکان برش شیشه را برای لیزر فراهم می‌کند.

دستگاه برش شیشه واترجت

برش شیشه واترجت معمولاً برای ایجاد طرح های تزئینی و آثار هنری هنری استفاده می شود. محدودیت‌هایی برای انواع شیشه‌هایی که می‌توان با استفاده از فرآیند جت آب برش داد وجود دارد، زیرا نمی‌توان آن را روی شیشه‌های کم کیفیت یا نازک استفاده کرد، اما برای شیشه‌های ضخیم با کیفیت استثنایی ایده‌آل است.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود میتوانید از مقاله دستگاه برش واترجت چیست؟ دیدن فرمایید.

مانند سایر فرآیندهای برش شیشه، برش شیشه ای با واترجت مستلزم آن است که قطعه مورد برش به خوبی پشتیبانی شود. قطعه باید به طور یکنواخت نگه داشته شود و روی سطحی قرار گیرد که به اندازه کافی نرم باشد تا از برگشت جت آب به عقب جلوگیری کند. فوم و تخته سه لا دو ماده پرکاربرد هستند. فرآیند برش واترجت شامل استفاده از یک ماده ساینده است که در آب تحت فشار معلق است. زمان بندی بین آب و مواد ساینده برای موفقیت برش شیشه با جت آب بسیار مهم است. آنها باید دقیقاً در همان زمان به سطح شیشه برخورد کنند.

دستگاه برش شیشه اره ای

دستگاه برش اره ای شیشه روشی آسان و راحت برای برش شیشه های ذوب شده، بافت سنگین یا ضخیم هستند. برش شیشه های ضخیم سنگین با دست تقریبا غیرممکن است. اره های برش شیشه حلقه ای، نواری و سیمی کار را به طور موثر و سریع و با دقت انجام می دهند.تیغه‌های اره‌های برش شیشه دارای نوک‌هایی از الماس هستند یا پوشش داده شده‌اند تا برش‌های پیچیده و سخت را انجام دهند. اره های برش شیشه دارای پمپ های آب چرخشی و چراغ های هدف برای نشان دادن مسیر برش هستند.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم از شما دعوت میکنیم از مقالات دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟  و    تست مقاومت انواع شیشه – 4 روش ویژه آن دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است.”

منبع و ماخذ : What is Glass Cutting

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *