مقالات

دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟

دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟ در این مقاله به معرفی ، کاربرد و انواع یکی از مهم ترین دستگاه های cnc یعنی دستگاه برش پلاسما میپردازیم.از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید مچکریم.

فرآیند برش پلاسما

دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟ فرآیند برش پلاسما شامل برش یک ماده با استفاده از مشعل پلاسما است. این روش بیشتر برای برش مواد سنگین مانند فولاد و سایر اشکال فلز استفاده می شود. با کاتر پلاسما cnc، گاز با سرعت بسیار بالایی از یک نازل دمیده می شود. در حالی که این کار انجام می شود، یک قوس الکتریکی از طریق گاز خارج شده از نازل به سطحی که در حال برش است وارد میشود.

این عمل مقداری از گاز را به پلاسما تبدیل می کند و دمای این پلاسما به حدود بین 10000 تا 50000 درجه میرساند. پلاسما آنقدر داغ است که هر ماده ای را که در حال برش است ذوب کند و هر فلز مذاب را از محل برش پاک میکند.از نظر شکل و اندازه، برش های پلاسما CNC شباهت زیادی به روترهای cnc دارند. این ماشین ها فقط با اشکال دو بعدی کار می کنند.

وقتی صحبت از خود ماشین ها می شود، مهم ترین ملاحظات فضا و ایمنی است. بر خلاف بسیاری از سیستم‌های CNC، دستگاه برش پلاسما به فضای زیادی در یک منطقه با تهویه مناسب نیاز دارد تا بتواند به درستی کار کند. این دستگاهی نیست که بتوانید با خیال راحت در گوشه ای مانند چاپگر سه بعدی قرار دهید زیرا بشدت ناایمن است.

دستگاه برای هر جرقه سرگردان به قسمتی از اطراف به عنوان بافر نیاز دارد. به همین ترتیب، کف محیط پیرامون دستگاه باید بتنی یا از جنس مواد مقاوم در برابر شعله باشد.

دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟

همچنین برای یک گاز یا کمپرسور و همچنین برای یک سیستم کامپیوتری فضا لازم است. برای جلوگیری از تداخل قوس پلاسما با رایانه، دستگاه باید به زمین متصل شود و رایانه باید به منبع تغذیه اضطراری (UPS) متصل باشد تا از برق قابل اطمینان ثابت اطمینان حاصل شود.

انواع دستگاه برش پلاسما cnc

با توجه به اندازه و نوع تهویه، دو نوع اصلی میز برش پلاسما وجود دارد: جریان پایین (Downdraft) و آبی (water).

  1. میزهای برش پلاسمای جریان پایین (Downdraft) دارای تهویه داخلی هستند که برای بیرون کشیدن بخارات و مواد فلزی که روی آن کار می شود طراحی می شود. جزء، سطح دارای سوراخ هایی است که از طریق آنها ذرات مکیده می شوند. در این مورد، باید یک سیستم اگزوز توربین را به پنل، در مرکز میز متصل کنید.
  2. میز برش پلاسمای آب (water) به قسمتی که روی آن کار می‌شود و همچنین مشعل پلاسما اجازه می‌دهد تا به سرعت در زیر آب می‌رود و دوباره روی سطح آب قرار می‌گیرد و می‌گذارد را دور کند و قطعات را خنک نگه دارد. در این حالت تهویه معمولی کارگاه باید کافی باشد.

 

مخاطب گرامی اگر قصد خرید دستگاه برش درب و پنجره یو پی وی سی را دارید میتوانید از فروشگاه پنجره آنلاین و دستگاه برش تک سر تسمه ایی، دستگاه برش تک سر نرمال، دستگاه برش دوسر اتوماتیک نیز دیدن فرمایید.

بسته به کیفیت برش و نوع مواد، گازهای مختلفی در برش پلاسما استفاده می شود:

1. اکسیژن برای فولادهای ضعیف تا ضخامت 1/4 اینچ استفاده می شود، اما برش ظاهری نامنظم را روی فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ایجاد می کند.

2. مخلوط آرگون و هیدروژن برای برش های صاف در فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ترجیح داده می شود، زیرا برشی با کیفیت بالا می دهد.

3. در یک فضای کارگاهی کوچکتر، هوای فشرده رایج ترین گازی است که هم به عنوان گاز پلاسما و هم به عنوان گاز کمکی استفاده می شود. برای کاربردهای برش با جریان کم در فلزات تا ضخامت یک اینچ به خوبی کار می کند.

4. گازهای دیگری که در برش پلاسما CNC استفاده می شوند نیتروژن و متان هستند که اغلب برای برش فولاد ضد زنگ با ضخامت پایین استفاده می شوند.

از اینکه تا اینجای مطلب با ما همراه بودید مچکریم از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات تخصصی پنجره آنلاین بازدید فرمایید.

منابع و مواخذ : ?what is it

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *