مقالات

انواع دستگاه شیشه شوی صنعتی

دستگاه شیشه شوی

در این مطلب به انواع دستگاه شیشه شوی صنعتی خواهیم پرداخت و تفاوت دستگاه شیشه شوی افقی و عمودی ، شیشه شوی افقی ، شیشه شوی عمودی ، نکاتی برای پیدا کردن دستگاه شیشه شوی مناسب ، اندازه ، فرآیند خشک کردن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع دستگاه شیشه شوی صنعتی

دستگاه های شستشوی شیشه برای اطمینان از تمیزی و کیفیت بالای شیشه ها از شیشه‌ های معمولی گرفته تا شیشه‌های عایق‌شده، شیشه‌های سکوریت شده و بسیاری موارد دیگر، برای فرآیند ساخت شیشه بسیار مهم هستند. دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که هرگونه ناخالصی را از ورق پاک کنند تا شیشه صاف را برای مراحل باقی مانده در فرآیند تولید (مانند حرارت دادن یا لمینیت) آماده کند. دستگاه های شست شوی شیشه شامل مدل های عمودی و افقی میشود که از سطح ابتدایی تا بسیار خودکار (همه مراحل قابل تنظیم) را در بر می گیرد تا به بهترین وجه با نیازهای تولید فعلی و آینده شما مطابقت داشته باشد.

تفاوت دستگاه شیشه شوی افقی و عمودی

شیشه شوی افقی

اینها محبوب ترین ماشین شستشو در صنعت ساخت شیشه های تخت هستند زیرا ماشین های مستقلی هستند. معمولاً از ماشین‌های شیشه ‌شوی افقی برای شیشه‌هایی استفاده می‌شود که با استفاده از فرآیندهای افقی برای لبه‌زنی یا سوراخ‌کاری شیشه تولید شده‌اند. این فرآیند با بی نیازی از دست زدن به شیشه برای تکمیل فرآیند شستشو، خطر خراش یا آسیب دیدن شیشه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

شیشه شوی عمودی

دستگاه های شستشوی شیشه‌ عمودی با قسمت‌های جداگانه‌ای از ماشین برای شستشو و دیگری برای خشک کردن پیکربندی شده‌اند. شیشه شوی های عمودی معمولاً برای فرآیندهای تولید شیشه عایق شده و حفاری عمودی یا خطوط کار CNC استفاده می شوند. این دستگاه از برس های باکیفیت برای شستشوی ورق شیشه قبل از عبور از خشک کن استفاده می کند. شیشه شوی های عمودی در کارخانه های شیشه سازی که فضای محدودی دارند کاربرد زیادی دارد.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه دستگاه های مرتبط با شیشه میتوانید از مقالات وبسایت پنجره آنلاین مانند انواع دستگاه های برش شیشه (cutting glass machine) و دستگاه برش پلاسما cnc چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

نکاتی برای پیدا کردن دستگاه شیشه شوی مناسب

گذشته از دانستن اینکه آیا یک دستگاه شست و شوی عمودی یا افقی برای نیازهای ساخت شما بهترین کارایی را دارد، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله به این موارد اشاره خواهیم کرد.

اندازه

اندازه شیشه ای که در طول فرآیند استفاده می کنید یکی از اولین مواردی است که هنگام خرید شیشه شوی تخت باید به آن فکر کنید. ما توصیه می کنیم دستگاهی را بر اساس عرض ضلع کوتاه شیشه انتخاب کنید. همچنین باید از میزان فضایی که در مناطق بارگیری و تخلیه خواهید داشت آگاه باشید. اگر اغلب تکه های شیشه ای درازی دارید که باید از داخل دستگاه عبور کنند، مهم است که فضای کافی برای مانور ایمن شیشه قبل و بعد از شستشو وجود داشته باشد.

فرآیند خشک کردن

دستگاهی که انتخاب می کنید برای خشک کردن دارای اسفنج یا نازل بادی است. دستگاه های شست و شوی با استفاده از فن‌آوری خشک‌کردن نازل های بادی در سراسر صنعت فروش بیشتری دارند. فرآیند نازل های هوا معمولاً شیشه را بهتر خشک می کند و نیاز به نگهداری کمتری دارد. متأسفانه این ماشین ها اغلب صدای بلندی دارند. برای کاهش صدا برخی از تولیدکنندگان شیشه ماشینی را انتخاب می کنند که از خشک کردن اسفنجی استفاده کنند. این شامل غلتک‌های اسفنجی است که در هنگام فشرده شدن قالب و عبور از خشک‌کن آب را جذب می‌کنند. شیشه همچنین از یک خشک کن هوا عبور می کند که آب باقیمانده را از سطح شیشه می دمد.

نکته : هر زمان که قصد سرمایه گذاری بزرگی برای شرکت تولید شیشه خود دارید، باید بودجه خود را در نظر بگیرید. مدل های مختلفی با هر مقدار بودجه در بازار موجود است که میتوانید به سراغ آنها بروید.

از اینکه تا پایان این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. دعوت میکنیم از دیگر مقالات مرتبط با شیشه دوجداره مانند دستگاه برش شیشه لیزری چیست؟ و دستگاه برش واترجت چیست؟ دیدن فرمایید

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است.”

منبع : GLASS WASHING MACHINES – Vertical and Horizontal

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *