مقالات

طراحی داخلی مینیمال منزل چیست؟

طراحی داخلی مینیمال منزل

در این مطلب به معقوله طراحی داخلی مینیمال منزل چیست؟ میپردازیم و عناصر طراحی مینیمالیستی ، ملزومات خالی ، خطوط تمیز ، پالت رنگ تک رنگ ، ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر ، ترکیب سایه ها و بافت های مختلف ، ترکیب منسوجات را مورد بررسی قرار میدهیم.

طراحی داخلی مینیمال منزل چیست؟

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند، که شامل از بین بردن چیزها به ابتدایی ترین شکل آنها است. می توان آن را برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد. طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است. ویژگی آن سادگی، خطوط تمیز، و پالت های تک رنگ به عنوان لهجه و زبان فضای داخل است.

عناصر طراحی مینیمالیستی

ملزومات خالی

رویکرد مینیمالیستی در طراحی داخلی مینیمال منزل تنها از عناصر ضروری استفاده می کند. به عنوان مثال نور، فرم و مواد زیبا، معمولاً در یک طرح باز، برای ایجاد حس آزادی و آرامش. تزئینات و تزئینات بیش از حد وجود ندارد. درعوض، جزئیات اندکی که استفاده می شود پیچیده نیستند و به طور هماهنگ با محیط ترکیب می شوند. این ممکن است به شکل یک اثر هنری مجزا باشد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می کند یا یک گلدان زیبا در بالای میز ناهارخوری.

خطوط تمیز

مبلمان و لوازم جانبی مینیمالیستی بر عملکرد و کاربردی بودن تمرکز دارند. سطوح صاف و صاف و خطوط قوی و تمیز، عبارات جسورانه ای را ایجاد می کنند که بر ماهیت اساسی هر مورد تأکید می کند. اثاثیه و لوازم جانبی طرح دار یا تزئینات بسیار دقیق پیدا نمی کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است. نیمکت ها و سطوح شفاف و تمیز، دیوارهای لخت با حداقل آثار هنری، و از بین بردن درهم و برهمی، از جمله انبوهی از کاغذها و مجموعه هایی از چیزهای خوش دست نیز برای ایجاد فضایی مینیمال ضروری هستند.

 

پالت رنگ تک رنگ

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری نمونه ای از فضاهای با طراحی مینیمالیستی است. روند طراحی Breathe ما به زیبایی ماهیت طراحی مینیمالیستی را به تصویر می کشد. این روند به دنبال کاهش فرم‌ها و رنگ‌ها به ساده‌ترین حالت‌ها، ایجاد فضاهای مطبوع، روشن و ظریف است. پالت رنگ شامل سایه های طبیعی روشن و ملایم مانند خاکستری سرد و گرم است که با رنگ های آبی و برهنه نرم می شود.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود درباره طراحی و لوازم داخلی منزل میتوانید از مقالات پنجره آنلاین مانند پنجره دکوراتیو و 6 مدل محبوب آن و نحوه تولید شیشه رنگی و  انواع شیشه و کاربرد های آن دیدن فرمایید.

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر

فضاهای مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهم و تک رنگشان قابل تشخیص هستند. شلوغی فضا به از هم ریختگی ذهن و ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح‌های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر، و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده مینیمالیستی شما نیز حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه آشپزخانه، اتاق خواب یا فضای نشیمن، در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد.

سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید

هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و فرش‌ها در اتاق خواب به گرمای آرامش‌بخش می‌افزاید. در حمام، بافت و دانه الگوهای کاشی می‌تواند جذابیت بصری را در عین حفظ پالت رنگ خنثی ایجاد کند، در حالی که لوازم چوبی می‌توانند عناصر تیره، سفید یا بتنی را نرم کنند.

منسوجات را ترکیب کنید

یکی دیگر از ملزومات طراحی داخلی مینیمال منزل منسوجات است منسوجات بافت می افزایند و ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. پارچه‌های پارچه‌ای، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش‌های سطحی در منسوجات مختلف مانند کتان، پشم و پنبه تنها نمونه‌هایی از این هستند که چگونه می‌توانید با حفظ سبک مینیمال، گرما و راحتی را به اتاق اضافه کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند پنجره های یو پی وی سی طرح چوبی و 3 شاخصه برتر آنها و ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی-6 نکته در باب آن و شیشه خم چیست؟ (10 مدل پرکاربرد آن) نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است.”

منابع و ماخذ : ?What is minimalist interior design style

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *