مقالات

تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد

تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد

در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد بپردازیم و مواردی مانند اندازه استاندارد پنجره چیست؟ ، اندازه گیری پنجره ، چرا باید از اندازه های رایج پنجره استفاده کنید؟ را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد

طی سالهای اخیر سایز استاندارد پنجره به واسطه قوانین ایمنی تغیرات زیادی داشته است و بزرگتر شده است. در ادامه این مقاله به طور تخصصی به تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد خواهیم پرداخت.

اندازه استاندارد پنجره چیست؟

بیشتر پنجره های یک و دو آویز در خانه ها از عرض 70 تا 76 سانتیمتر و ارتفاع آنها از 120 تا 140 سانتیمتر متغیر است. اکثر قوانین ساختمانی حداقل الزامات پنجره را برای اتاق های قابل سکونت دارند:

عرض 50 سانتیمتر
ارتفاع 70 سانتیمتر
حداکثر 170 سانتیمتر ارتفاع استاندارد پنجره از کف است.

این اندازه ها برای اطمینان از این است که در صورت آتش سوزی یا موارد اضطراری دیگر از خانه خود از طریق پنجره به راحتی بیرون بیایید. اگر قصد دارید یک زیرزمین کاملاً تکمیل شده با یک اتاق خواب در آن ایجاد کنید، قطعاً باید به اندازه هاس مربوط به پنجره های خروجی توجه کنید. اندازه استاندارد پنجره اتاق خواب باید به اندازه کافی بزرگ باشد که در صورت نیاز، کسی بتواند از آن خارج شود و دستیابی به آن در برخی از زیرزمین ها دشوار است.

اندازه های دیگری که ممکن است لازم باشد رعایت کنید شامل نصب شیشه ایمنی برای درهای کشویی، چراغ های جانبی، پنجره های نزدیک درها و شیشه هایی است که کمتر از حداقل فاصله از کف است.

توجه داشته باشید که پنجره های تک آویز یا ارسی و پنجره های دو جداره از نظر اندازه و ظاهر یکسان هستند. تفاوت این است که با پنجره های تک آویز فقط قسمت پایین پنجره باز می شود. با پنجره های دوبل می توانید هر دو قسمت بالا و پایین را باز کنید. پنجره های تک آویز رایج ترین گزینه هستند، در حالی که پنجره های دو جداره مدرن تر در نظر گرفته می شوند. آنها همچنین راحت تر تمیز می شوند اما می توانند گران تر باشند.

اندازه گیری پنجره

اگر می‌خواهید این اندازه‌گیری را خودتان محاسبه کنید، بالا، وسط و پایین پنجره را به صورت افقی اندازه بگیرید و سپس این کار را دوباره به صورت عمودی انجام دهید تا تعیین کنید که آیا پنجره شما ارتفاع پنجره استانداردی دارد یا خیر. قانون نیم اینچ. هنگامی که دهانه ناهموار را محاسبه کردید، از هر اندازه گیری نیم اینچ بردارید تا امکان نصب چشمک زن فراهم شود.

اندازه های استاندارد پنجره دوبل آویز، یکی از رایج ترین انواع پنجره ها در اندازه های 70، 80 و 100 سانتیمتری هستند. ارتفاعات شامل 36، 44، 52، 54، 62 و 72 اینچ است. فراموش نکنید که از هر اندازه گیری نیم اینچ فاصله بگیرید. پنجره های کشویی نیز دارای اندازه های 90، 120، 150، 180 سانتیمتر است. این پنجره ها اساساً نسخه کوچکتری از درهای کشویی پاسیو هستند و به همین ترتیب عمل می کنند.

اگر فقط اندازه شیشه را از قسمت داخلی تریم یا پایه های ارسی اندازه گیری کنید، پنجره ای که خریداری می کنید بسیار کوچک خواهد بود. تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد شامل قاب است.

از ضرب المثل قدیمی “دوبار اندازه گیری، یک بار برش” استفاده کنید. شما به اندازه گیری های دقیق نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که پنجره ها با اندازه مناسب هستند. دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید اعدادی که دارید دقیق هستند.
اندازه گیری باید اولین قدم در تعویض ویندوز شما باشد. پنجره های قدیمی را حذف نکنید یا سبک مورد نظر خود را انتخاب نکنید تا زمانی که اندازه مورد نیاز خود را بدانید.

اندازه های بالا برای پنجره های دوبل و کشویی معمولی هستند، اما ممکن است انواع دیگری از پنجره ها در خانه خود داشته باشید. اگر پنجره ای دارید، عرض شما احتمالا بین 100 تا 300 سانتیمتر برای شیشه بزرگ است. ارتفاع آن می تواند بین90 تا 190 سانتیمتر باشد. پنجره های جانبی ممکن است اندازه استانداردی نداشته باشند زیرا معمولاً بسیار باریک هستند. ممکن است مجبور شوید پنجره را به صورت سفارشی تهیه کنید. برای کسانی که پنجره های تصویری بزرگ دارند، عرض بین 60 تا 240 سانتیمتر را انتظار داشته باشید.

پنجره های سایبان به جای اینکه مانند سایر پنجره ها به سمت بالا سرازیر شوند، لولایی هستند و مانند درها باز می شوند. وقتی باز یا بسته می شوند، منظره خوبی را ارائه می دهند. آنهایی که در بالا قرار دارند را می توان حتی در هنگام بارندگی باز کرد زیرا دهانه در قسمت پایین قرار دارد. آنها معمولاً بین 60 تا 140 سانتیمتر عرض و بین 50 تا 230 اینچ قد دارند.

چرا باید از اندازه های رایج پنجره استفاده کنید؟

اگر در حال ساختن خانه یا بازسازی خانه فعلی خود هستید، ممکن است وسوسه شوید که پنجره هایی با شکل و اندازه منحصر به فرد قرار دهید تا خانه خود را متمایز کنید. با این حال، چند دلیل وجود دارد که چرا دانستن تفاوت اندازه پنجره معمولی و استاندارد ایده بهتری است.

شما باید در اندازه گیری های خود بسیار دقیق باشید. اگر پنجره سفارشی شما حتی کمی خاموش است، ممکن است مجبور شوید پنجره دیگری بسازید. اگر اشتباه در اندازه گیری در انتهای شما بود، برای اولین مورد نیز بازپرداختی دریافت نخواهید کرد. هر اشتباهی در اینجا می تواند بسیار گران تمام شود.

این بدان معنا نیست که باید از پنجره‌های منحصربه‌فرد اجتناب کنید یا هنگام بازسازی آن‌ها را حذف کنید. با این حال، خود را به یک یا دو محدود کنید و مطمئن باشید که اندازه‌گیری‌ها درست است. تعداد زیادی پنجره با شکل غیر معمول بودجه شما را بالا می برد و به طور بالقوه ساخت خانه شما را از برنامه عقب می اندازد.

 

منبع : standard window size

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *