مقالات

پروفیل لنگه دری چیست

پروفیل لنگه دری چیست

در این مقاله قصد داریم شما را با پروفیل لنگه دری چیست؟- روش ‌های تولید پروفیل لنگه دری در وب سایت پنجره انلاین آشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

پروفیل لنگه دری چیست؟

پروفیل لنگه دری یکی از مهم ‌ترین انواع پروفیل درب و پنجره است که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان ‌سازی و دیگر صنایع دارد. از این پروفیل در بازار با عنوان پروفیل 508 نیز یاد می‌ شود. پروفیل لنگه دری در دسته پروفیل ‌های بسته قرار می‌ گیرد.

این پروفیل دارای دو لبه است که در دو طرف پروفیل به صورت مخالف هم در بالا و پایین قرار گرفته ‌اند. مهمترین کاربرد پروفیل لنگه دری در ساخت چهارچوب درب و پنجره است ولی کاربردهای دیگری نیز در صنایع مختلف نیز دارد. این پروفیل با ضخامت ‌های بین دو الی چهار میلی‌ متر در بازار موجود است و از نظر جنس و متریال به‌ کار گرفته ‌شده در ساخت آن نیز تنوع دارد.

 

از شما دعوت میشود مقالات استاندارد پروفیل لنگه دری و پروفیل فریم کشویی چیست؟ در این وبسایت مطالعه فرمایید.

پروفیل لنگه دری از آن دست مقاطع فولادی است که به شکل مداوم مورد استفاده قرار می ‌گیرد و بهره ‌مندی از آن محدود به زمان‌ ها و یا مکان ‌های مشخصی نیست. بدین جهت، این نوع پروفیل باید از متریال بسیار مقاوم ساخته شود. یکی از متریال ‌های مورد استفاده برای پروفیل لنگه دری، فولاد است. فولاد نوعی آلیاژ سبک و مقاوم بوده و می ‌تواند سختی و فشار بسیار زیادی را تحمل کند، از این رو برای صنایع مختلف از پروفیل لنگه دری فولادی استفاده می ‌کنند. البته امروزه پروفیل لنگه دری در انواع مختلف و با استفاده از متریال ‌های متفاوتی تولید می ‌شود و در صنعت ساختمان‌ سازی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

پروفیل لنگه دری چیست

پروفیل لنگه دری چیست

روش ‌های تولید پروفیل لنگه دری

این محصول توسط روش های گوناگونی تولید شده و روش انتخاب شده در کیفیت نهایی محصول تاثیرگذار می باشد از این رو لازم است در خصوص این روش ها اطلاعاتی را کسب نمایید.

روش اول

در روش اول تولید پروفیل لنگه دری ابتدا ورق مناسب برای تولید این پروفیل انتخاب می ‌شود. ورق انتخاب‌ شده برای تولید این نوع پروفیل ورق سیاه (37ST) است، البته در صورتی ‌که متریال مورد استفاده برای تولید پروفیل لنگه دری آهنی باشد.

ورقه‌ های سیاه ابتدا درون غلتک ‌های نورد قرار می ‌گیرند و از مسیرهای مشخصی عبور داده می ‌شوند تا در نهایت به فرم موردنظر شکل بگیرند. پس از آن، پروفیل لنگه دری که محصول نهایی است در اندازه‌ های مختلف برش می‌ خورد. لازم به ذکر است که ابعاد پروفیل لنگه دری در این نوع روش تولید، به سفارش مشتری بستگی دارد و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

روش دوم

برخلاف روش اول که در آن از ورق با ضخامت مشخص ‌شده استفاده می‌ کنند، در روش دوم تولید پروفیل لنگه دری متریال اولیه مورد استفاده بلوک های فلزی هستند. در این روش ابتدا بلوک ‌ها درون کوره قرار داده می ‌شوند و پس از رسیدن به دمای مطلوب، درون غلتک قرار می ‌گیرند تا ورق موردنیاز آماده شود. در این ‌جا ضخامت پروفیل با توجه به ضخامت در نظر گرفته ‌شده برای ورق فلزی تعیین می ‌گردد. پس از اینکه ورق سرد شد، آن را بازپخت می ‌کنند و مجددا تحت نورد سرد قرار می‌ دهند. در نهایت نیز ورق با عبور از غلتک ‌هایی به شکل و فرم نهایی پروفیل لنگه دری در می ‌آید.

 

منابع و  ماخذ در این مقاله:

 

Door hinge profiles

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *