مقالات

هندریل آهن فرفورژه چیست؟ (wrought iron Handrail)

هندریل آهن فرفورژه چیست؟ (wrought iron Handrail)

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم  هندریل آهن فرفورژه چیست؟ (wrought iron Handrail) و کاربردهای نرده آهن فرفورژه ، مزایا ، معایب ، هندریل (Handrail) و نرده (Railing) چوبی ، کاربرد های هندریل و نرده چوبی ، مزایای نرده چوبی ، معایب نرده چوبی  نیز خواهیم پرداخت. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

 هندریل آهن فرفورژه چیست؟ (wrought iron Handrail)

هندریل آهن فرفورژه و نرده های فرفورژه یک آلیاژ آهن با محتوای سبک کربن است. تقاضا برای این ماده چکش خوار که اغلب برای دستیابی به جلوه های تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد در اواسط دهه 1800 به اوج خود رسید. امروزه هندریل آهن فرفورژه دیگر در مقیاس انبوه ساخته نمی شود، اما همچنان برای بازسازی و تکرار آثار تاریخی تولید می شود. اکثر محصولاتی که امروزه شبیه به آهن فرفورژه توصیف می شوند، در واقع از فولادی نرم با محتوای کربن سبک ساخته شده اند. نرده های فرفورژه را می توان برای راه پله های داخلی و خارجی ، منازل ، پله های مستقیم و منحنی و ساختمان های تجاری استفاده کرد.

کاربردهای نرده آهن فرفورژه

نرده های فرفورژه تزیینی راه پله در خانه های خصوصی و ساختمان های اداری یافت می شود. آنها را می توان در برنامه های داخلی و خارجی استفاده کرد. نرده های فرفورژه اغلب در ترکیب با نرده های چوبی برای دستیابی به جلوه ای پیچیده و چشمگیر استفاده می شوند.

مزایا

• یکی از مزایای اصلی آهن فرفورژه، تطبیق پذیری آن است. از آنجایی که شکل‌پذیر است، می‌توان از آن برای دستیابی به آرایه‌ای بی‌پایان از ظاهری از سبک مدرن براق گرفته تا برگ‌ها یا طومارهای پیچیده استفاده کرد.
• فرفورژه به دلیل استحکامی که دارد، پایداری و استحکام راه پله ها را فراهم می کند.
نرده های فرفورژه را می توان با رنگ های مختلف پوشش داد.

معایب

آهن فرفورژه معمولاً گرانتر از سایر مواد است، تا حدی به این دلیل که اغلب به صورت سفارشی ساخته می شود.

• از آنجایی که آهن فرفورژه سنگین است، نصب آن سخت و زمان بر است و هزینه های نیروی کار را افزایش می دهد.

• اگر به درستی نگهداری نشود، آهن فرفورژه ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و هوا زنگ بزند.

• برای محافظت از آن در برابر زنگ زدگی، آهن فرفورژه نیاز به پوشش مجدد و رنگ آمیزی دوره ای دارد.

هندریل (Handrail) و نرده (Railing) چوبی

چوب سنتی ترین و کلاسیک ترین متریال مورد استفاده برای نرده است. چوب‌های معروف عبارتند از بلوط قرمز که به راحتی لکه‌دار می‌شود، شن و ماسه می‌شود، و همچنین بلوط سفید که سخت‌تر و مقاوم‌تر در برابر آب است. از چوب ماهون، زبان گنجشک، سرو، گیلاس و بسیاری از چوب های دیگر می توان برای نرده و راه پله استفاده کرد.

کاربرد های هندریل و نرده چوبی

هندریل های چوبی معمولا در خانه ها و ساختمان های مسکونی یافت می شوند. استفاده از نرده های چوبی می تواند از عرشه به پله های گاراژ و راه پله های بزرگ در خانه های قدیمی متفاوت باشد. با این حال، نرده های چوبی را می توان با مواد نرده مدرن تر مانند فلز یا شیشه نیز استفاده کرد تا سبکی منحصر به فرد ارائه دهد.

نرده‌های چوبی معمولاً در خانه‌ها و ساختمان‌های سبک سنتی، اغلب در ورودی‌ها یافت می‌شوند. آنها معمولاً در داخل خانه استفاده می شوند، اما اگر به درستی درمان شوند، می توانند بیرون از عرشه و سایر سازه های بیرونی نیز باشند. مانند نرده های چوبی، نرده های چوبی را می توان با مواد دیگر ترکیب کرد تا راه پله ای مدرن تر بسازد.

مزایای نرده چوبی

• یکی از مزیت های اصلی نرده ها و نرده های چوبی زیبایی طبیعی آن ها به محیط است.

• از چوب می توان برای دستیابی به ظاهرهای مختلف استفاده کرد زیرا می توان آن را به هر شکلی مد کرد.

• از آنجایی که چوب معمولاً برای خرید و نصب مقرون به صرفه است، یک انتخاب محبوب برای بازسازی است.

• نرده ها و نرده های چوبی به راحتی نگهداری و تمیز می شوند.

معایب نرده چوبی

نرده ها و نرده های چوبی داخلی را می توان قدیمی دانست مگر اینکه با مواد مدرن مانند شیشه یا فلز ترکیب شوند.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات سایت مانند لوور آلومینیومی چیست؟ (louver) و نمای کرتین وال چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع : Different Types of Staircase Railings, Handrails & Materials

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *