مقالات

پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟- اجزا پروفیل بر، کاربرد پروفیل بر چیست؟- انواع تیغه پروفیل بر در وبسایت پنجره انلاین آشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل بر در واقع ابزاری از دسته ابزارهای برقی است که عملیات برش فلزات را انجام می دهد. ساختار بدنه پروفیل برها از یک گیره نگه‌ دارنده و یک بازوی متحرک که بر روی آن موتور و دیسک برشی قرار می‌گیرد تشکیل شده است.

تیغه های برش وظیفه‌ برش قطعات کار را بر عهده دارند که قطر آن‌ها معمولاً مابین ۳۰۰ میلی‌متر است و دارای ۸/۲ میلی‌متر ضخامت می‌باشد، پروفیل بر ها می‌توانند تا قطر ۴۱۰ میلی‌متر نیز باشند.
گاها ممکن است کار برش پروفیل‌ها بسیار سخت بوده و خسته کننده باشد، در این مواقع فرزهای آهنگری گزینه مناسبی برای برش پروفیل های سخت نیستند و می‌بایست از یک گزینه بهتر یعنی پروفیل بر استفاده نمود. اره پروفیل بر عملیات برش سخت‌ترین پروفیل‌ها را به راحتی هرچه تمام تر و با امنیت بالا انجام می‌دهد.

از شما دعوت  می کنیم مقالاتانواع تیغ پروفیل بر و اره پروفیل بر میلواکی مطالعه فرمایید.

پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اجزاء پروفیل بر

پروفیل ها مانند دیگر ابزار آلات از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند. این اجزا باعث می شود تا مکانیزم کار با پروفیل بر به درستی انجام شود. یکی از اجزای مهم و اصلی در ابزار آلات برقی ، شارژی و بادی ،موتور است. موتور در دستگاه پروفیل بر انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل می کند.

  1.  موتور : هر چه قدرت موتور و توان آن بالاتر باشد، قدرت برش و سرعت پروفیل بر نیز بیشتر می شود. از پروفیل هایی با قدرت موتور بالا در صنایع بزرگ استفاده می شود.
  2.  گیره : یکی از اجزای مهم و کاربردی در پروفیل بر ها گیره است. این وسیله تیغه را محکم نگه داشته و باعث حرکت درست تیغه بر اساس قدرت و توان موتور می شود.
  3.  تیغه : از تیغه برای برش دادن انواع پروفیل ها استفاده می شود. هر چقدر جنس تیغه مقاوم تر باشد می توان در برش فلزات ضخیم تر از آن استفاده کرد.

کاربرد پروفیل بر چیست ؟

کاربرد اصلی پروفیل بر برای برش دادن فلزات است.برش چوب با پروفیل بر نیز انجام می شود. از این دستگاه می توان در موارد مختلفی که نیاز به برش فلزات ضخیم است استفاده شود.

پروفیل برها با توجه به کارکرد به دو دسته نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند. از پروفیل برهای نیمه صنعتی بیشتر در صنعت ساختمان سازی و ساخت قاب های پنجره و موارد مشابه استفاده می شود. اره های پروفیل بر به دلیل سهولت در جابه‌جایی و امنیت و قدرت بیشتر آن‌ها نسبت به فرزهای آهنگری کاربرد وسیعی در ساختمان سازی دارند.. پروفیل برهای صنعتی نیز کاربرد وسیع تری داشته و از آنها در صنایع بزرگ استفاده می شود.

در ادامه به برخی از مهم ترین ترین کاربرد های پروفیل بر در صنایع مختاف اشاره می کنیم.

  • • صنعت ساختمان سازی
  • • صنایع خودرو سازی
  • • صنعت راه سازی
  • • صنایع ماشین آلات صنعتی

یکی از نکات مهمی که هنگام کار با دستگاه پروفیل باید انجام داد، رعایت نکات ایمنی کار با پروفیل بر است. رعایت نکات ایمنی باعث جلوگیری از خطرات می شود و می توانیم با دقت بیشتری کار را انجام دهیم.

انواع تیغه پروفیل بر

پروفیل بر ها را بر اساس تیغه می توان به سه دسته آهن بر، آلومنیوم بر و فلز بر تقسیم کرد. هنگام استفاده از پروفیل بر باید به نوع فلزی که قرار است برش خورده شود دقت کرد و مناسب با آن تیغه پروفیل بر را انتخاب کرد. انتخاب اشتباه تیغه ممکن است به موتور پروفیل بر آسیب بزند و موجب کاهش طول عمر دستگاه شود.

 

منابع و ماخذ :

 

Profile Saw

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *