مقالات

فاصله‌دهنده یا اسپیسر چیست

اسپیسر

فاصله‌ دهنده یا اسپیسر چیست؟ اسپیسر یکی از یراق آلات پنجره وب سایت پنجره آنلاین است که در آن به بخش های کیفیت حرارتی بهتر فاصله دهنده، ویژگی اسپیسر های مختلف، کدام اسپیسر بهتر است و چرا!؟ اسپیسر های صلب و انعطاف پذیر می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید

فاصله دهنده های پنجره یا اسپیسر(spacer) چیست؟

شاید شما به طور عادی متوجه شکاف بین دو جدار شیشه نشوید. بین دو جدار شیشه فاصله‌ای وجود دارد که با گازهای آرگون یا کریپتون پر شده. این شکاف توسط اسپیسر یا فاصله‌دهنده نگه‌داشته می‌شود. ک فاصله‌گیر لبه گرم هیبریدی بهینه‌سازی حرارتی، اتصال لبه‌ای بادوام‌تر را فراهم می‌کند که یک راه‌حل میله فاصله‌دهنده کارآمدتر و پایدارتر از نظر حرارتی است که یک راه‌حل جامع را برای یک سیستم پنجره و شیشه با کارایی بالا فراهم می‌کند.

کیفیت حرارتی بهتر فاصله دهنده 

این فناوری باعث ایجاد آب بندی حرارتی بهتر و بادوام تری در اطراف یونیت دوجداره می شود و در نتیجه از نفوذ رطوبت به فضا و همچنین جلوگیری از خروج گازهای براده شده جلوگیری می کند. هنگامی که به عنوان بخشی از یک سیستم پنجره با عملکرد بالا استفاده می شود، این ممکن است نمونه تراکم را کاهش دهد و مانع حرارتی کارآمدتری ایجاد کند.

فاصله‌دهنده لبه گرم هیبریدی بهینه‌سازی حرارتی فرصت دیگری را برای تولیدکنندگان پنجره، معماران، سازندگان و صاحبان خانه‌ها می‌افزاید تا سطح دیگری از عملکرد حرارتی را در سیستم‌های پنجره خود پیاده‌سازی کنند و سطح کامل‌تری از راندمان حرارتی را برای پروژه‌های شما ایجاد ک

شکاف باریک فاصله دهنده دو وظیفه اصلی دارد:

• از یک طرف، تضمین می کند که فاصله مشخص شده بین شیشه پنجره ها برای پایداری دائمی حفظ شود.

• و از طرفی آب بندی فضای بین شیشه ها که با گاز بی اثر  پر شده است تا رطوبتی نتواند به آن نفوذ کند و گاز عایق از آن خارج نشود.

انواع اسپیسر

ما معمولاً سه نوع اسپسر پیدا می کنیم:

اسپیسر آلومینیوم

اسپیسر فولاد ضد زنگ

و اسپیسرهای پلاستیکی

ویژگی اسپیسرهای مختلف

پیوند لبه یا اسپیسر یا فاصله‌گیر، معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. بسته به ماده تشکیل دهنده این قطعه، انتقال دما و حرارت  متفاوتی وجود دارد. برای محافظت بهتر در برابر حرارت، جداکننده لبه گرم از مواد کامپوزیت پلاستیکی  بسیار عایق ساخته شده است.

کدام اسپیسر بهتر است

بهترین ترکیب ساخت اسپیسر معمولاً استفاده از پلاستیک است. در این حالت رسانایی حرارتی در مقایسه با مواد دیگر بسیار کمتر است، به طوری که در تابستان اتاق‌های خانه خنک می‌مانند و در زمستان انرژی گرمایی خارج نمی‌شود و در نتیجه گرمای غیرضروری منتشر نمی‌شود.

علاوه بر این، پلاستیک باعث گرمتر شدن دمای سطح شیشه می شود. این از تشکیل تراکم جلوگیری و از ایجاد مجموعه فساد و زنگ پیشگیری می کند

اسپیسرهای صلب و انعطاف پذیر

ستاره

اسپیسرهای سفت و سخت معمولاً از فولاد ضد زنگ یا به اصطلاح مواد ترموپلاستیک ساخته می شوند. سپس آنها را به شکل میله تولید می کنند و سپس خرد، خم یا متصل می کنند تا سپس آنها را در قاب پنجره به هم جوش داده یا وصل کنند. البته، حفره ها باقی می مانند یا در نتیجه ایجاد می شوند. سپس این مواد با ماده خشک کننده مهر و موم می شوند. ایده آل برای پنجره های معمولی مناسب است. اما اگر پنجره ای با ویژگی های خاص از نظر شکل باشد، این اسپیسرها فقط در حد محدودی مناسب هستند. تکثیر حرکت شیشه عایق با اسپیسرهای سفت و سخت به همان اندازه دشوار است. این خاصیت که به عنوان اثر پمپاژ نیز شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به ترک‌های تنشی در باند لبه شود. این به نوبه خود می تواند منجر به خرابی آب بندی شود، به همین دلیل است که شیشه عایق فقط به میزان محدودی کار می کند.

اسپیسر قابل انعطاف

اسپیسرهای انعطاف پذیر بهتر می توانند معایب فوق الذکر را جبران کنند. به عنوان مثال، نگهدارنده های ساخته شده از فوم سیلیکونی یا پلی ایزوبوتیلن را می توان در پنجره هایی با اشکال خاص استفاده کرد، زیرا فاصله دهنده های انعطاف پذیرتر به ندرت باعث ایجاد کشش در سطوح فشرده می شوند. مزیت دیگر انعطاف پذیری که اکنون در دسترس است این است که اثر پمپاژ لعاب اکنون قابل جبران است. انبساط و انقباض با تغییر شرایط آب و هوایی نیز می تواند جای گیرد. با وجود همه اینها، نگهدارنده ها به طور دائم تغییر شکل نمی دهند، بنابراین مقدار مشخصی از سایش و پارگی وجود دارد که این مزایا دیگر به خودی خود نمی آیند.

Is the double glazing spacer important?

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *