مقالات

دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی (upvc)

دستگاه های ساخت پنجره یو پی وی سی

در این مطلب میخواهیم به دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی (upvc) و انواع دستگاه های ساخت پنجره یو پی وی سی بپردازیم و فرآیند های تولید آن مانند اندازه و ابعاد ، مونتاژو تقویت پروفیل را مورد بررسی

دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی (upvc)

امروزه صنعت درب و پنجره پروفیل یو پی وی سی (UPVC) نقش مهمی در حوزه ساختمان سازی و معماری ساختمان ایفا میکند . با پیشرفت حوزه معماری ساختمان و پروژه های تجاری سرانه تولید درب و پنجره پروفیل نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته است. به همین سبب دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی نقش مهمی در این میان بازی میکنند.

انواع دستگاه های ساخت پنجره یو پی وی سی

به طور کلی دستگاه های ساخت پروفیل درب و پنجره شامل سه بخش میشوند:

دستگاه های تمام اتومات تولید درب و پنجره یو پی وی سی (upvc)
دستگاه های نیمه اتومات درب و پنجره دو جداره یو پی وی سی (upvc)
دستگاه های رو میزی تولید درب و پنجره یو پی وی سی (upvc)

اندازه و ابعاد

در مرحله اول داشتن اندازه و ابعاد دقیق نقش بسزایی در خروجی بهتر محصول دارد بنابراین اندازه ها باید دقیق و بدون اشتباه باشد دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی به گونه ای طراحی و تولید شده اند تا بتوانند تا قطر 80،70،60 میلیمتر را برش دهند. یک تیغه اره با قطر 400 میلی متر برای برش این نوع پروفیل های پنجره pvc کافی است.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

سپس با دادن اندازه ها و ابعاد به نرم افزار دستگاه رایانه مرکزی پس از پردازش و طراحی کامل دستور ساخت درب و پنجره را به خط تولید اصلی ارسال میکند و ادامه تولید از طریق پنل کنترل دستگاه پیش خواهد رفت.پس از این پروفیل ها به صورت اتومات برش های با زاویه 45 درجه بر روی انها ایجاد خواهد شد سپس به منظور ایجاد شیار آب بر روی پروفیل ها به دستگاه مربوطه منتقل خواهند شد.

مخاطب گرامی اگر قصد خرید دستگاه ساخت پنجره یو پی وی سی را دارید میتوانید از فروشگاه پنجره آنلاین و دستگاه برش زهوار ، دستگاه فرز مولیون دوتیغه آسانسوری اتوماتیک ، دستگاه جوش تک سر نیز دیدن فرمایید.

مونتاژو تقویت پروفیل

دستگاه های تمام اتومات پروفیل یو پی وی سی (upvc) نقش مهمی در مونتاژو تقویت پروفیل های درب و پنجره ایفا میکنند.برای مقاوم سازی و تقویت درب و پنجره های تولید شده ملزم به استفاده از پروفیل گالوانیزه با ضخامت مناسب در داخل شبکه اصلی پروفیل (upvc) می باشیم که معمولا برای این کار از پلاستیک سخت هم استفاده میشود بکارگیری این متریال در داخل پروفیل اصلی (upvc)و پیچ شدن یراق آلات روی قطعات تقویت شده، ضمن کاهش خطر افتادگی بازشوهای پنجره دو جداره، مقاومت درب و پنجره های ساخته شده از پروفیل یو پی وی سی را افزایش می دهد.

در این مرحله پروفیل های برش داده شده به وسیله دستگاه های جوش  پروفیل به صورت دقیق به یکدیگر متصل میشوند دستگاه های پنجره پی وی سی با خطوط اتوماتیک جوش تک سر یا دو سر یا تمام اتوماتیک سی ان سی  (cnc)استفاده می شود. همچنین می توان از دستگاه های پنجره با دستگاه های دستی برای تولید در تعداد کم استفاده کرد. برای خط تولید پنجره فول پی وی سی یک کمپرسور با مخزن 500 لیتری مورد نیاز است .

بعد از اتمام این مراحل با انتقال پروفیل ها به دستگاه بعدی ، پلیسه ها و زوائد ناشی از جوش در زوایای مختلف از بین میرود. از مهم ترین مراحل مونتاژ درب و پنجره یو پی وی سی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• جوشکاری قسمت هایی که فارسی بر شده است

• نصب گسکت روی پروفیل های بدون گسکت

نصب گالوانیزه تقویتی و ثابت کردن آن در جایگاه مخصوص خود و قرار دادن سیخ لولا

• انتقال پنجره به محل نصب و نصب نهایی پنجره، یراق، شیشه و زهوار

• تعبیه شیار خروج آب باران

• پلیسه گیری و تمیزکاری بعد از جوش

• .برش زهوار که معمولاً با زاویه 45 درجه بریده می شود

• .نصب گسکت روی پروفیل های بدون گسکت سوراخکاری محل دستگیره و جای مغزی قفل

• انتقال پنجره به محل نصب و نصب نهایی پنجره، یراق، شیشه و زهوار در صورت نیاز به مولیون برش و تراش و پرداخت آن و نصب گالوانیزه تقویتی و پیچ کردن کانکشن مربوطه.

از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسایت پنجره آنلاین مانند   دستگاه برش شیشه لیزری چیست؟  و  انواع دستگاه شیشه شوی صنعتی  دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع و ماخذ : UPVC Window making machine

نویسنده : سید سامان سیاح

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *