مقالات

خم کردن لوله های پروفیل

خم کردن لوله های پروفیل

در این مقاله به خم کردن لوله های پروفیل، روش های خم کردن لوله های پروفیل، روش های جایگزین خم کردن لوله های پروفیل، روشهای خمشی جایگذین در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه می کنیم.

 

 خم کردن لوله های پروفیل

صاحبان کلبه های تابستانی اغلب مجبورند در مورد چگونگی خم کردن یک لوله پروفیل برای گلخانه به سرعت و بدون هزینه کردن در تجهیزات حرفه ای ، فکر کنند. حتی با وجود منابع مالی ، همیشه نمی توان فورا قوس هایی از شکل و اندازه مورد نظر پیدا کرد.

روش های خم کردن لوله های پروفیل

  • خم سرد لوله ها. هنگام کار با پروفایل های مقطع کوچک 10×10 میلی متر و 10×20 میلی متر استفاده می شود ، ضخامت دیواره آنها بیش از 1.5 میلی متر نیست. در چنین مواردی تغییر شکل توسط قدرت عضلانی استاد انجام می شود و او خودش می تواند وضعیت فلز را کنترل کند. لازم است که مرتباً موقعیت بخش به صورت افقی و عمودی اندازه گیری شود. صحت کار توسط الگو بررسی می شود.
  •  پیش گرم کردن از یک منبع شعله استفاده می شود که در آن قطعه کار تا زمانی که به رنگ قرمز برسد گرم می شود. پس از آن ، به تنظیمات مورد نظر خم می شود. قطعه کار خم شده باید تا زمانی که کاملاً خنک شود انرژی می گیرد. برای گرم کردن از یک دیگ بخار گازی ، اجاق گاز ، کوره یا کباب پز با محتوای بالای ذغال استفاده می شود.
  • با پر کردن داخلی به عنوان پرکننده از شن و ماسه ، روغن موتور یا آب استفاده می شود. لازم است اطمینان حاصل شود که حفره تا آنجا که ممکن است پر شود. بهترین اثر با انجماد آب حاصل می شود. یخ از فشار لوله جلوگیری می کند. سفتی با ایجاد سوراخ ها یا گرفتگی شاخه های چوبی در آنها حاصل می شود. اگر وقت و خلاقیت دارید ، رویکردهای غیر متعارف قابل استفاده است.
خم کردن لوله های پروفیل

خم کردن لوله های پروفیل

روش های جایگزین خم کردن لوله های پروفیل
  1.  خمش با ضربه زدن به روش کار با چکش سنگین انجام می شود. بوم پیش ساخته ساخته شده است ، قسمت بالای آن دارای شکل گرد است. قطعه کار به سختی با گیره به پایه طناب ثابت می شود. پس از آن ضرباتی به پروفیل وارد می شود. احتیاط باید انجام شود، نیروی زیاد می تواند باعث صاف شدن محصول شود. راحت تر کار کردن با قطعه های بیشتر از 1 متر طول راحت تر است.
  2.  طبق الگوی مبنای قرار دادن قسمت ممکن است یک سکوی بتونی ، آسفالت یا کاشی کاری باشد. یک کانتور قوس بر روی آن اعمال می شود ، پس از آن پین های تقویتی یا لوله های استیل نازک به داخل زمین هدایت می شوند. قسمت به پین \u200b\u200bاول وصل شده است. به عنوان خمش جوشکاری با پین ها انجام می شود. وقتی نیروی الاستیک ضعیف می شود ، قوس با پین های چرخ چرخ قطع می شود.
  3.  برای ایجاد فشار ، از وسیله نقلیه با پسوند چرخ جانبی و بدون بال استفاده می شود. راه آهن در یک شیار از پیش آماده شده از استیل یا بتونی گذاشته شده است. پس از این چرخ ها به طور متدیک در امتداد پروفیل قرار می گیرند. تراز محوری به صورت دستی یا با ریل های فلزی کنترل می شود.

 

روش های خمشی جایگزین

برای اینکه خمش لوله های پروفیل در امتداد شعاع به نتیجه مطلوب برسد، لازم است روشهای زیر لحاض شود :

  •  انعطاف پذیری مواد روبرو (قلع ، پلاستیک ، پلی کربنات سلولی و یکپارچه)
  • شکل مقطعی و ضخامت دیواره – محصولات مربع مقاومت در برابر تغییر شکل بهتر دارند.
  •  خاصیت ارتجاعی فلز – هنگام تشکیل سرما ، قطعه کار باید 10-15٪ بیشتر از شعاع مورد نیاز تغییر شکل یابد.

برای کاهش احتمال تغییر شکل دیواره های محصول می توان یک چشمه فولادی نازک و طولانی را در آن وارد کرد. هنگام استفاده از گرمایش ، نباید از فولاد گرم با آب خنک شود. از این رو ، می تواند ترک خورده یا ترکیده شود. بهتر است از معدن استفاده شود. هنگام استفاده از قدرت ماهیچه ، توصیه می شود یک اهرم طولانی و قوی در انتهای آزاد پیوند نصب شود. بنابراین رسیدن به هدف مورد نظر با تلاش کمتر ممکن خواهد بود.

 

منابع و ماخذ در این مقاله:

 

Method for bending of glass and tempered glass using laser

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *