مقالات

پنجره کمانی چیست؟

پنجره کمانی چیست؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که پنجره کمانی چیست؟ و موضوعاتی چه زمانی یک پنجره کمانی ایده خوبی است؟ ، مزایا و معایب پنجره کمانی ، نصب و راه اندازی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

پنجره کمانی چیست؟

پنجره کمانی یا پنجره قطب نما یک پنجره به شکل منحنی است. پنجره کمانی برای ایجاد فضا با بیرون آمدن از دیوار بیرونی ساختمان، و ارائه نمای وسیع تری از باغ یا خیابان بیرون طراحی شده اند و معمولاً چهار یا چند پنجره را با هم ترکیب می کنند که به هم می پیوندند و یک قوس را تشکیل می دهند و آنها را از معمول تر متمایز می کند. و اغلب به صورت سه ضلعی پنجره نصب و ساخته میشوند و معمولا از پنجره هایی با شیشه دوجداره استفاده می شود. پنجره های کمانی برای اولین بار در قرن هجدهم در انگلستان ظاهر شد.

پنجره کمانی یک سازه پنجره ای قوسی شکل با حداقل 4 پنجره است که معمولاً پنجره های بزرگی هستند. آنها همه مزایای پنجره های ورودی را دارند و فضای بیشتر، امکان استفاده زیاد، نور عالی، دید بهتر را به فضای داخلی منزل اضافه میکنند.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به موضوع این مقاله میتوانید از دیگر مقالات مهم پنجره آنلاین مانند شیشه Low-E چیست؟ و پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ نیز دیدن فرمایید.

چه زمانی یک پنجره کمانی ایده خوبی است؟

هنگامی که می خواهید فضای داخلی را افزایش دهید، دید خود را بهبود ببخشید، نور طبیعی بیشتری را وارد منزل کنید، ظاهر خانه را ارتقا دهید یا فضایی ایجاد کنید که به دلیل خاصی از آن استفاده شود.

هنگامی که نور بیشتری می‌خواهید پنجره‌های کمانی ایده بهتری نسبت به پنجره‌های کناری هستند، تا اتاق را بزرگ‌تر از پنجره‌های کناری به نظر برسانید و اندازه‌های پنجره‌ای متفاوت داشته باشید. پنجره های کمانی برای ثبت منظره و افزودن آن به خانه شما عالی هستند.

مزایا و معایب پنجره کمانی

قاب‌بندی با پنجره‌های کمانی می‌تواند مشکل باشد زیرا آن‌ها منحنی نیستند. اگر از قبل پنجره کمانی نداشته باشید اندازه‌ها و مقادیر مختلف می‌تواند هزینه نصب آن را بالا ببرد. آنها از بیرون به خصوص در طبقه دوم خانه شما زیبا به نظر می رسند. دید پرنده ای از بیرون و طراحی داخلی خیره کننده ای از داخل داشته باشید. بخش‌ها و شیشه‌های زیادی در یک پنجره کمانی وجود دارد، بنابراین برای روشن کردن اتاق خود آماده شوید. پنجره های کمانی معمولاً از پنجره های بزرگ استفاده می کنند تا بتوانند باز و بسته شوند. یعنی برای تهویه مناسب هستند.

نصب و راه اندازی

نصب پنجره می تواند کاملاً یک فرآیند باشد اما آموزش های آنلاین وجود دارد. استخدام یک شرکت حرفه ای نصب پنجره کمان باعث می شود که این کار سریعتر و با ضمانت کیفیت همراه باشد. پنجره های کمانی را می توان به هر اتاقی در خانه اضافه کرد. اندازه‌های پنجره‌های کمانی و حاشیه برای جابجایی چندین برنامه جایگزین متفاوت است. هر دو نوع پنجره با افزودن نور و عمق بیشتر، اتاق را بزرگتر نشان می دهند. فضاهای کوچک مربع اضافی را می توان برای هر هدفی که دوست دارید استفاده کرد .

یک صندلی در کنار پنجره، یک گوشه برای مطالعه، یک قفسه بزرگ کتاب، یک باغ با طراحی، یک طاقچه وان حمام یا برای هر هدفی که ممکن است تصور کنید. یک پنجره آشپزخانه کناری را می توان در یک گوشه صبحانه قرار داد تا فضای بیشتری برای نشستن داشته باشد، یا یک نیمکت کنار پنجره کناری خود برای صندلی در پنجره اضافه کنید.

تفاوت پنجره کمانی و پنجره نمای ساحلی

این پنجره ها معمولا از سه پنجره با اندازه های مختلف ساخته می شوند. به طور معمول، یک پنجره مرکزی بزرگ وجود دارد که توسط دو پنجره کوچکتر احاطه شده است. دو پنجره کوچکتر در واقع فلانکر نامیده می شوند و از دیوار با زاویه 30 یا 40 درجه زاویه دارند. آنها معمولاً دوبار آویزان می شوند تا تهویه کافی داشته باشند. پنجره وسط یک نمای بزرگ و بدون مانع می دهد و می تواند برای افزودن تهویه اضافی به اتاق شما باز شود.

منبع : bow window

به این مقاله امتیاز دهید

2 نظر در “پنجره کمانی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *