مقالات

پنجره خلیجی چیست؟

پنجره خلیجی چیست؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که پنجره خلیجی چیست؟ و موضوعات مختلفی مانند مزایای پنجره خلیجی  را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

پنجره خلیجی چیست؟

پنجره خلیجی (bay window) به فضای پنجره ای گفته می شود که از دیوارهای اصلی ساختمان به سمت بیرون بیرون می زند و در یک اتاق خللی را تشکیل می دهد. این یک اصطلاح عمومی برای تمام سازه های پنجره بیرون زده، صرف نظر از ارتفاع است. یک پنجره محفظه ممکن است مستطیل، چند ضلعی یا قوسی شکل باشد. به احتمال زیاد آخرین، ممکن است به عنوان یک پنجره تعظیم شناخته شود.

پنجره‌های خلیج از نظر تاریخی با عمارت‌های اوایل رنسانس انگلیسی مرتبط هستند. با این حال، آنها هنوز هم بسیار مورد استفاده هستند و اصلاً منسوخ نیستند. آنها هنوز هم در ساختمان ها و مدارس جدید استفاده می شوند تا به هدف حداکثر پذیرش نور طبیعی دست یابند

مخاطب گرامی در صورت علاقه به موضوع این مقاله میتوانید از دیگر مقالات مهم پنجره آنلاین مانند پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ و پنجره کمانی چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

پنجره خلیجی یک فرورفتگی شیشه ای در خانه است که به سمت بیرون از خانه بیرون زده است. از نمای بیرونی، به نظر می رسد که یک بسط تزئینی در خارج از خانه رشد می کند. با این حال، از فضای داخلی، معادل خلیج با اقیانوس است: ورودی کوچکی که کمی از فضای اصلی جدا شده است. به‌علاوه، اگر نیاز به استراحت پنج دقیقه‌ای از خانواده خود دارید، می‌تواند تنها بندری باشد که به دنبال آن هستید.

متأسفانه، هدف رسمی پنجره خلیج ایجاد فضای کمی برای نشستن در خلوت و پنهان شدن از نزدیکان نیست. این برای افزایش سطح یک دیوار و در نتیجه افزایش مقدار نور طبیعی است که می تواند از آن دیوار وارد شود. اساساً، با امتداد دادن پنجره به آن سوی دیوار، نور بیشتری نسبت به زمانی که پنجره را در خود دیوار صاف قرار می دادید، وارد می کنید. این عملکرد مورد نظر یک پنجره خلیج است. با این حال، بسیاری از مردم نیز این ویژگی را دوست دارند، زیرا فضای داخلی را نیز کمی بیشتر می کند و باعث می شود اتاق بزرگتر یا جادارتر به نظر برسد.

مزایای پنجره خلیجی

ارزش افزودن به خانه: پنجره‌های خلیجی به‌دلیل جذابیت زیبایی‌ شناختی خود به طور مرتب انتخاب می‌شوند. با در نظر گرفتن همه چیز، شیشه درخشان ظاهری بی نقص و امروزی به خانه می بخشد. در داخل، سبک غنی به نظر می رسد و احساس فضای اضافی ایجاد می کند

روشن کردن نور معمولی برای ورود: پنجره‌های خلیج دارای مناظر پانوراما هستند، بنابراین نور عادی بیشتری را از جهات مختلف وارد می‌کنند.

سازگاری: پنجره های خلیج را می توان در هر اتاقی در خانه های ویکتوریایی یافت، اما در عین حال، آنها یک پیشرفت برجسته برای خانه های فعلی هستند. آنها را می توان در هر مکانی نصب کرد، اما در آشپزخانه ها و اتاق های خانوادگی خانه های امروزی بسیار محبوب هستند.

تهویه خوب: از آنجایی که پنجره‌های کناری امکان داشتن دو پنجره فعال را ارائه می‌دهند، صاحب خانه و مهمانان می‌توانند به جای یک جهت، از دو جهت لذت ببرند. اضافه کردن پنجره‌ها دشوار است: لبه‌های تنگ و نصب بی‌نظیر پنجره‌های کناری، قرار دادن و معرفی تجهیزات را سخت می‌کند. شما باید یک متخصص را استخدام کنید تا از آسیب رساندن به بدنه یا معامله کردن با سبک خودداری کنید.

گزینه‌های کم‌هزینه مخاطره‌آمیز هستند: یک پنجره خلیج که توسعه نیافته مشکلات ساختاری خواهد داشت. در نقطه ای که پایه و اساس خانه ته نشین می شود، مسائل ساختاری باعث می شود پنجره جیرجیر کند و بشکند. در صورتی که پنجره به درستی نگهداری نشود، ممکن است افتادگی کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، باید یک پنجره جایگزین بخرید که بسته به اندازه پنجره می تواند چند صد دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد.

منبع : bay window 

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *