مقالات

تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره

تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره

در این مقاله قصد داریم به تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره بپردازیم و موضوعاتی مانند پنجره های رنگ شده چیست؟ ، پنجره لمینت شده چیست؟ ، تفاوت بین پنجره های رنگ شده و لمینت چیست؟ نیز بپردازیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره

امروز در مورد تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره صحبت می کنیم. بنابراین، آیا به خرید پنجره های یو پی وی سی رنگی فکر می کنید؟ بسیاری از صاحبان خانه ها اکنون ترجیح می دهند کمی رنگ به پنجره های خود اضافه کنند. کمی رنگ اضافه شده به قاب پنجره شما می تواند به طور قابل توجهی ظاهر کلی و جذابیت خانه شما را کاهش دهد.

در حالی که فریم های پنجره سفید هنوز یکی از رایج ترین ها هستند، صاحبان خانه به رنگ های مختلف دسترسی دارند. قاب های پنجره سیاه مانند تعدادی از رنگ های دیگر محبوبیت بیشتری دارند. رنگ سیاه به رنگ سفید جدید در صنعت پنجره تبدیل شده است.

اکنون می توانید پنجره های خود را با هر طرح طراحی خانه مطابقت دهید. و دو راه اصلی برای انجام آن وجود دارد. پنجره های رنگ شده و پنجره های چند لایه. در حالی که بسیاری ممکن است تصور کنند هر دو یکسان به نظر می رسند، چند تفاوت عمده وجود دارد که صاحبان خانه باید قبل از انتخاب یکی از این دو گزینه پنجره رنگی از آن آگاه باشند.

پنجره های رنگ شده چیست؟

رنگ آمیزی قاب پنجره ها برای چندین دهه یک کار معمول تعمیر و نگهداری خانه بوده است. در زمانی که قاب های چوبی رایج ترین بودند، صاحبان خانه ها معمولاً هر 5 سال یا بیشتر پنجره های خود را رنگ می کردند. فقط زمان محدودی وجود داشت تا رنگ شروع به نشان دادن سن و ترک و پوسته شدن کند.

اما این چیزی نیست که ما در مورد قاب های پنجره رنگ شده صحبت می کنیم. ما در مورد رنگ آمیزی قاب پنجره قبل از نصب صحبت می کنیم. استفاده از رنگ های سفارشی قاب پنجره به طور قابل توجهی محبوبیت خود را افزایش می دهد. بسیاری از شرکت های پنجره وجود دارند که قبل از نصب پنجره های شما را رنگ می کنند. این اغلب برای کاهش نیاز به افزودن مراحل ساخت اضافی انجام می شود. اما برخی از اشکالات احتمالی برای این رویکرد وجود دارد. آنها عبارتند از:

1 . رنگ شکننده تر است و در طولانی مدت دوام ندارد
2 . مستعد ترک خوردگی، پوسته شدن و بریدگی است
3 . رنگ برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش قوی نیست 
4 . این گزینه با گارانتی محدود ارائه می شود
5 . رنگ می تواند به سرعت محو شود
6 . در طول زمان می تواند ظاهری گچی به آن داشته باشد

پنجره های رنگ شده می توانند ظاهری را به شما بدهند که می خواهید به دست آورید، اما نگرانی هایی با این رویکرد وجود دارد. بعلاوه، شما باید در زمینه تعمیر و نگهداری به روز بمانید تا مطمئن شوید که آنها همچنان بهترین ظاهر خود را دارند. شاید بزرگ‌ترین آسیب برای افرادی که پنجره‌های رنگ‌شده را در نظر می‌گیرند، هزینه است. رنگ آمیزی قاب پنجره زمان بر است و می تواند تأثیر زیادی بر هزینه کلی پنجره های جدید داشته باشد.

پنجره لمینت شده چیست؟

محبوب ترین و موثرترین راه برای افزودن رنگ به قاب پنجره از طریق فرآیند لمینیت است. پنجره های لمینت از فیلمی استفاده می کنند که روی پنجره های وینیل اعمال می شود. این لمینت‌ها در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف بسیار متنوع هستند. بنابراین، شما می توانید پنجره خود را به روش های بی شماری سفارشی کنید. مطمئناً می توانید با طراحی بیرونی خانه خود مطابقت داشته باشید و پنجره های خود را برجسته کنید.

قاب های پنجره لمینت دارای تعدادی لایه ضخیم هستند که یک فیلم محکم و بادوام ایجاد می کنند. این بدان معنی است که تعمیر و نگهداری آنها کم است و اکثر آنها با گارانتی گسترده ارائه می شوند. به علاوه، آنها در مقایسه با پنجره های رنگ شده مقرون به صرفه تر هستند.

تفاوت بین پنجره های رنگ شده و لمینت چیست؟

قبل از هر تصمیمی، مهم است که گزینه های خود را با هم مقایسه کنید. در این مورد، پنجره های لمینت بهترین راه حل هستند. در اینجا دلیل آن است:

  • برای مقاومت در برابر خراش و سایش بهتر هستند
  • آنها محافظت بهتری در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می دهند
  • نگهداری از آنها آسان است
  • آنها برای مقاومت در برابر گرمای شدید و سرمای شدید طراحی شده اند
  • لمینیت برای اعمال روی پنجره ها مقرون به صرفه تر است

 

موارد فوق از مهم ترین تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره است که باید آن را در اولویت قرار داد.

 

پنجره های لمینت چند رنگ دارند؟

این مساله بستگی به کارخانه تولید پنجره شما دارد. ما طیف وسیعی از گزینه های رنگ قاب پنجره را برای انتخاب شما ارائه می دهیم.

از چه نوع رنگی برای پنجره های وینیل استفاده می کنید؟

اکثر شرکت ها از رنگ های اکریلیک استفاده می کنند. برخی دیگر از نقاشی مبتنی بر لاتکس استفاده می کنند. گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. اگر پنجره های رنگ شده را در نظر می گیرید، در مورد انواع رنگ ها و پرایمرهای مورد استفاده توضیح دهید.

هر چند وقت یکبار باید پنجره ها را رنگ کنید؟

اگر گزینه پنجره رنگ شده انتخاب شما باشد باید هر 5 سال یا بیشتر پنجره های خود را دوباره رنگ آمیزی کنید. هر چند وقت یکبار بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه شما، جهتی که خانه شما با آن روبرو است و سایر عوامل محیطی دارد که این خود میتواند یک تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره باشد.

سخن پایانی 

در این مقاله با موضوع تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره آشنا شدیم و موارد مهم پیرامون آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند پرده زبرا چیست؟و شیشه Low-E چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

منبع : Painted Windows Vs. Laminated Windows

به این مقاله امتیاز دهید

یک نظر در “تفاوت رنگ آمیزی معمولی و لمینت پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *