مقالات

پروفیل شش پر یا شش گوش

پروفیل شش پر یا شش گوش

در این مقاله شما را با پروفیل شش پر یا شش گوش، کاربرد آلیاژ شش پر، ویژگی های میله شش پر یا شش گوش، قیمت شش پر آلومینیوم ضد زنگ از مقالات پنجره انلاین است آشنا کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. پروفیل شش پر  مقاطع فلزی شش گوش یا شش ضلعی هستند که از آلیاژهای فلزات مختلفی ساخته شده اند. از جمله آلیاژهای فولادی، فلزات مس، آلومینیوم، برنج می باشند. این میله های شش پر در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند و سپس در کارخانه های مورد نظر بنا به خاصیت ها و ویژگی هایی که هر کدام از آن ها دارا می باشند، برای تولید محصولات نهایی استفاده می شوند.

 

پروفیل شش پر یا شش گوش

پروفیل شش پر میله ای است که به وسیله ماشین کاری دارای سطح مقطع شش گوش شده است. در زمان های گذشته تهیه پروفیل شش پر بدین منوال بوده است که میلگرد را از طریق تراشکاری یا سوهانکاری تبدیل به شش پر می نمودند ولی امروزه روش های تولید شش گوش با گذشته تفاوت های بسیاری کرده است.

امروزه پروفیل شش پر نیز مانند چهار پهلو به روش های نورد ، ترانس و فابریک یا اتومات درکارخانه های مختلف تولید می شود.

پروفیل شش پر یا شش گوش

پروفیل شش پر یا شش گوش آهن

کاربرد آلیاژ شش پر

عمده ترین مصرف آلیاژ شش پر در تولید مهره و پایه های تنظیم شونده است. از دیگر موارد استفاده آن می توان به :

  • ساخت ابزار های تراز گیر
  • صنایع دکوراتیو
  • صنایع خودروسازی
  • تجهیزات کشاورزی
  • ساخت بلبرینگ و چرخ دنده

ویژگی های میله شش پر یا شش گوش

  • دارای مقاومت در برابر خوردگی بالا 
  • جوش پذیری بسیار خوب
  • مناسب برای ماشین سازی 
  • کیفیت شکل دهی سرد بسیار خوب در فرم تثبیت شده پس از عملیات حرارتی T4 
  • مقاومت در برابر خستگی بال

 

قیمت پروفیل شش پر آلومینیوم

این محصول که به شش پر آلومینیوم ضد زنگ معروف است، به دلیل ساخت سخت و پرهزینه با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسد. علاوه بر این، پروفیل های شش ضلعی تولید شده از آلومینیوم به دلیل استحکام و مزیت پردازش آسان، در بسیاری از شاخه های صنعتی به عنوان یک محصول تولیدی بسیار با کیفیت و قابل اعتماد ترجیح داده می شود.

لازم به ذکر است آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است و ضرر آن برای سلامتی انسان صفر است. به همین دلیل به ماده معدنی مورد استفاده در انواع زمینه ها تبدیل شده است.

مواد فولادی ضد زنگ که به صورت شش پر یا شش ضلعی تولید می شوند را شش ضلعی ضد زنگ می گویند. در حالی که تقریباً از تمام مواد میله ای می توان مواد شش ضلعی را در نتیجه فرآیندهای مختلف تولید کرد، این فرآیندها باعث کار زیاد و ضایع شدن مقدار زیادی مواد می شود.

قیمت مواد شش پر گرانتر از مواد میله است. به همین دلیل می تواند تفاوت قیمت را در کوتاه مدت مستهلک کند، زیرا محصول را می توان با فرآوری کمتر به دست آورد. استفاده مستقیم از شش ضلعی به جای تبدیل یک ماده از گرد به شش ضلعی، مزایای زیادی هم از نظر مقدار کل مواد، هزینه کار و سرعت تولید ایجاد می کند.

پروفیل شش پر در آلیاژهای مختلف بسته به نیاز صنایع تولید در دسترس قرار دارد از مهمترین آلیاژ های آن می توان به استیل ۳۱۶ و استیل ۳۰۴ همینطور آهن ST37 و آلیاژ های CK45 و… اشاره نمود.

شش گوش ها و علی الخصوص شش پر های استیل وارداتی هستند و کشورهای چین ، تایوان و ترکیه بیشترین صادرات این محصول را به کشورمان دارند.

 

منابع و مواخذ این مقاله:

 

Cold Drawn Hex Bar / Cold Drawn Hexagon Bar / Cold Drawn Hex Shaft

Stainless Steel Hex Bar

 

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *