مقالات

فرایند خم کردن پروفیل سرد

فرایند خم کردن پروفیل سرد

در این مقاله به فرایند خم کردن پروفیل سرد، روش دستی خم کردن پروفیل سرد در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. و از مقالات دیگر در زمینه پروفیل دیدن فرمایید.

 

فرایند خم کردن پروفیل سرد

مشخصات فلز خم هنگام استفاده از فن آوری سرد با ارتفاع آن تا 40 میلی متر بدست می آید. می توان چنین اجاره ای را به صورت دستی یا مکانیکی خم کرد. با اندازه پروفیل فلزی حداکثر 10 میلی متر ، لازم نیست آن را با ماسه پر کنید. بدون استفاده از پیش گرم کردن با استفاده از دستگاه های اضافی می توان یک لوله حرفه ای را خم کرد. برای محصولات دیواره های نازک از اندازه کوچک ، یک چشمه انعطاف پذیر استفاده می شود ، که داخل آن قرار می گیرد. این اجازه می دهد تا فلز را بدون آسیب مکانیکی خم کنید.

قبل از خم کردن مشخصات لوله ، لبه های فنر با سیم در انتهای لوله ثابت می شوند. این امر باعث می شود تا در داخل محصول رفع شود و از بروز فشار ناشی از فشار مکانیکی جلوگیری شود. با این حال ساده ترین روش ، باید شرط اصلی رعایت شود. فنر باید اندازه ای فقط کمی کوچکتر از قسمت داخلی لوله داشته باشد. بدون آسیب رساندن به فلز ، لوله را از این طریق خم کنید. اندازه بهار انتخاب شده صحیح ، باعث می شود تا در پایان روند به سرعت و به راحتی حذف شود.

 

از شما دعوت میکینم مقالات پروفیل چیست؟ و نحوه خم کردن پروفیل مطالعه فرمایید.

فرایند خم کردن پروفیل سرد

فرایند خم کردن پروفیل سرد

وجود یک وام دهنده لوله امکان کار با محصولاتی با حداقل اندازه مشخصات 10 میلی متر و حداکثر 40 میلی متر را فراهم می کند. قبل از خم کردن پروفیل با دست خود ، روش کار با فلز مشخص می شود. یک آزمایش ساده کوچک نشان خواهد داد که آیا پیش گرم کردن فلز لازم خواهد بود یا خیر.

برای انجام این کار ، انتهای لوله با یک ناقل بست می شود و نمایه ای با اندازه داخلی بزرگ روی دیگری قرار می گیرد. اگر معلوم شد که به طور دستی فولاد را خم کنید ، می توانید کار را بدون استفاده از پیش گرم کردن انجام دهید. علاوه بر خم شدن پروفیل دستی یا برقی ، از تعداد زیادی آشیانه و میز خمشی استفاده می شود. آنها برای تولید قوس آلومینیوم یا پروفیل های فلزی فولادی با حداکثر ارتفاع حداکثر 10 میلی متر مناسب هستند.

 

روش دستی خم کردن پروفیل سرد

برای خم کردن پروفیل به روشهای دستی از موارد زیر استفاده می شود :

  •  چرخ رولت
  •  سطح
  •  چرخ
  •  دستگاه جوش
  •  پیشرو
  •  سورتمه کش
  •  چکش سنگین
  •  دمنده
  •  هسته
  •  نشانگر یا گچ

برای دستیابی به یک نتیجه دقیق ، توصیه می شود از یک ابزار ویژه استفاده کنید. جیگ وسیله ای برای محاسبه دقیق و برش قطعات جفت گیری است. این مکانیزم برای نشانگر در انتهای قوس ها ، ایستگاه ها ، لرزها و چهارراه ها استفاده می شود. به لطف استفاده از جیگ ، جوش صاف و مرتب است.

 

منابع و ماخذ:

 

Cold forming: how to product metal profiles with a forming machine

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *