مقالات

شیشه مات شونده چیست؟-3 مدل پرکاربرد آن

در این مقاله قصد داریم توضیح خواهیم داد که شیشه مات شونده چیست؟ و نحوه کارکرد شیشه مات شونده ، شیشه هوشمند مات شونده ، شیشه لمینت مات شونده ، شیشه مات چگونه تولید می شود؟ ، شیشه سخت شده مات شونده را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

شیشه مات شونده چیست؟

شیشه مات شونده دارای مزایا بسیاری است، چه به دنبال حفظ حریم خصوصی بیشتر، چه سبکی و یا جلوگیری از آفتاب داغ تابستان باشید. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که شیشه مات چیست، اگر می‌خواهید شیشه شما هم مات و شفاف باشد، چه کاری باید انجام دهید.

شیشه مات شونده، شیشه‌ای است که به پنل سوییچ مجهز است و مانع از ورود نور خارجی به اتاق و فصای خانه می‌شود. این نه تنها به محدود کردن میزان نور و گرما کمک می کند، بلکه می تواند برای شما حریم خصوصی مناسبی ایجاد کند . با این حال ممکن است تصمیم بگیرید که می‌خواهید فقط در زمان‌های مختلف روز، شیشه شما هم مات و هم شفاف باشد.

نحوه کارکرد شیشه مات شونده

در این مورد، شما چیزی مانند شیشه هوشمند را می خواهید که می تواند در یک لحظه از حالت مات به مات تبدیل شود. با استفاده از یک سیستم ON-OFF ساده کار می‌کند که حتی می‌تواند به دستگاه‌های هوشمند خانه یا محل کار شما (مانند Alexa یا Google Home) متصل شود.

شیشه هوشمند مات شونده

شیشه هوشمند مات شونده به شما این امکان را می دهد که با کلیک یک دکمه حریم خصوصی را به دست آورید و شما را از انتخاب دائمی بین لذت بردن از منظره یا حفظ حریم خصوصی بی نیاز می کند و به راحتی میزان نور و گرمای وارد شده به اتاق را کنترل کنید. همانطور که گفته شد، هیچ سبک واحدی از شیشه های مات قابل تعویض وجود ندارد.

 

از شما دعوت میکنیم برای تکمیل اطلاعات خود درباره شیشه از مقاله شیشه نورگیر چیست؟ (skylight glass) و 6 مصالح ساختمانی مدرن نیز دیدن کنید.

 

شیشه لمینت مات شونده

شیشه لمینت مات شونده یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌های ما است که خاصیت بادوام ‌تر و سختی آن را برای حمام‌ها و مکان‌های پرترافیک عالی می‌کند. برای راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه‌تر، شیشه‌ی مات شونده سخت‌شده، محصولی ایده‌آل برای اتاق‌های جلسه و پارتیشن‌ها است.

راه‌حل‌های تخصصی‌تر شامل شیشه‌های دوجداره قابل تعویض با عملکرد حرارتی افزایش یافته و پانل‌های دید قابل تعویض است که معمولاً هم در درب‌های اتاق جلسه و هم در درب‌های جلوی مسکونی استفاده می‌شود تا سر و صدا ایجاد شده فضای بیرون را به حداقل برساند.

شیشه مات چگونه تولید می شود؟

شیشه مات بیرونی و داخلی با استفاده از شیشه آنیل شده تولید می شود، اما شیشه هوشمند جدید در بازار این مدل از محصولات را به سطح جدیدی می رساند. با توجه به تنوع طیف شیشه‌های هوشمند قابل تعویض، محصولات جدید بازار در فرآیند تولید متفاوت هستند.
برای تولید شیشه چند لایه مات شونده، شما با یک لایه PDLC (کریستال مایع پراکنده پلیمری) شروع می کنید که از ریز قطرات کریستال مایع معلق در پلیمر، هسته تمام فناوری های قابل تعویض تشکیل شده است.

مولکول‌های PDLC به طور طبیعی نور را از سطح منعکس می‌کنند، اما وقتی بار الکتریکی از آنها عبور می‌کند، قطبی می‌شوند و به نور اجازه عبور می‌دهند و گزینه‌ای برای شیشه‌های مات یا شفاف به میل ایجاد می‌کنند. سپس، این لایه قابل تعویض را بین دو تکه شیشه محصور می‌کنید و راه‌حلی بادوام برای حفظ حریم خصوصی تولید می‌کنید که برای مقاومت در برابر برنامه‌های حمام و محیط‌های پرترافیک مجهزتر است.

شیشه سخت شده مات شونده

این محصول که برای کاربردهای پروجکشن عالی است، با چسباندن پوشش قابل تعویض کریستال مایع بر روی هر قطعه شیشه سخت شده با کمک نور UV تولید می شود. به دلیل چسباندن تنها به یک تکه شیشه، شیشه هوشمند مقاوم سریعترین زمان چرخش را دارد و در بین تمام محصولات شیشه ای مقرون به صرفه ترین است.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید از شما سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از مقاله مزیت برتر شیشه نورگیر در ساختمان های تجاری و 8 مزیت خاص آن  و زیر شیشه – شیم – تاکوز – اسپیسر زیر شیشه پنجره آنلاین دیدن فرمایید.

” زكات علم، آموختن آن به ديگران است
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع : How to Make Glass Look Frosted

نویسنده : سید سامان سیاح

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *