مقالات

مزیت برتر شیشه نورگیر در ساختمان های تجاری و 8 مزیت خاص آن

در این مقاله قصد داریم به 8 مزیت برتر شیشه نورگیر در ساختمان های تجاری مانند ، ورود نور طبیعی ، مصرف انرژی کمتر ، نمای داخلی زیبا ، بهبود رفاه ساکنین ساختمان ، بهبود بهره وری کارکنان ، کاهش بیماری و بهبود سلامت ، دوستدار محیط زیست ، کاهش هزینه بپردازیم و به شما بگوییم مکان مناسب اجرای شیشه نورگیر کجاست.  از اینکه پنجره  آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

همانطور که در مقاله شیشه نورگیر چیست؟ (skylight glass) توضیح دادیم شیشه نورگیر (skylight glass) یک ورق شیشه ای نیمه شفاف یا شفاف است که برای ورود نور طبیعی بر روی سقف ساختمان نصب می شود. اگرچه شیشه نورگیر هم در ساختمان های مسکونی و هم در ساختمان های تجاری استفاده می شود، اما بیشتر در ساختمان های تجاری نصب می شود.

نصب شیشه نورگیر دارای مزایای بسیاری مانند ظاهر زیبا و ایمنی مناسب است که به ساختمان شما زیبایی میبخشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نورگیر در ساختمان تجاری خود نصب شود یا خیر، درک این مزایا مهم است. خیلی بعید است که پس از گذراندن تمام مزایای شگفت انگیز شیشه سقفی از آن استفاده نکنید. بنابراین، بیایید نگاهی به زیر بیندازیم و همه مزایا را یکی یکی ببینیم.

8 مزیت برتر شیشه نورگیر در ساختمان های تجاری

نصب شیشه نورگیر دارای مزایای بسیاری مانند ظاهر زیبا و ایمنی مناسب است که به ساختمان شما زیبایی میبخشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نورگیر در ساختمان تجاری خود نصب شود یا خیر، درک این مزایا مهم است. خیلی بعید است که پس از گذراندن تمام مزایای شگفت انگیز شیشه سقفی از آن استفاده نکنید. بنابراین، بیایید نگاهی به مزیت های برتر شیشه نوگیر بیندازیم.

 

ورود نور طبیعی

هنگامی که شیشه نورگیر را در ساختمان تجاری نصب می کنید، اجازه می دهد نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان وارد شود. این کار فضای داخل ساختمان را روشن می کند و نور کافی را در منطقه تجاری فراهم می کند که به ظاهری تازه به آن کمک می کند. ورود نور روز محیط کار را مثبت‌تر می‌کند و تأثیرات مثبتی بر سلامت روانی همه افراد شاغل در داخل ساختمان می‌گذارد.

مصرف انرژی کمتر

از آنجایی که شیشه نورگیر به ورود نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان کمک می کند، نیازی به روشن نگه داشتن چراغ های برق در ساختمان در طول روز ندارید. همچنین به این معنی است که اگر در طول روز نور طبیعی در ساختمان دارید، نیازی به هزینه زیادی برای نورهای مصنوعی نخواهید داشت.

این امر منجر به مصرف کمتر انرژی می شود و به شما در صرفه جویی در قبض برق کمک می کند. همچنین اگر از شیشه نورگیر با عایق کاری خوب استفاده می کنید تا گرما مسدود شود و محیطی بدون گرما به خوبی روشن شود، لازم نیست نگران گرم شدن بیش از حد فضای داخلی ساختمان باشید.

نمای داخلی زیبا

شیشه نورگیر در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود و ظاهر کلی در کنار این واقعیت که نور طبیعی می‌دهد آن را به ساختاری زیبا تبدیل می‌کند. این کار ظاهری جذاب و زیبا به فضای داخلی ساختمان شما می دهد. این باعث می‌شود که نمای کلی داخلی برای هر کسی که وارد ساختمان می‌شود راحت و دلنشین به نظر برسد و تمام بخش‌های ساختمان می‌توانند بدون صرف هزینه‌های زیادی ظاهری زیبایی داشته باشند.

بهبود رفاه ساکنین ساختمان

به طور علمی ثابت شده است که نور طبیعی خورشید تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت روحی و روانی ساکنان ساختمان دارد. نور خورشید میتواند به کاهش استرس کمک کند و روحیه کلی کارکنان و اشخاصی که به ساختمان یا اداره رفت و آمد دارند را ببخشد. همچنین به بهبود حافظه کمک می کند و بر عملکرد ذهنی کارکنان تأثیر مثبت می گذارد.

بهبود بهره وری کارکنان

تأثیرات مثبت روحی و جسمی نور طبیعی خورشید بر کارکنان شاغل در ساختمان های تجاری. این اثرات مثبت باعث افزایش بهره وری کارمندان می شود و با اشتیاق جدید کار می کنند که برای کسب و کار مفید بوده و همچنین به ایجاد یک محیط کاری خوب کمک می کند.

کاهش بیماری و بهبود سلامت

مطالعات پزشکی زیادی انجام شده است که اثرات بد نورهای مصنوعی را بر سلامت جسمی و روحی را ثابت می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورهای مصنوعی می تواند منجر به افزایش استرس و افزایش سطح کورتیزول در خون شود که ممکن است منجر به پیری زودرس، خستگی، ضعف عضلانی و تحلیل استخوان شود. با نصب یک شیشه نورگیر که امکان ورود نور طبیعی را فراهم می کند، می توان از همه اینها جلوگیری کرد تا استفاده از نورهای مصنوعی به حداقل ممکن کاهش یابد که این موضوع یک مزیت برتر شیشه نورگیر است.

دوستدار محیط زیست

جای تعجب نیست که نورهای مصنوعی برای محیط زیست مضر هستند و با به حداقل رساندن استفاده از چنین نورهایی. شما همچنین می توانید به طبیعت لطف کنید و به حفظ محیط زیست کمک کنید. این یک واقعیت شناخته شده است که افزایش وابستگی به برق و نورهای مصنوعی می تواند منجر به افزایش انتشار کربن شود که در نهایت به لایه اوزون آسیب می رساند. این می تواند اثرات بد زیادی بر محیط زیست داشته باشد. بنابراین استفاده از شیشه نورگیر می تواند در کنار تمام مزیت های دیگر به نفع محیط زیست نیز باشد.

کاهش هزینه

همانطور که قبلاً در بالا توضیح داده شد، استفاده از شیشه نورگیر در یک ساختمان تجاری به این معنی است که شما تالارها و فضاهای داخلی را بدون استفاده از نور مصنوعی روشن کنید. این به شما کمک می کند نه تنها در قبوض برق خود صرفه جویی زیادی داشته باشید، بلکه می توانید از نصب چراغ های مصنوعی بزرگ در ساختمان خودداری کنید و در مواردی مانند لامپ های اضافی، سیم کشی، پست ها و سایر وسایل صرفه جویی کنید که این خود یک مزیت برتر شیشه نوگیر است.

مکان مناسب اجرای شیشه نورگیر

زمانی که می خواهید شیشه نورگیر نصب کنید باید توجه داشته باشید که این کار را در کدام بخش از ساختمان می خواهید انجام دهید و میزان باری که قرار است تحمل کند را در نظر بگیرید، زیرا علاوه بر وزن افراد، شیشه نورگیر باید فشارهایی که بر اثر وزش باد، بارش باران و غیره به آن وارد می شود را تحمل کند، بنابراین مکان یابی یکی از مهم ترین فاکتورها در ساخت شیشه نورگیر است.

بعضی مناطق بیشتر در معرض شرایط سخت آب و هوایی قرار دارند، میزان بارگیری برف در قسمتی که می خواهید شیشه نورگیر نصب کنید نیز یکی دیگر از جنبه های مهم است که باید در نظر گرفته شود، اما پیش بینی میزان بارگیری برف سخت است، درست است که برف در مقایسه با باد بیشتر یک پدیده فصلی است، اما برف می تواند طولانی مدت ببارد و وزن قابل توجهی ایجاد کند.

 

از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما متشکریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات وبسایت ما و مقاله شیشه هوشمند چیست؟  دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع و ماخذ :  Things to Know Before Installing Skylight Glass Windows in Your Home

 

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *