مقالات

تعمیر درب چوبی باد کرده – بهترین روش ها

تعمیر درب چوبی باد کرده - بهترین روش ها

در مقالات پیشین سایت به درب چوبی باد کرده و نکاتی برای رفع آن پرداختیم . در این مقاله به طور خاص به مبحث تعمیر درب چوبی باد کرده و کاربردی ترین روش های این کار خواهیم پرداخت . در ادامه با موضوعاتی همچون اهمیت تعمیر درب چوبی باد کرده ، تعمیر درب چوبی باد کرده – بهترین روش ها (ایجاد شکاف هنگام تعمیر درب ، استفاده از تفنگ حرارتی یا سشوار ، پیچ ها را ببندید و لبه های در را سنباده بزنید ، استفاده از روان کننده ها) خواهیم پرداخت . در ادامه با ما همراه باشید .

اهمیت تعمیر درب چوبی باد کرده

با درهای باد کرده در خانه ما، نه تنها حریم خصوصی خود را در معرض خطر جدی قرار می دهیم، بلکه زندگی کودکان و سالمندان را نیز دشوار می کنیم. بنابراین، هنگامی که با آنها روبرو شدید، آنها را بر اساس اولویت تعمیر کنید. دانستن نحوه تعمیر درب های باد کرده باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما نیز می شود. پنجره آنلاین به هر طریق ممکن شما را راهنمایی کرده است تا برای مراجعه و رفع مشکل خود منتظر هیچ کمک حرفه ای نباشید.

تعمیر درب چوبی باد کرده – بهترین روش ها

ایجاد شکاف هنگام تعمیر درب

یک نجار یا سازنده خوب همیشه هنگام تعمیر درب ، شکافی بین 2 تا 3 میلی متر ایجاد می کند . این امر برای حفظ انبساط به دلیل رطوبت است، که فرض می شود به دلیل تغییر شرایط جوی اتفاق می افتد.

استفاده از تفنگ حرارتی یا سشوار

تفنگ حرارتی برای تعمیر درب چوبی باد کرده

تفنگ حرارتی برای تعمیر درب چوبی باد کرده

آیا درب باد کرده می تواند جمع شود؟ پاسخ به این سوال این است – البته، می تواند! بنابراین، می توانید از سشوار یا تفنگ حرارتی برای از بین بردن رطوبت استفاده کنید. هنگامی که تفنگ حرارتی را روی قسمت متورم چوب قرار می دهید، هوا یا رطوبت محبوس شده در داخل در دوباره به هوا می رود. می توانید ابزار خشک کن را در فاصله 30 سانتی متری درب نگه دارید تا چوب سوخته یا آسیب نبیند.

برای درب های رنگ شده می توانید از فن چرخان استفاده کنید. وقتی رنگ شروع به پوسته پوسته شدن کرد، می توانید آنها را پایین بکشید و در را دوباره رنگ کنید.

پیچ ها را ببندید و لبه های در را سنباده بزنید

 سنباده زدن برای تعمیر درب چوبی باد کرده

سنباده زدن برای تعمیر درب چوبی باد کرده

بستن پیچ های آهن آلات یکی از روش های تعمیر چوب یا درب متورم است. این شامل صفحات ضربه ای و لولا است.

ممکن است لازم باشد این فیکسچر را رعایت کنید تا بدانید دقیقاً در کجای گیره ساییده می شود. اگر سعی کرده اید مهره ها را سفت کنید و جواب نداد، قسمت های متورم را با مداد علامت بزنید. سپس این قسمت را با کاغذ سنباده درشت سنباده بزنید تا مطمئن شوید که این کار را روی یک کیل انجام می دهید.

باید در را از لولاها بیرون بیاورید تا تمام لبه های آن به طور یکنواخت تمیز شود. کار در این راه سریعتر خواهد بود. بنابراین، گیره های لولا را خارج کنید. سپس در را از روی پایه جدا کنید، آن را به پهلو بخوابانید و با استفاده از کاغذ سنباده کاملاً به سمت پایین بکشید. این البته شامل کار زیادی می شود.

استفاده از روان کننده ها

روان کننده ها می توانند کمک بزرگی در جلوگیری از باد کردن درب ها باشند. بنابراین سطح درهایی را که به چهارچوب می چسبند برای کاهش چسبندگی روغن کاری کنید. قسمت بالایی و کناره های در را با یک نوار صابون خشک ، موم پارافین ، ژل نفتی یا اسپری روان کننده خانگی مالش دهید تا به آن نچسبد. استفاده از روان کننده به لبه ها و بالای درب یک راه حل موقت است. اگر درب به چارچوب بچسبد، حتی پس از استفاده از روان کننده، دلیل متفاوت خواهد بود. ممکن است در به اشتباه آویزان شده باشد یا لولاها آویزان شده باشند.

امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد . همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ی بست نگهدارنده شیشه چیست؟و بهترین شرکت شیشه دوجداره در انگلستان 2022 را مطالعه فرمایید . با تشکر از همراهی همیشگی شما .

منبع

Use Heat Gun or Hairdryer to Fix the Swollen Door

نوشته مهنوش بهرام آبادی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *