مقالات

انواع شیشه مشجر 

انواع شیشه مشجر

در این مطلب قصد داریم به انواع شیشه مشجر بپردازیم که شامل شیشه مات ، شیشه قطبی ، شیشه دانه دار ، شیشه سافت ویو Soft Wave ، شیشه رنسانس میشوند و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه وبسایت پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

در مقاله قبلی به طور کامل توضیح دادیم که شیشه مشجر چیست و به مزایای آن پرداختیم. شیشه مشجر نوعی شیشه تزئینی است که در موقع ساخت با ایجاد خطوط عمقی بر روی آن باعث به وجو آمدن ریتم بر روی سطح آن میشود و زیبایی بصری زیادی به آن میبخشد.

انواع شیشه مشجر

شما می توانید انواع شیشه مشجر را به دو دسته طبقه بندی کنید، صاف و ناصاف بافت های صاف معمولاً با استفاده از قالبی با سطح صیقلی به دست می آیند، در حالی که بافت های ناهموار با حکاکی سطح شیشه ایجاد می شوند. برای ایجاد بافت های صاف و خشن روی شیشه می توانید از تکنیک های مختلفی استفاده کنید.

شیشه مات

این نوع شیشه دارای سطح صاف و یکنواختی است که با سندبلاست یا اسیدکاری سطح شیشه به دست می آید. شیشه مات اغلب در برنامه هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارید، مانند پنجره های حمام استفاده می شود.

شیشه قطبی

شیشه قطبی دارای سطحی ناهموار و بافتی است که با حکاکی کردن شیشه با اسید هیدروفلوئوریک ایجاد شده است. می توانید از آن در کاربردهای تزئینی مانند گلدان و کاسه استفاده کنید. این نوع شیشه دارای بافت های منحصر به فردی است که می تواند به هر فضایی جذابیت بدهد. هنگام انتخاب انواع شیشه بافت برای خانه یا محل کار خود، ظاهر و احساس دلخواه را که می خواهید به دست آورید، در نظر بگیرید.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه شیشه میتوانید از مقالات شیشه خم چیست؟ (10 مدل پرکاربرد آن) و شیشه اسیدکاری شده چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

شیشه دانه دار

شیشه دانه ای نوعی شیشه مشجر حاوی حباب های هوا یا دانه های ریز است که معمولا شفاف است اما در رنگ های مختلف نیز یافت می شود. شیشه‌های دانه‌دار اغلب در کاربردهای تزئینی مانند لامپ‌ها، گلدان‌ها و شیشه‌های پنجره استفاده می‌شوند. شیشه دانه دار نام خود را از حباب های هوا یا دانه های کوچکی که می توانید در لیوان پیدا کنید گرفته شده است. این حباب ها در حین ساخت و زمانی که شیشه گرم می شود و سپس به سرعت سرد می شود ایجاد می شود. حباب ها می توانند از چند میلی متر تا چند سانتی متر متغیر باشند.

شیشه سافت ویو Soft Wave

شیشه Soft Wave دارای یک سطح صاف و موج دار است که با چرخاندن شیشه مذاب روی یک صفحه فلزی با امواج ایجاد می شود. نتیجه یک لیوان بافت با ظاهری ارگانیک و روان است. می توانید از آن برای کاربردهای معماری مانند ویترین فروشگاه ها و پارتیشن های اداری استفاده کنید.

شیشه رنسانس

شیشه رنسانس سطحی صاف و یکدست دارد که شیشه را با گرد و غبار الماس جلا می دهد. این گران‌ترین و پر زحمت‌ترین نوع شیشه‌های بافت‌دار است. می‌توانید از آن در کاربردهای پیشرفته مانند لوستر و جواهرات استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با وبسایت پنجره آنلاین همراه بودید از شما متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از  دیگر مقالات مهم وبسایت پنجره آنلاین در زمینه شیشه مانند شیشه هوشمند چیست؟ و شیشه مات شونده چیست؟-3 مدل پرکاربرد آن نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منابع و ماخذ : The Best Textured Glass Panels To Use In Your Home

نویسنده : سید سامان سیاح

 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *