مقالات

شیشه خود تمیز شونده چیست؟

شیشه خود تمیز شونده

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع شیشه خود تمیز شونده بپردازیم و موضوعاتی مانند شیشه خود تمیز شونده هیدروفیل ، شیشه خود تمیز شونده فوتوکاتالیستی ، فواید شیشه های خود تمیز شونده ، شیشه های خود تمیز شونده چقدر عمر می کنند؟ را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

اگر فکر شستن پنجره‌های خود هر دو هفته یکبار شما را دچار استرس می‌کند، فناوری شیشه‌های خود تمیز شونده قطعا راه‌حل شماست. این فرآیند سازگار با محیط زیست یک راه آسان برای نگهداری از پنجره های شماست تا دیگر نگران آن نباشید.

شیشه خود تمیز شونده چیست؟

شیشه های خود تمیز شونده دارای یک پوشش هیدروفیل و فوتوکاتالیستی ویژه بر روی یک واقعیت است که با استفاده از اشعه UV موجود در نور روز فعال می شود. عمل فوتوکاتالیستی، کثیفی‌های آلی را که روی سطح پنجره‌های شما می‌نشیند، می‌شکند و از چسبیدن هر چیزی به شیشه جلوگیری می‌کند.

دو نوع شیشه خود تمیز شونده وجود دارد: آبگریز و آب دوست. هر دو نوع پنجره با غلتاندن قطرات روی شیشه خود را با استفاده از آب تمیز می کنند. با این حال، پوشش‌های آبدوست بر پایه تیتانیا ساخته شده‌اند و دارای خاصیت اضافی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آلودگی‌های جذب شده در نور خورشید را از نظر شیمیایی تجزیه کنند. بیایید به جزئیات این دو نوع شیشه نگاهی بیندازیم.

مخاطب گرامی از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقاله مهم پنجره آنلاین مانند شیشه Low-E چیست؟  نیز دیدن فرمایید.

شیشه خود تمیز شونده هیدروفیل

شیشه خود تمیز شونده هیدروفیل به عنوان دارای “اثر نیلوفر آبی” شناخته می شود که اساساً به این معنی است که مانند برگ های گل نیلوفر آبگریزی بسیار بالایی دارد. این زمانی است که پوشش دی اکسید تیتانیوم روی شیشه با نور ماوراء بنفش واکنش می‌دهد و الکترون‌هایی تولید می‌کند که کثیفی‌های آلی را به قطعات کوچکی تجزیه می‌کنند که آب باران می‌تواند آن را بشوید.

یک راه آسان برای درک نحوه عملکرد این لیوان این است که به یک ماهیتابه نچسب فکر کنید. پانل های شیشه ای خود تمیز شونده هیدروفیل اساساً سطحی نچسب ایجاد می کنند که آب می تواند بدون ایجاد رگه از آن خارج شود. این نوع روکش های پنجره در برابر خراش مقاوم هستند و بر روی خاک های آلی و غیر آلی به طور یکسان کار می کنند. شیشه های خود تمیز شونده هیدروفیل نیاز به شستشوی دستی پنجره ها را کاهش می دهد و پنجره های شما را برای مدت طولانی تری تمیز نگه می دارد.

شیشه خود تمیز شونده فوتوکاتالیستی

شیشه خود تمیز شونده فوتوکاتالیستی تقریباً مانند شیشه خود تمیز شونده هیدروفیل عمل می کند، با این تفاوت که دارای یک پوشش اضافی است. این پوشش اضافی دی اکسید تیتانیوم است و از نور خورشید برای تجزیه کثیفی روی شیشه از طریق فرآیندی به نام تجزیه فوتوکاتالیستی استفاده می کند. وقتی باران می آید، خاک را از بین می برد. اگر هوا خشک است، فقط باید شیشه های خود را با شیلنگ پایین بیاورید تا آنها را تمیز نگه دارید.

به دلیل پوشش روی شیشه، آبی که به شیشه برخورد می کند به صورت یک ورقه یکنواخت پخش می شود و به راحتی خارج می شود و هر یک از کثیفی های شل شده را با خود می برد. از آنجایی که آب باران به طور یکنواخت خارج می شود، هیچ رگه ای باقی نمی ماند و پنجره های شما به سرعت خشک می شوند. روکش شیشه های خود تمیز شونده فتوکاتالیستی مستحکم بوده و طول عمر بالایی دارد.

فواید شیشه های خود تمیز شونده

  • یک پوشش دائمی خود تمیز شونده که طول عمر یک پنجره را دوام می آورد
  • شیشه برای مدت طولانی تری تمیزتر می ماند
  • صرفه جویی مداوم در هزینه با کاهش قبوض تمیز کردن پنجره
  • به لطف جلوه ورقه‌ای، نمای بیرونی را حتی در هنگام بارندگی شفاف کنید
  • با استفاده کمتر از آب و مواد شوینده با محیط زیست مهربان تر است
  • آلودگی و کثیفی کمتری به شیشه می‌چسبد، بنابراین تمیز کردن سریع و آسان است
  • ایده آل برای سقف باغ شما و سایر مناطق صعب العبور که تمیز کردن آنها دشوار است

شیشه های خود تمیز شونده چقدر عمر می کنند؟

در حالی که شیشه ای که خود را تمیز می کند به نظر می رسد یک راه حل ثابت باشد، پنجره های شما همچنان به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، فقط کمتر. شیشه خود تمیز شونده به نگهداری و تمیزکاری کمتری نسبت به بقیه شیشه ها نیاز دارد. اگر پنجره های شما به درستی نگهداری شوند، شیشه های خود تمیز شونده می توانند تا زمانی که پنجره های شما دوام بیاورند. شیشه خود تمیز شونده ای که ما می فروشیم به اندازه عمر خود شیشه دوام خواهد داشت.

در حالی که شیشه های خود تمیز شونده بیشتر اوقات پنجره های شما را تمیز و شفاف نگه می دارند، اما راه حلی برای تمیز کردن پنجره ها در تمام طول سال نیستند. پنجره های شما همچنان نیاز به پاک کردن با یک پارچه خیس دارند. با این حال، شیشه های خود تمیز شونده باعث می شود که پنجره های شما به طور قابل توجهی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشند.

 

منابع و ماخذ : Self cleaning glass

به این مقاله امتیاز دهید

یک نظر در “شیشه خود تمیز شونده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *