مقالات

یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟

یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟ و مواردی مانند میکرو تهویه استاندارد و اتصالات پیوسته را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟

رنگ قاب، شکل و نوع قاب پنجره تنها مسائل مهمی نیست که در انتخاب پنجره داریم. قفل، لولا یا دستگیره عناصری از اتصالات پنجره هستند که بر راحتی و عملکرد استفاده تأثیر می‌گذارند. در صورت خرابی اتصالات، پنجره ها با بهترین پارامترها ممکن است ما را ناامید کنند. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای خرید پنجره، ارزش آن را دارد که برای اطلاعات بیشتر در مورد یراق آلات کاربردی پنجره تحقیق کنید.

یراق آلات چیست؟

اصطلاح یراق آلات پنجره تقریباً به تمام بخش‌های مکانیکی سازه اطلاق می‌شود که مسئول باز کردن، بستن و کج کردن لنگه های پنجره‌ها یا درها هستند. یراق آلات همچنین دارای عملکرد امنیتی هستند و از صاحبان خانه در برابر سرقت محافظت می کنند. سیستم سخت افزاری کنترل کننده پنجره را می توان به دو بخش به همان اندازه مهم تقسیم کرد. اتصالات نصب شده روی قاب لنگه، به عنوان مثال اسپانیولت (با حرکات دسته کنترل می شود) یا بازوی ثابت (که امکان تغییر موقعیت ارسی از چرخش به شیب را فراهم می کند) و آنهایی که روی قاب نصب شده اند و لولا (حمایت از وزن لنگه).

انتخاب صحیح و نصب یراق آلات پنجره تأثیر کلیدی بر ویژگی های عملیاتی دارد، مانند:

  • آب بند بودن
  • نفوذ پذیری هوا
  • مقاومت در برابر بار باد
  • قدرت مکانیکی
  • مقاومت در برابر سارق

اتصالات پیوسته

امروزه بیشترین استفاده از اتصالات محیطی است، یعنی اتصالاتی که در اطراف محیط لنگه پنجره قرار دارند. در نسخه اصلی، یک اسپانیولت و یک بازوی ثابت وجود دارد که توسط یک دسته روی لنگه پنجره کنترل می شود. لولاها و گیره ها به قاب وصل شده اند. پس از بسته شدن، لنگه را به طور یکنواخت به قاب فشار می دهند و از سفتی و تغییر شکل پروفیل جلوگیری می کنند.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به موضوع این مقاله میتوانید از دیگر مقالات مهم پنجره آنلاین مانند پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ و  یراق آلات پنجره دوجداره upvc چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

 

نوع اتصالاتی که انتخاب می کنیم به نحوه باز شدن پنجره ها بستگی دارد. شما می توانید بین اتصالات شیب و چرخان که به شما امکان می دهد پنجره را به سمت قاب باز کنید و اتصالات شیب و چرخشی که فقط به شما امکان کج کردن لنگه را می دهد یکی را انتخاب کنید. با این حال، راحت‌ترین راه‌حل، اتصالاتی هستند که هر دو عملکرد را ترکیب می‌کنند، یعنی اتصالات شیب و چرخش.

سیستم HST

در مورد پنجره های بزرگ و سنگین مکانیزم های کارآمد برای جابجایی لنگه های سنگین با وزن چند صد کیلوگرم ضروری است. این یک وظیفه برای سیستم های HST است که در آن لنگه متحرک پشت لنگه ثابت قرار می گیرد. باز شدن نیاز به نیرویی ندارد، لنگه پنجره به نرمی روی غلتک های مسیر پنهان شده در کف حرکت می کند. غلتک ها و دسته حجیم، اسپانیولت قلاب دار و راهنماهای بالایی از مهمترین عناصر این نوع اتصالات هستند.

عناصر اضافی اتصالات پنجره
هنگام انتخاب اتصالات، باید در نظر بگیرید که آیا آنها را با عناصر اضافی که تأثیر مثبتی بر ایمنی، راحتی و عملکرد دارد تجهیز کنید. در اینجا لیستی از مهمترین عملکردهای اضافی اتصالات آورده شده است.

میکرو تهویه استاندارد

میکرو تهویه که به آن میکرو اسلات نیز می گویند، یک استاندارد در لنگه های پنجره شیب دار و چرخشی است. پس از چرخاندن دسته، شکاف کوچکی بین قاب و ارسی ایجاد می شود که جریان ثابت هوای تازه را تضمین می کند.

لولاهای مخفی اتصالاتی هستند که دیده نمی شوند زیرا لولاها بین لنگه پنجره و قاب پنهان شده اند. به همین دلیل پنجره ها از نظر زیبایی ظاهری پیدا می کنند، فقط قاب لنگه بدون هیچ گونه افزودنی فلزی غیر ضروری قابل مشاهده است. ویژگی های زیبایی شناختی تنها مزیت نیست. تمیز نگه داشتن پنجره ها راحت تر است، سطح چوب صاف است، هیچ گوشه و شکافی وجود ندارد که در آن کثیفی جمع شود.

سخن پایانی

در این مطلب با موضوع یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟ آشنا شدیم و مواردی مانند میکرو تهویه استاندارد و اتصالات پیوسته را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منبع : Fittings the heart of a functional window

به این مقاله امتیاز دهید

یک نظر در “یراق آلات کاربردی پنجره چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *