مقالات

پنجره دوجداره در تهران

پنجره دوجداره در تهران

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع پنجره دوجداره در تهران بپردازیم و به شما کاربرد پنجره دوجداره ، جنس پنجره دوجداره ، پروفیل پنجره دوجداره ، انواع پنجره دوجداره را نیز توضیح دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

پنجره دوجداره در تهران

اگر صاحب خانه هستید به احتمال فراوان پنجره دوجداره به گوشتان خورده است. به طور ساده پنجره دوجداره از دولایه شیشه که مابین آن از گاز آرگون پرشده است و در فریم (آلومینیوم ، یو پی وی سی) قرار میگیرد تشکیل شده است. مهم ترین بخش پنجره دوجداره پروفیل آن است که امروزه در صنعت ساختمانی از دو نوع یو پی وی سی UPVC و آلومینیومی Thermal Break استفاده میشود. اگر ساکن تهران هستید و قصد خرید، تعویض یا بازسازی پنجره دوجداره خود را دارید میتوانید با تیم متخصصان پنجره دوجداره در تهران وبسایت پنجره آنلاین تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید یا اگر فعال صنعت درب و پنجره هستید(کارگاه داران ، فروشندگان یراق آلات) میتوانید از طریق صفحه برای همکاران با ما تماس بگیرید.

پنجره دوجداره در تهران

پنجره دوجداره در تهران

کاربرد پنجره دوجداره

پنجره دوجداره در تهران دارای کاربرد های بسیاری است که از مهم ترین آنها عایق صدا و عایق حرارتی بودن آن است. عایق حرارتی صرفا به معنی آن نیست که در زمستان کاربرد داشته باشد زیرا پنجره دوجداره از هدر رفتن هوای خنک داخل منزل (در تابستان) نیز جلوگیری میکند.

جنس پنجره دوجداره

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم پنجره دوجداره از دولایه شیشه و پروفیل تشکیل شده است که در اینجا منظور از جنس پنجره دوجداره همان نوع پروفیل است.

پروفیل پنجره دوجداره

کلمه ی پروفیل ریشه ی انگلیسی دارد، در لغت به معنای مقطع ثابت و طول زیاد می باشد. مواد اصلی UPVC را نفت خام و نمک تشکیل می دهند . از نفت خام، اتیلن واز نمک ، کلر بدست میاد. از طریق پلیمریزاسیون کلر، اتیلن ، وینیل کلرید باهم ترکیب و پلی کلرید PVC که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع بدست می آید. در صنعت درب و پنجره پروفیل به دو نوع یو پی وی سی و آلومینیوم تقسیم میشود.

تاریخچه تولید درب و پنجره UPVC و شیشه های دو جداره :
ساخت درب و پنجره های UPVC حدوداً در سال 1960 میلادی در اروپا آغاز گردید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید درو پنجره های چوبی ، آهنی و آلومینیومی استفاده از درب و پنجره های UPVC رونق روز افزون یافته است. سهولت ایجاد تنوع در طرح و رنگ و استقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابلیت بازیافت بودن UPVC به کار رفته در ساخت این نوع در ب و پنجره موجب تحولات عمده ای در این صنعت گردیده است.

پروفیل فریم

این پروفیل معمولاً به عنوان قاب دور استفاده می شود. از این رو، باید گفت که پروفیل فریم یکی از رایج ترین پروفیل UPVC می باشد، که در چارچوب تمامی درب ها و پنجره ها مورد استفاده قرار میگیرد.

پروفیل میانی یا مولیون

از این پروفیل ها در ساخت و تولید انواع درب و پنجره دو جداره UPVC استفاده می شود. این پروفیل امروزه در دو سری 60 و 70 در کارخانجات تولیدی ، پروفیل تولید و به بازار عرضه می شود. منظور از سری 60 در پروفیل میانی کف پروفیل است که 60 میلی متر و یا معادل 6 سانتی متر می باشد. بنابراین در پروفیل های 70 هم اندازه کف پروفیل 70 میلی متر و یا همان هفت سانتی متر است.

امروزه در کشور پروفیل میانی تولید داخل و خارج وجود دارد. در انواع درب ها و پنجره های دوجداره معمولاً از پروفیل میانی 60 میلی متر استفاده می شود. اما برای پنجره دوجداره در تهران از پروفیل های میانی 70 میلی متری معمولاً استفاده می شود. از این پروفیل به دو صورت میانی ثابت و متحرک با کاربردهای مختلف در روند تولید در ب و پنجره استفاده می شود . برای نمونه از پروفیل میانی ثابت برای تولید درب و پنجره معمولی استفاده می شود. از جمله این پنجره ها می توان به پنجره فرانسوی اشاره کرد.

به دلیل این که شکل ظاهری این پروفیل با سایر پروفیل های متفاوت است ، از این رو ، از آن به عنوان نوع دیگری از پروفیل میانی یاد می شود که بیشتر به عنوان تقسیم کننده افقی در پنجره های کشویی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگری از پروفیل های مولیون و یا میانی وجود دارند، که از آنها به عنوان پروفیل مولون متحرک نام برده می شود.

این نوع از پروفیل ب لنگه باز شو درب و پنجره پیچ می شود و به همراه بازشو حرکت می کند. معمولاً از این نوع پروفیل در درب و پنجره های دو جداره فرانسوی استفاده می شود که در آنها هر دو لنگه باهم و در کنار هم باز می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع پنجره دوجداره در تهران پرداختیم و موضوعاتی مانند کاربرد پنجره دوجداره ، جنس پنجره دوجداره ، پروفیل پنجره دوجداره ، انواع پنجره دوجداره را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

2 نظر در “پنجره دوجداره در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *