مقالات

شیشه بالکن یا تراس شیشه ای چیست؟

شیشه بالکن و تراس شیشه ای

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم شیشه بالکن یا تراس شیشه ای چیست؟ و موضوعاتی مانند مزیت های بالکن شیشه ای ، انواع شیشه های بالکن ، مزایای شیشه بالکن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

شیشه بالکن و تراس شیشه ای

شیشه بالکن یا شیشه تراس ابزاری است برای تفکیک و جداسازی فضاهای داخلی ساختمان از فضای خارجی . با استفاده از آن می توان نمای ساختمان را زیبا تر و مدرن تر نشان داد.

با نصب شیشه بالکن در تمامی فصل ها حتی فصول سرد سال می توانید از فضای بالکن استفاده کرد. در گذشته از شیشه برای بالکن استفاده نمی شد.
همین امر موجب میشد فضای تراس در زمستان و در هنگام بارش برف و باران یا در روزهای سرد سال کاملاً بی استفاده باشد.

با نصب شیشه بالکنی می توان یک فضای امن خصوصی همراه با مبلمان مناسب ایجاد کرد . در واقع این امر موجب اضافه شدن یک بخش به سایر فضاهای ساختمان می شود. این موضوع در منازل کوچک با متراژ پایین یک ایده مناسب برای گسترش فضا است.

هرچند استفاده از شیشه بندی بالکن در ساختمان های اداری و تجاری و انواع ساختمان توصیه می شود. علاوه بر ایجاد دید و ویو بهتر موجب ورود نور طبیعی بدون اشعه مضر می شود. در صورت نیاز می توان برای حفظ حریم خصوصی از انواع شیشه مات و رنگی برای بالکن استفاده کرد.

مزیت های بالکن شیشه ای

از مزیت های استفاده از آن تاشو بودن آن و جمع کردن در صورت عدم نیاز است. همچنین به راحتی می توانیم دو سمت شیشه تاشو مورد نظر را از آلودگی ها تمیز کنیم . شیشه بالکن تاشو به دلیل مزیت های بسیاری که دارد گزینه اول برای اجرای بالکن می باشد.

شیشه برای بالکن معمولاً از جنس سکوریت شده انتخاب و نصب می شود. به دلیل ایمنی بالای شیشه سکوریت در ایجاد اکثر پارتیشن های مورد استفاده در ساختمان از آن استفاده می شود. شیشه بازشو بالکن باید مقاوم ، ایمن ، عایق صوتی و حرارتی باشد. استفاده از شیشه میرال برای بالکن یک روش مناسب برای ایجاد بیشتر در این فضا می باشد. نصب آن موجب می شود گرد و غبار و آلودگی کمتری به محیط زندگی وارد شود.

انواع شیشه های بالکن

شیشه بالکن اغلب به صورت فریم دار و فریم لس نصب و اجرا می شود. از انواع بالکن شیشه ای در تراس منازل و ادارات ، گلخانه، پنت هاوس و … استفاده می شود . تراس شیشه ای در نوع تاشوو ریلی نصب می شود.

پارتیشن متحرک بالکن شامل پانل های شیشه ای تاشویی می باشد که به آسانی در کنار دیوار تراس جمع می شوند. بالکن شیشه ای در فصول گرم تر مانند تابستان می توان تراس را به طور کامل در کنار دیوار جمع کرد و در مواقع نیاز دوباره به حالت اول برگرداند.

در حالت های مختلف کاملاً باز ، نیمه باز و کاملاً بسته می توانیم از تراس شیشه ای استفاده کنیم . پوشش بالکن و تراس به وسیله شیشه راه حلی برای ایجاد آسایش و آرامش بیشتر می باشد.

چون با نصب آن از انواع صدا های مزاحم رفت و آمد وسایل نقلیه و آلودگی های صوتی خیابان و همچنین آلودگی و گرد و غبار در امان خواهیم بود. شیشه ریلی تاشو را می توان در تراس ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری و کلیه ساختمان ها با کاربری های مختلف به کار برد.

مزایای شیشه بالکن

• اضافه شدن فضای تراس به فضای خانه و در نتیجه افزایش مساحت آن
• عدم نفوذ گرد و غبار ، سرما ، گرما ، برف ، باران و آلودگی های هوا به داخل منزل
• عایق بودن در برابر صوت، گرما، سرما و نفوذ آب ناشی از بارندگی به داخل تراس
• کاهش 70 درصدی آلودگی صوتی با نصب شیشه بالکن
• جلوگیری از هدر رفت انرژی در فصل های مختلف مانند زمستان و تابستان
• ایمنی بیشتر و مقاومت بالای آن
• نظافت و شستشوی راحت و آسان با توجه به شیشه ای بودن و متحرک بودن آن
• مکان پرورش انواع گل و گیاه آپارتمانی
• ایجاد یک فضای نشیمن خصوصی در تراس شیشه ای

 

سخن آخر

در این مقاله شما با شیشه بالکن و تراس شیشه ای آشنا شدید و مزیت های بالکن شیشه ای ، انواع شیشه های بالکن ، مزایای شیشه بالکن را نیز مورد بررسی قرار دادیم از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسایت پنجره آنلاین مانند راه پله شیشه ای چیست؟ و شیشه مشجر چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

منابع و ماخذ : Glass Balustrades and Glass Balconies

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *