مقالات

درب و پنجره کامپوزیت چیست؟

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم درب و پنجره کامپوزیت چیست؟ و موضوعاتی مانند نحوه ساخت درب های کامپوزیت ، مزایای درب کامپوزیت ، دوام و ماندگاری طولانی مدت را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

درب و پنجره کامپوزیت چیست؟

بخش خارجی درب کامپوزیت از یک لایه 2 میلی متری از پلاستیک تقویت شده با شیشه (GRP) ساخته شده است که به عنوان فایبرگلاس نیز شناخته می شود، همان موادی که برای ساخت قایق های ماهیگیری در دریای شمال استفاده می کنند. سخت، مقاوم در برابر آب و هوا است و به خوبی قالب می‌گیرد تا دانه‌های چوب را برای درهایی با جذابیت محدود تکرار کند.

پانل‌های بیرونی سخت GRP به یک قاب داخلی ساخته شده از uPVC و لایه‌بندی داخل آن ذوب می‌شوند که یک قاب دیگر از چوب سخت است که یک قاب دوگانه با ثبات و استحکام عالی ایجاد می‌کند. فضای داخلی درب با یک هسته فوم پلی یورتان حرارتی گرم تزریق می شود که 100٪ CFC است و عایق درجه A نگهدارنده حرارت عالی را ارائه می دهد تا درب شما را از نظر انرژی کارآمدتر کند.

قاب درب بیرونی، ساخته شده از مقاوم 70 میلی متری یو پی وی سی و استیل، درب های کامپوزیت را به یکی از امن ترین درب هایی تبدیل می کند که می توانید بخرید.

نحوه ساخت درب های کامپوزیت

هر درب و پنجره کامپوزیت که ما می سازیم با اندازه گیری های دقیق مشتری برای تناسب کامل، دست ساز است. درب و قاب کامپوزیت با هم به عنوان یک مجموعه ساخته شده اند تا اطمینان حاصل شود که درب تا حد امکان به خوبی در چارچوب قرار می گیرد تا کشش را از بین ببرد. هر دری با استفاده از رنگ اکریلیک مخصوص و سخت به رنگ مورد نظر اسپری می شود و سپس در پخت مادون قرمز که بسیار بادوام است درب شما هرگز نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به موضوع این مقاله از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند 9 ویژگی آلومینیوم به عنوان مصالح ساختمانی و پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ نیز دیدن فرمایید.  

درب و پنجره کامپوزیت

درب های کامپوزیت به طور عمدی برای رفع مشکلات رایج درب های جلویی قدیمی مانند هوازدگی، محو شدن رنگ و نگهداری مداوم ساخته شده اند. بنابراین، انتخاب درب ورودی کامپوزیت مزایای قابل توجهی نسبت به چوب و یو پی وی سی دارد.

دوام و ماندگاری طولانی مدت

نصب درب ورودی کامپوزیت یک سرمایه گذاری محکم است که حداقل تا 35 سال نیازی به تعویض ندارد. برخلاف الوار، رنگ نمی‌شکند یا پوسته نمی‌شود و بر خلاف یو پی وی سی ارزان، پس از مدتی تاب نمی‌خورد، محو نمی‌شود یا کهنه به نظر نمی‌رسد.
سخت پوشیده

درب و پنجره کامپوزیت از مجموع قطعات خود مستحکم تر هستند و مواد به کار رفته در ترکیب به این معنی است که درب از چوب یا یو پی وی سی دوام بیشتری دارد. آنها در برابر سایش و پارگی جدی، ضربه ها و ضربه ها مقاومت می کنند و مواد GRP خارجی به ویژه در برابر فرورفتگی، ضربه و ضربه مقاوم است.

ایمنی مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی های درب، استحکام و ایمن بودن آن است و درب و پنجره کامپوزیت به دلیل اسکلت تقویت شده با فولاد و استحکام داخلی در از امنیت بالایی برخوردار هستند. کیفیت درب و پنجره کامپوزیت متفاوت است، بنابراین مراقب استانداردهای امنیتی باشید که به این معنی است که یک سارق تقریباً غیرممکن است که از آن درب عبور کند.

کارآمد از نظر حرارتی

درهای قدیمی مشکلاتی از پیش نویس ها و شکاف های ناشی از تاب برداشتن و جابجایی در چارچوب دارند. اگرچه چوب خواص حرارتی خوبی دارد، اما نمی تواند با هسته عایق یک درب و پنجره کامپوزیت مقایسه شود و ساخت دقیق مناسب به این معنی است که درب کاملاً در چارچوب قرار می گیرد تا شکاف های تند و زننده را از بین ببرد. درب و پنجره کامپوزیت دارای درجه A برای بازده حرارتی هستند و به حفظ گرما در خانه کمک می کنند.


عدم نیاز به نگهداری و تعمیر مستمر

به همان اندازه که چوب زیبا به نظر می رسد، چوب یک ماده با قابلیت نگهداری بالا است. ظاهر تازه رنگ شده دوام زیادی ندارد. چوب نیاز به مراقبت و توجه دارد تا از ترک خوردن، پوسیدگی یا پوسته شدن درب جلوگیری کند. و چوب به سرعت هوا می گیرد. درب های کامپوزیت به خوبی چوب به نظر می رسند، اما این مزیت را دارند که فقط به شستشوی سریع با پارچه نیاز دارند تا بهترین ظاهر را داشته باشند – باید از درب کامپوزیت خود انتظار ظاهری زیبا و عمر طولانی داشته باشید.

تفاوت بین درب uPVC و درب کامپوزیت چیست؟

به طور سنتی، درها همیشه از چوب ساخته می شدند. سپس uPVC آمد که محبوب ترین انتخاب برای درب ها و پنجره های منزل شد. یو پی وی سی در مقایسه با چوب مقرون به صرفه تر است و بدون نیاز به مراقبت و رنگ آمیزی گزینه نگهداری پایین تری است.

 

تفاوت اصلی بین درب uPVC و درب و پنجره کامپوزیت این است که درب کامپوزیت از ترکیبی از مواد ساخته شده است که تمام مزایای هر یک را ارائه می دهد. درب uPVC یک ماده منحصر به فرد است و به دلیل خواص آن محدود است. نگهداری درب کامپوزیت به آسانی یو پی وی سی است، اما از یو پی وی سی نیز بهتر به نظر می رسد زیرا دارای دانه های چوبی قالب گیری شده است که به خوبی چوب به نظر می رسد.

منبع : What are Composite Windows

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *