مقالات

پلنت وال چیست؟

پلنت وال چیست؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی پلنت وال بپردازیم و موضوعاتی مانند مزایای پلنت وال ، تفاوت پلنت وال و نماهای داخلی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسپگذاریم.

دیوارهای سبز (همچنین به عنوان پلنت وال شناخته می‌شوند) در سال‌های اخیر به یک روند جدید رو به رشد محیط‌های ساخته شده تبدیل شده‌اند. گنجاندن طبیعت زنده در محیط‌های شهری نه تنها جذاب‌تر به نظر می‌رسد، بلکه فواید و اهداف دیگری نیز دارد. چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل، ایستاده و یا به دیوار، تقریباً برای هر شرایطی یک دیوار سبز مناسب وجود دارد.

پلنت وال چیست؟
پلنت وال ، دیوار گیاهی ، دیوار پوش گیاهی

مخاطب گرامی شما میتوانید از دیگر مقالات مهم پنجره آنلاین مانند شیشه Low-E چیست؟ و پرده زبرا چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

روند دکوراسیون پلنت وال زنده و پر رونق است و دلایل خوبی دارد. طراحی دیوار نشیمن داخلی یا طراحی باغ عمودی یک نقطه کانونی چشمگیر برای هر منطقه نشیمن و راهی عالی برای پر کردن خانه شما با گیاهان بدون اشغال فضای کف یا پیشخوان است.

جدا از زیبایی زیبای فضای سبز، گیاهان در داخل خانه شما اکسیژن سالم تولید می کنند. محبوبیت طراحی بیوفیلیک باعث افزایش آگاهی از نیاز انسان به ارتباط با طبیعت شده است. از مزایای آن می توان به کاهش استرس و افزایش بهره وری اشاره کرد.

مزایای پلنت وال

آیا می دانستید که گیاهان صداها را جذب می کنند؟ یک دیوار نشیمن می تواند آکوستیک پژواک یک اتاق بزرگ با کف چوبی سخت و سقف های طاقدار را بهبود بخشد. همچنین می تواند صدای همسایگان و ترافیک را کاهش دهد. این یک فضای سبز طبیعی دلپذیر در هر اتاق ایجاد می کند و برای آپارتمان های زیر شیروانی در محیط های شهری مناسب است.

ممکن است دلایل بسیار کاربردی برای تزئین دیوارها با گیاهان داشته باشید. شاید شما مشتاق این بوده اید که باغچه گیاهی طاقچه پنجره خود را گسترش دهید تا ده ها گیاه را برای افزودن طعم تازه به وعده های غذایی خود بگنجانید. شاید تعجب کنید که بدانید می توانید سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و فلفل را به صورت عمودی پرورش دهید.

دلیل شما برای بررسی ایده‌های دیوار گیاهان داخلی هرچه که باشد، در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند.

شما به دیواری نیاز دارید که نور طبیعی زیادی دریافت کند. دیوار نشیمن داخلی خود را در مجاورت یا روبروی یک پنجره بزرگ تصویری یا در اتاقی با تعداد زیادی پنجره یا نورگیر طراحی کنید. یک دیوار زنده از گیاهان در آشپزخانه ای که نور طبیعی را از طریق پنجره باغ به نمایش می گذارد، به خوبی کار می کند. گیاهان با نور طبیعی رشد می کنند. اگر به سادگی در خانه خود نور طبیعی ندارید، می توانید با وسایل روشنایی مکمل یا گیاهانی را انتخاب کنید که در محیط های کم نور خوب عمل می کنند.

دیوارهای سبز، سازه های عمودی هستند که انواع مختلفی از گیاهان یا سبزی های دیگری به آنها متصل شده است. سبزه ها اغلب در محیط رشد متشکل از خاک، سنگ یا آب کاشته می شوند. از آنجایی که دیوارها دارای گیاهان زنده هستند، معمولاً دارای سیستم های آبیاری داخلی هستند.

تفاوت پلنت وال و نماهای داخلی دیگر

پلنت وال با نماهای متفاوت هستند که اغلب در هنگام بالا رفتن از دیوارهای بیرونی ساختمان ها و استفاده از آنها به عنوان تکیه گاه سازه دیده می شوند. در دیوارهای سبز، محیط رشد روی سطح یا ساختار دیوار است، در حالی که نماها ریشه در زمین دارند. علاوه بر این، سبزی نماها می تواند زمان زیادی طول بکشد تا به اندازه کافی رشد کند تا کل دیوار را بپوشاند، در حالی که دیوارهای سبز ممکن است از قبل رشد کرده باشند.

دیوارهای سبز هوشمند و فعال اغلب شبیه به دیوارهای سبز معمولی به نظر می رسند، اما به دلیل استفاده از هوش مصنوعی و فناوری، اهداف بیشتری را دنبال می کنند. ویژگی های یک دیوار زنده هوشمند را می توان خودکار و نظارت کرد و جلوه ها را افزایش داد.

منابع : What are Green Walls

 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *