مقالات

پروفیل شیاردار- پروفیل مهندسی

به پروفیل شیاردار-پروفیل مهندسی

در این مقاله قصد داریم به پروفیل شیاردار- پروفیل مهندسی، استحکام پروفیل شیاردار آلومینیومی، آلیاژهای آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پروفیل شیاردار- پروفیل مهندسی

پروفیل شیاردار (که با نام پروفیل مهندسی نیز شناخته می شود) یکی از انواع پروفیل آلومینیوم موجود در بازار برای ساخت، سازه و کاور دستگاه های صنعتی و اداری است.
هر چند پروفیل شیاردار دارای تنوع وسیعی از نظر ابعادی می باشد، ولی از همه استاندارد جهانی تبعیت می کند.سوراخ مرکز پروفیل و فاصله ی دهانه ی شیار (موسوم به Slot) از استانداردهایی است که همواره مورد توجه می باشد.زیرا در واقع پایه ی انتخاب یراق و اتصالات این پروفیل های آلومینیوم می باشد.

 

استحکام پروفیل شیاردار آلومینیومی

آلومینیوم با عدد اتمی 13 و جرم اتمی 98/26 می‎باشد و دارای 13 الکترون در سه اوربیتال لایه ‎ی ظرفیتش می‎باشد.
می ‎دانیم که تعداد الکترون‎های لایه‎ ی آخر هر عنصر میزان ظرفیت آن را نشان می دهد، به عبارت دیگر آلومینیوم عنصری سه ظرفیتی است.
زمانی که یک فلز از حالت مذاب به جامد تبدیل می‎شود، ساختاری در آن ایجاد می‎شود که به ساختار کریستالی موسوم می‎باشد.
ویژگی‎ها منحصر به فرد آلومینیوم موجب شده ‎است که این فلز پس از فولاد پر مصرف‎ترین فلز دنیا محسوب گردد.

 

آلیاژهای آلومینیوم

به طور کلی آلیاژ به معنی افزودن یک یا چند عنصر یا ترکیبی از آن‎ها به فلز پایه برای دستیابی به یکسری خواص خاص می‎باشد.
تغییر خواص فلز به دست آمده بسته به عنصر پایه و نیز عناصر آلیاژی اضافه‎ شده می‎تواند وابسته به یک عنصریا ترکیبی از عناصر اضافه ‎شده باشد.

استحکام و سختی فلز خالص همیشه کمتر از آلیاژهای آن فلز است و از این رو در بیشتر موارد از آلیاژ به جای عنصر خالص استفاده می‎شود.
معمولا هر چه فلز خالص‎تر باشد استحکام آن کمتر ولی در عین حال پایداری شیمیایی و نرمی آن بیشتر است.

 

پروفیل شیاردار- پروفیل مهندسی

پروفیل شیاردار- پروفیل مهندسی

 

اگرچه آلیاژهای آلومینیوم دارای استحکام بیشتری نسبت به آلومینیوم خالص هستند، اما این استحکام برای کاربردهایی که تحت تنش‎های بالا هستند کافی نیست و لذا این آلیاژها نیز نیاز به افزایش استحکام بیشتری دارند و به همین دلیل از طرق مختلف استحکام آن‎را افزایش می‎دهند که کار سختی (نورد، کشش، پرس و …) و همچنین هملیات حرارتی – پیر سختی از آن دسته می‎باشد.

 

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی

پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی به شما این امکان را میدهد تا تقریباً هر آنچه را که تصور کنید. اعم از پایه های ماشین، محفظه های ایمنی از ماشین آلات و سیستم ها ی صنعتی، محافظ های محیطی، قفسه های ابزار، پایه های ربات ها، چرخ دستی ها، میزهای صنعتی، ایستگاه های کاری، واحدهای نمایشگر.

 

مزایای آلومینیوم شیاردار

می توان به انعطاف پذیری، مونتاژ سریع، نصب آسان در بازه زمانی کوتاه و با حداکثر کیفیت متریال، پیکربندی آسان، مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت استفاده مجدد از پروفیل ها و قطعات اشاره کرد. برخلاف سازه های فولادی پروفیل شیاردار آلومینیومی نیار به جوشکاری، سمباده زدن ندارند علاوه بر آن پروفیل های آلومینیومی دارای مقاوم بالا باظرفیت تحمل بار زیاد می باشند. تمام پروفیل آلومینیوم اکسترود شده شیاردار برای متناسب سازی دقیق و حداکثر سختی طراحی شده اند.

در پایان از شما دعوت می کنیم مقالات انواع پروفیل و پروفیل الومینیوم قوطی مطالعه فرمایید.

 

منابع و ماخذ در این مقاله :

Profiles Groove

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو وتولید محتوا

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *