مقالات

چرا ورق پروفیل و تیرآهن گران می شود؟

چرا ورق پروفیل و تیرآهن گران می شود؟

در این مقاله به چرا ورق پروفیل و تیرآهن گران می شود؟پیش بینی قیمت آهن، میلگرد در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم. از شما دعوت میکنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا ورق پروفیل و تیرآهن گران می شود؟

موضوعی که در بازار آهن با آن مواجه هستیم، افزایش قیمت آهن آلات در برخی از مبادی می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته عدم تأمین مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان ورق های فولادی بازار را تا حدودی تحت تأثیر قرار داد و موجبات گرانی پروفیل را نیز فراهم آورد. از سوی دیگر در بورس معاملات ورق بطور کل و از همه مهم تر از سوی مجتمع فولاد مبارکه کنسل گردید که همین امر افزایش چشمگیر قیمت ورق و همچنین افزایش قیمت قوطی پروفیل را در بر داشت.

با توجه به شنیده ها از سوی فعالان اقتصادی و همچنین تجارب کسب شده از دو سال اخیر می توان به یک نتیجه مشترک در خصوص مرزهای حقیقی و روانی قیمت مقاطع رسید. افزایش قیمت اخیر بخصوص در بورس کالا علاوه بر کنسل شدن عرضه ورق، ریشه در زمان تحویل بارهای معامله شده نیز دارد.

چرا ورق، پروفیل و تیرآهن گران می شود؟

چرا ورق، پروفیل و تیرآهن گران می شود؟

 در خصوص وضعیت بازار آهن، نباید این نکته را نادیده گرفت که با نزدیک شدن به آخر سال، آهن فروشان سعی در تکمیل موجودی انبارهای خود دارند چراکه باید برای فصل بهار و افزایش تقاضا آماده باشد. این امر نیز یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در شرایط ملتهب این روزهای بازار بشمار می رود. در این میان تحولات حاکم شده بر بازار عراق نیز موجب افزایش قیمت دلار شده که در کنار رشد جهانی قیمت ذغال سنگ محرکی برای افزایش قیمت فولاد می باشد.

بازار ورق به عنوان پیش قراول بازار مقاطع با قدرت کانال بیست هزار تومان را تصرف کرد که بسیاری از مصرف کنندگان را در شوک فرو برد. در میان این بازار پر نوسان میلگرد آجدار به عنوان جامانده از قافله با رعایت فاصله دو هزار تومانی با بازار ورق با سرعت لاک پشتی کانال 15 هزار تومان را در نوردید.

پیش بینی قیمت آهن 

همانطور که می دانید همواره پیش بینی قیمت آهن امری مهم و پرتقاضا برای فعالان حوزه فولاد و کسب ‌و کارهایی است که به طور مستقیم با خرید آهن آلات در ارتباط هستند. به طور کلی پیش بینی‌ قیمت آهن به دلیل استراتژیک بودن این کالا، عموما به پارامترهای زیادی وابسته می باشد. از طرفی به علت تنوع کالاهای فولادی و شرایط متفاوت عرضه و تقاضا برای هر محصول، روش صحیح تر پیش بینی قیمت ها این است که هر محصولی به طور مجزا بررسی و تحلیل گردد. با این‌ حال عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصولات فولادی و غیر فولادی تفاوت های بسیاری دارند و بهتر است تحلیل بازار برای هرکدام به صورت جداگانه انجام پذیرد.

 

میلگرد

قیمت میلگرد بر اساس نوع، کیفیت، ابعاد و قطر آن متفاوت خواهد بود. میلگرد مکمل بتن در صنعت ساختمان سازی است و نقش استحکام بخشی به سازه های ساختمانی را برعهده دارد. این امر به دلیل مقاومت و خاصیت چرخشی و کششی میلگرد است که تحت فشار و وارد شدن نیرو خورد نمیشود بلکه نیرو را منتقل کرده و درنتیجه سازه را حفظ می کند. دیگر ویژگی کمک کننده در هماهنگی میلگرد فولادی و بتن نزدیک بودن دمای انبساط این دو است که برای تغییرات دما در شرایط جوی مختلف مهم می باشد. تغییر قیمت های تکانشی میلگرد بر قیمت تمام شده بازار مسکن اثبات شده است.

سخن آخر

در این مقاله آموختیم چرا ورق پروفیل و تیرآهن گران می شود؟ و موضوعاتی مانند پیش بینی قیمت آهن ، میلگرد را نیز مورد بررسی قرارا دادیم از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذریم.

 

منابع و ماخذ در این مقاله :

Iron Ore

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *