مقالات

پروفیل بازسازی پنجره دوجداره

پروفیل بازسازی پنجره دوجداره

در این مقاله به پروفیل بازسازی پنجره دوجداره، پروفیل بازسازی یا پروفیل پروازی چیست؟- لبه این پروفیل پنجره چه کاربردی دارد؟- در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پروفیل بازسازی پنجره دوجداره

پروفیل بازسازی یا پروفیل پروازی چیست؟

در تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره همانطور که در نحوه تعویض پنجره قدیمی توضیح دادیم، قابی که قسمتی از آن در داخل دیوار قرار دارد باقی می ماند. این قاب با استفاده از پروفیل UPVC لبه دار پوشش داده می شود. در شکل روبرو ابعاد سطح مقطع برش خورده پروفیل لبه دار بازسازی مشخص است.

لبه پروفیل پنجره چه کاربردی دارد؟

لبه بازسازی طراحی شده در پنجره دوجداره ، بزرگترین لبه پروفیل پروازی در میان سایر برندهای تولید کننده پنجره Upvc می باشد. لبه این پروفیل برای پوشش دادن فریم باقیمانده از پنجره قدیمی آهنی یا آلومینیومی برابر با 42 میلیمتر کاربرد دارد. سطح مقطع پروفیل آن نیز برابر با 7 سانتی متر است و از خانواده سری 700 پنجره می باشد. قیمت پنجره بازسازی نسبت به پنجره نوسازی این برند 10 درصد (در قیمت پروفیل) بالاتر است.

در اکثر پروژه های تعویض پنجره قدیمی از پروفیل لبه دار استفاده می گردد و پنجره های قدیمی کاملا از داخل منزل کاور می شود. بویژه در مواردی که چارچوب پنجره قدیمی از پنجره آهنی فرانسوی باشد.

در پروژه های نوسازی نیز می توان از این پنجره بازسازی استفاده کرد. بدین صورت که لبه پروازی بر روی دیوار و سطح پروفیل بر روی کف قاب پنجره قرار می گیرد.

در ساختمانی که نیاز به استفاده از پروفیل بازسازی باشد، قبل از هر چیز تیم فنی نصب پنجره باید از محل بازدید کرده و اندازه گیری لازم را انجام دهند.

اگر اندازه گیری به دقت انجام نشود و صحیح نباشد ، پروفیل به خوبی جای نگرفته و نه تنها عایق بندی کامل را ندارد، بلکه برای نصب پنجره روی آن نیز ممکن است مشکل ایجاد شود.

چه نصب پنجره جدید و چه نصب پنجره قدیمی باید با دقت و توسط افراد ماهر صورت گیرد. پس از اندازه گیری و انتخاب پروفیل با ابعاد و ضخامت مناسب ، یراق آلات و حالت بازشو پنجره مورد نظر نیز باید بررسی و انتخاب شوند . قید های پنجره باید برای آماده سازی جهت نصب روی پروفیل بازسازی برش داده شوند.

پس از خارج کردن پنجره قدیمی از چارچوب که البته این چارچوب باقی می ماند، پروفیل بازسازی روی فریم قبلی نصب می شود و آن را به طور کامل فرا میگیرد.
با نصب این پروفیل مقاومت و عایق بندی مناسبی ایجاد شده و فضا برای اتصال پنجره دوجداره upvc هم فراهم می شود.

در هنگام نصب پروفیل بازسازی پنجره ، این پروفیل به گونه ای قرار میگیرد که چهارچوب باقی مانده از پنجره را به طور کامل پوشش می دهد و زمینه برای نصب پنجره را هموار می سازد.

 

منابع و ماخذ:

Wintec Heavy Duty Sliding Window

Wintec Energy Rated Aluminium Windows

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *