مقالات

محاسبه وزن پروفیل

جدول محاسبه وزن پروفیل

در مقاله قبلی به وزن پروفیل اشاره کردیم، در ادامه مقاله به محاسبه وزن پروفیل، وزن پروفیل، وزن قوطی پروفیل ۲×۲، در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم، از شما دعوت می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

محاسبه وزن پروفیل

به طور کلی محاسبه وزن پروفیل براساس فاکتورهای مربوط به این محصول محاسبه می گردد که از جمله آن ها می توان به ضخامت، طول و عرض پروفیل اشاره نمود. همان طور که در فرمول ها مشاهده می نمایید با داشتن سه فاکتور ذکر شده به راحتی و با استفاده از فرمولی ساده می توان به وزن این محصول دست یافت.

از آنجایی که وزن محصولات فولادی یکی از مهم ترین مشخصات تاثیرگذار بر روی قیمت آن ها می باشد بهتر است پیش از خرید پروفیل در خصوص وزن آن با کارشناسان فروش مشورت نمایید. همچنین توصیه می شود پس از تحویل کالا با استفاده از فرمول های معرفی شده به محاسبه وزن کالای دریافت شده بپردازید تا از اصل بودن جنس خریداری شده اطمینان یابید. در ادامه می توانید با وارد کردن طول و ضخامت پروفیل موردنظر خود، به محاسبه آنلاین وزن پروفیل بپردازید.

در برخی مواقع دسترسی به جداول وزنی امکان پذیر نبوده و استفاده از فرمول نیز زمان بر است بنابراین محاسبه آنلاین وزن پروفیل قوطی می تواند به شما کمک کرده و در وقت صرفه جویی کند. با استفاده از نرم افزار زیر به راحتی می توانید با جایگذاری ابعاد پروفیل خریداری شده به وزن نهایی آن دست یابید. همچنین جدول وزن پروفیل و فرمول محاسبه وزن این محصول در ادامه برای اطلاعات بیشتر شما ارائه شده است.

محاسبه وزن پروفیل

محاسبه وزن پروفیل

وزن پروفیل

به دلیل تنوع زیاد پروفیل های موجود در بازار و تولید پروفیل های سبک و سنگین برای کاربردهای مختلف، اطلاع از وزن این محصول پیش از خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روش های مختلفی برای محاسبه وزن پروفیل وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مراجعه به سایت تولیدکننده محصول، استفاده از فرمول مخصوص و رجوع به جداول وزنی معتبر اشاره کرد.

 

 در برخی موارد وزن پروفیل در برگه آنالیزی که از طرف سازنده ارسال می شود نیز قابل مشاهده است.
با این حال این روش نیز در برخی موارد چنانچه اطلاعات برند در اینترنت موجود نباشد کمی دشوار است. در روش بعد می توانید با استفاده از جدول وزن پروفیل از منابع معتبر به وزن محصول خریداری شده دست یابید.

در ادامه این صفحه جدول وزن انواع ابعاد پروفیل و همچنین وزن پروفیل کارخانجات مختلف را می توانید به راحتی مشاهده نمایید. در روش سوم برای محاسبه وزن پروفیل می توانید از فرمول زیر استفاده نمایید. در فرمول محاسبه وزن پروفیل با داشتن طول و وزن مخصوص این محصول می توانید به راحتی به وزن آن دست یابید.

طول (w) + عرض(H)) * ضخامت (T) * طول شاخه (L) * (چگالی آهن) ۷٫۸۶ = وزن پروفیل

 

هریک از روش های بالا عددی تقریبی از وزن پروفیل در اختیار شما قرار می دهند که چنانچه این عدد با مقدار نشان داده شده بر روی باسکول نزدیک باشد نشان دهنده کیفیت بالای محصول بوده و اگر عدد باسکول با وزن به دست آمده تفاوت قابل توجهی داشته باشد، نشان از کیفیت پایین پروفیل دارد. در این صورت لازم است محصول خریداری شده عودت داده شود. در پایین به وزن یک نوع قوطی پروفیل می پردازیم.

وزن قوطی پروفیل ۲×۲

وزن پروفیل 2×2 را با توجه به ضخامت این محصول می‌توان به راحتی محاسبه کرد. پروفیل 2 در 2 در حقیقت طول و عرض محصول تولید شده شما را در فرمول محاسبه وزن پروفیل قرار داده و به این نحو وزن را با توجه به ضخامت به شما ارائه می‌دهد. جدول زیر وزن پروفیل‌هایی که در سایز 20*20 تولید می‌شود را برای شما ارائه داده است.

 

منابع و ماخذ:

 

Metal Weight Calculator

Aluminum Weight Calculator, Aluminium Sheet & Plate Weight Calculator

 

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *