مقالات

قیمت گالوانیزه پنجره دوجداره

قیمت گالوانیزه پنجره دوجداره

در این مقاله به قیمت گالوانیزه پنجره دوجداره، انواع ورق گالوانیزه پنجره دوجداره، گالوانیزه کردن چیست ؟- نحوه تولید گالوانیزه درب و پنجره upvc، دو روش برای گالوانیزاسیون فولاد، الکتروگالوانیزاسیون (گالوانیزه سرد) در وبسایت پنجره انلاین می پردازیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قیمت گالوانیزه پنجره دوجداره

قیمت ورق گالوانیزه به کیفیت ورق گالوانیزه تولیدی و ضخامت آن بستگی دارد. البته نوسانات موجود در بازار نیز در قیمت ورق گالوانیزه بی تاثیر نیست. یکی از نکات مهم برای خریداران ورق گالوانیزه، انتخاب برند و کارخانه تولید کننده آن، نوع کاربرد و مصرف آن می باشد. به عنوان مثال در محیط‌هایی که با آب در تماس هستند، باید از ضخامت پوشش روی که موجب جلوگیری از زنگ زدگی می شود، اطمینان حاصل کرد.

انواع ورق گالوانیزه پنجره دوجداره

ورق گالوانیزه از پوشش دادن ورق آهنی توسط فلز روی ایجاد می‌شود و به طور کلی به دو صورت ورق (sheet) و کلاف (coil) تولید می‌گردد.

گالوانیزه کردن چیست ؟

گالوانیزه کردن چیست ؟

گالوانیزه کردن چیست ؟

گالوانیزاسیون (Galvanisation) یکی از روش‌های محافظت از خوردگی با ایجاد خوردگی گالوانیک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه ای از فلز محافظ در سری گالوانیک (معمولا روی) انجام می‌شود. و در این حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت می‌شود. این فرایند نوع خاصی از حفاظت گالوانیکی است. این روش یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت فولادها در محیط‌های خورنده است.

نحوه تولید گالوانیزه درب و پنجره UPVC

گالوانیزه از ورق‌های فلزی که دارای روکش روی هستند تولید می‌گردد. این روکش با گالوانیزه ترکیب شده و به هیچ وجه از سطح رویه آن جدا نمی‌گردد. این ورق‌ها در کارخانه گالوانیزه با استفاده از دستگاه‌های نورد به صورت U شکل، مربع شکل و یا در سطح مقاطع گوناگون شکل می‌گیرد.

دو روش  برای گالوانیزاسیون فولاد

  • گالوانیزه گرم که با قرار دادن قطعه در مذاب فلز “روی” لایه ای محافظ قطعه فولادی را احاطه می‌کند و برای پوشش دهی با ضخامت بیش از ۲۵ میکرومتر مناسب است.
  • گالوانیزه سرد (الکتروگالوانیزاسیون) که عملیات پوشش دهی توسط جریان الکتریکی اعمال می‌شود.

جالب است بدانید عملیات گالوانیزه کردن برای بسیاری از قطعات بعد از ساخت انجام می‌شود.

گالوانیزه گرم یا روش حرارتی

این نوع گالوانیزه کردن توسط غوطه وری آهن یا فولاد در مذاب روی انجام می‌شود. این روش برای پوشش دهی با ضخامت بیش از ۲۵ کیلومتر مناسب است.

انجام گالوانیزه به طور کلی در ۳ مرحله انجام می‌گیرد :

  • آماده سازی (چربی شویی، شستش.، زنگ زدایی، پیش گرم نمودن)
  • گالوانیزاسیون یا همان غوطه وری در وان مذاب روی
  • خنک کاری، تمیزکاری و بازرسی نهایی

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم از شیوه‌های پرکاربرد و قدیمی در برابر زنگ زدگی می‌باشد و محافظت از فولاد با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی آن انجام می‌شود.

الکتروگالوانیزاسیون (گالوانیزه سرد)

در این روش تولید ورق گالوانیزه سرد از طریق الکترولیز نمک‌های روی در داخل یک محلول آبی، پوشش داده می‌شوند. در این روش ضخامت پوشش لایه روی ایجاد شده کمتر از ضخامت لایه روی در حالت غوطه وری گرم بوده و معمولا درمصارف خانگی، در صنایع ساخت خودرو، قطعه سازی، تولید مفتول‌های گالوانیزه سرد برای توری مرغی و تولید پیچ و مهره و تولید ورق رنگی و شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الکتروگالوانیزاسیون (گالوانیزه گزم)

آهن و فولاد از زمان پیدایش زندگی انسان را راحت کرده‌اند به دلیل راحتی تولید، دوام، و راحتی روش مونتاژ فولاد تقریباً همه جا بکار برده می‌شود بیشتر پیشرفت‌ها و ایجاد تکنولوژی‌ها با استفاده از فولاد به وجود می‌آید. خوردگی عامل بخش عمده‌ای از شکست و تخریب آهن و فولاد می‌باشد و جلوگیری از آن اهمیت زیادی دارد.

فولاد تمایل به جذب اکسیژن دارد. این تمایل باعث خوردگی و ترکیبات شیمیایی فولاد می‌شود و آن را از بین می‌برد؛ و به دلیل تجزیه متلاشی می‌شود. آخرین و تکان دهنده‌ترین نمونه این امر در زلزله در ترکیه مشاهده گردید. گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم یک روش پوشش دهی به وسیلهٔ فلز روی می‌باشد؛ و در نهایت فرایند پوشش، آهن با روی پیوند شیمیایی تشکیل می‌دهد. گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فروبردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

 

منابع و ماخذ در این مقاله :

 

galvanized window price

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو وتولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *