مقالات

فیکسر یا لقمه پنجره چیست؟

فیکسر یا لقمه پنجره چیست؟ما در این مقاله از سایت مقالات یراق آلات درب و پنجره قصد داریم درمورد تعریف کلی فیکسر یا لقمه پنجره ، دستگاه نصب فیکسر پنجره ، انواع فیکسر ها :فیکسر یا لقمه ی پنجره زاویه 135درجه و فیکسر یا لقمه پنجره زاویه 45 درجه صحبت کنیم . با ما همراه باشید .

ظاهر فیکسر یا لقمه پنجره شبیه به دوک یا قطعه‌های هفتی شکل می باشد . فیکسر پنجره یکی از یراق آلات پنجره است که برای اتصال قطعات سبک و سنگین آلومینیوم استفاده می شود . و شما هنگام انتخاب آن باید به حجم قطعات آلومینیوم توجه کنید .در واقع نمی‌توانید از یک‌ فیکسر کوچک برای قطعات بزرگ و برعکس استفاده کنید . زیرا در آن صورت فیکسر نمی تواند پروفیل را نگه دارد.

. رایج ترین فیکسر‌ها  فیکسر اکسترودی، فیکسر پانچی، فیکسر دایکستی و فیکسر دکمه‌ای هستند .

 دستگاه نصب فیکسر یا لقمه پنجره

از دستگاه پرس دستی برای وصل کردن لقمه پنجره استفاده می شود . برای اتصال این قطعه نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارید . تنها کافی ست اتصالات لازم را ایجاد کنید و پیچ ها را در جای درست قرار دهید . با پرس دستی ، پروفیل را سوراخ می کنید تا اتصال قوی تری با لقمه پنجره برقرار شود. بعد از اتصال پیچ ، دو قطعه پروفیل به آسانی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

برای اینکه پروفیل ها را کنار هم قرار دهید ، اگر قانون تناسب بین نوع فیکسر پنجره و حجم پروفیل‌ها را رعایت کرده باشید فقط با 2 فیکسر کار شما راه می افتد. شکل اتصال لقمه پنجره به پروفیل ممکن است از بعضی جهات با یکدیگر متفاوت باشند برای مثال در ساختار فیکسرهای دکمه‌ای نوعی فنر به کار رفته است و شیوه اتصال آن‌ها عموما بهینه‌سازی‌های بیشتری دارا می باشد. که این مطلب می‌تواند سرعت اتصال پروفیل‌های آلومینیومی را هم بالا ببرد .

دستگاه فیکسر یا لقمه بر پنجره چیست ؟  

اگر میخواهید این امکان را داشته باشید که لقمه های پنجره را به میزان دلخواه خود برش دهید و همچنین به کار خود سرعت بیشتری ببخشید از یک دستگاه لقمه بر پنجره استفاده کنید . از این دستگاه‌ها عموما جهت برش دادن قطعات سخت در و پنجره استفاده می شود و علاوه بر برش لقمه پنجره کارایی های دیگری نیز برای شما دارد.

کاربرد دستگاه فیکسر یا لقمه بر پنجره

از جمله کاربردهای آن این است که سرعت ساخت در و پنجره را افزایش می دهد و باعث میشود هنگام برش درصد خطا بسیار پایین بیاید، جهت کاهش نیاز به نیروی انسانی و در نتیجه ی آن افزایش تولید که بهره ی اقتصادی را بالا می برد در این دستگاه ها فرمان های اتوماتیک و کنترل توسط مانیتور وجود دارد ‌که برش های طولانی و عمیق ایجاد می کند . قاعدتا هر چه فرمان های دستگاه اتوماتیک تر باشد دخالت انسان در فرآیند ساخت آن پایین تر می آید.

فیکسر یا لقمه پنجره زاویه 135 درجه

فیکسر پنجره زاویه 135 درجه از نظر ظاهری به شکل یک زاویه بسیار باز می باشد . و می توانید از آن را در ساخت انواع درب و پنجره استفاده کنید. مهم ترین چیزی که هنگام استفاده از این فیکسر ها باید مورد توجه قرار دهید این است که از تعداد مناسبی پیچ و مهره استفاده کنید تا اینکه لقمه پنجره بتواند قطعات مختلف را به خوبی نگه دارد . سایز تولید این قطعه عموما در ابعاد 7 سانتی‌متر می باشد و موقع خرید، نحوه ی اتصالات و استانداردهایی که جهت نصب باید به آنها توجه کنید نیز به شما داده می شود .

فیکسر یا لقمه پنجره زاویه 45 درجه

فیکسر پنجره زاویه 45 درجه بر خلاف فیکسر پنجره زاویه 135 درجه ، زاویه بسیار کمتری دارد و از نظر ظاهری هفتی شکل است . طول این لقمه ها عموما بیشتر بوده و در گوشه‌های کار پوششی تا حدود 25 سانتی‌متر را دارا می باشند. تشخیص این قطعه از طریق مشخصات ظاهری امکان پذیر می باشد . از ویژگی های مثبت آن میزان زاویه و طول عمودی بالای آن می باشد.

منبع فیکسر یا لقمه پنجره چیست

merriam-webster dictionary window fixture

نویسنده مهنوش بهرام آبادی – کارشناس سئو
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *