مقالات

میز برش شیشه و 9 مزیت برتر آن

میز برش شیشه

میز برش شیشه و 9 مزیت برتر آن در این مطلب قصد داریم به یکی از دستگاه های برش شیشه یعنی میز برش شیشه بپردازیم و نحوه کار با آن را توضیح دهیم. از این که پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید متشکریم.

میز برش شیشه چیست؟

میز برش شیشه (cutting glass table) یک دستگاه عالی برای برش مستقیم و شکل دادن انواع شیشه است. با طراحی فشرده خود، این دستگاه ها حداقل مساحت را اشغال می کنند و ساخت و ساز خوب طراحی شده با حداکثر دقت و حداقل تحمل برش را تضمین می کند.

میز برش شیشه مستقیم اتوماتیک

دستگاه های برش شیشه مستقیم به صورت استاندارد برای برش انواع شکل های مستقیم روی شیشه کاربرد دارند. برنامه بهینه ساز آنها را می توان از کتابخانه پیش فرض وبسایت فروش دستگاه بارگیری کرد و از طریق ورود یک فایل dxf به دستگاه وارد یا مستقیماً از طریق نرم افزار دستگاه را بهینه سازی کرد. نرم افزار موجود بر روی دستگاه نوع شیشه را تشخیص داده و فشار و سرعت بهینه را برای برش شیشه تعیین می کند.

فشار را می توان با توجه به سرعت تنظیم کرد تا همیشه با حداکثر سرعت و با بالاترین کیفیت برش داده شود. چرخ برش شیشه ای با طراحی ویژه سازگار با (Opt. VGC) برای برش خودکار شیشه های اعمال شده از وینیل. از آنجایی که دارای سیستم متفاوتی نسبت به ابزار برش معمولی است، عملکردهای خود را حفظ می کند و به برش های با کیفیت بالا برای شیشه وینیل دست می یابد.

روش کار با دستگاه

بارگیری شیشه به صورت دستی انجام می شود و شیشه به صورت دستی روی نقاط مورد نظر قرار می گیرد. سپس با دستور اپراتور، دستگاه به طور خودکار موقعیت ورق شیشه را در جهت x و y تشخیص داده و فرآیند برش را آغاز می کند. اشکال استاندارد، اشکال غیر استاندارد یا اشکال اسکن شده را می توان به راحتی برش داد. برنامه CNC دستگاه به طور خودکار حداکثر سرعت محور را برای فرآیند برش با توجه به نتایج بهینه سازی تنظیم می کند و حرکت محور را به حداقل می رساند و کوتاه ترین زمان ممکن برش و سنگ زنی را تضمین می کند.

همچنین نرم افزار موجود بر روی دستگاه میتواند نوع شیشه را تشخیص دهد و فشار بهینه برای برش آن را تعیین کند. فشار برش را می توان با توجه به سرعت دستگاه تنظیم کرد تا همیشه با بالاترین کیفیت برش داده شود، این امر به کمک یک والو valve الکترونیکی روانکاری ثابت برای چرخ برش انجام میشود. مزایای این دستگاه های شامل موارد زیر است :

  • برش شیشه ای مستقیم و شکل
  • حذف لبه شیشه ای پایین
  • سیستم اسکنر لیزری
  • برش شیشه وینیل
  • تراز اتوماتیک شیشه ای
  • تنظیم خودکار سرعت و فشار برش شیشه
  • مخزن روغن دوبل برای انواع شیشه های مختلف
  • نرم افزار بهینه سازی شیشه
  • کمک فنی از راه دور

میز برش شیشه هندسی

میز برش شیشه هندسی همانطور که از نامش پیداست برای برش انواع اشکال هندسی کاربرد دارد و در دسته میزهای برش غیر اتوماتیک قرار میگیرید. کار میز برش هندسی نیاز به مهارت بالایی دارد و مناسب افراد مبتدی نمیباشد. میز  برش شیشه هندسی توانایی برش شکل‌های هندسی زیر را در تعداد بالا (سریالی) و بی‌نیاز از خط‌کش و اندازه‌گیری دارد :

  1. راسته بری آزاد
  2. مربع
  3. مستطیل
  4. لوزی منظم و نامنظم
  5. مثلث متساوی‌الاضلاع
  6. مثلث متساوی‌الساقین با زوایای داخلی 45، 90، 45 درجه
  7. مثلث متساوی‌الساقین با زوایای داخلی 30، 120، 130 درجه
  8. مثلث قائم‌الزاویه با زوایای داخلی 30، 90، 60 درجه
  9. پنج ضلعی منتظم

ربات بارگیری شیشه ای

ربات بارگیری شیشه در واقع همان گیره های متصل به میز های برش شیشه هستند که می توان به میز برش شیشه برای برداشتن خودکار ورقه های شیشه ای اتصال نمود و محور عمودی روی پایه های استوک را به صورت افقی با میز برش شیشه، ادغام کرد نمود. از این که تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید از شما سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات وبسایت ما دیدن فرمایید.

منبع و ماخذ : AUTOMATIC GLASS CUTTING TABLE

نویسنده : سید سامان سیاح
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *