مقالات

دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره

دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره

در این مقاله قصد داریم تا به دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره بپردازیم و موضوعاتی مانند علل بخارگرفتگی پنجره دوجداره ، راه حل هایی برای بخارگرفتگی پنجره دوجداره را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره

بخارگرفتگی پنجره می تواند مشکل بزرگی برای صاحبان خانه باشد به خصوص وقتی صحبت از پنجره های دو جداره می شود. چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش بخار انجام دهید، و ما در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. ایجاد بخار یک اتفاق طبیعی است که معمولاً روی سطوح شیشه ای اطراف خانه خود می بینید. با این حال بخاری که بین شیشه‌های پنجره‌های دوجداره شما اتفاق می‌افتد کمتر رایج است. اگر متوجه بخار بین شیشه‌های شیشه‌ای شدید مهم است که قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ‌تر به آن رسیدگی کنید.

در این مقاله، دلیل ایجاد بخار بین شیشه‌های پنجره و اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید را بررسی خواهیم کرد. ابتدا، بیایید نگاهی به آنچه باعث ایجاد رطوبت می شود بیاندازیم. سپس ما در مورد برخی از راه های جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد. در پایان این پست باید ایده خوبی در مورد نحوه جلوگیری از تعریق پنجره های دوجداره خود داشته باشید.

علل بخارگرفتگی پنجره دوجداره

بخار گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که هوای گرم و مرطوب با سطح سرد تماس پیدا کند. این اغلب در مورد پنجره های دو جداره صدق می کند، زیرا دو لایه شیشه تمایل دارند خنک تر از هوای داخل خانه باقی بمانند. این می تواند باعث ایجاد قطرات رطوبت در هوا بر روی شیشه های پنجره شود و در نتیجه ایجاد بخار شود.

راه حل هایی برای بخارگرفتگی پنجره دوجداره

اگر متوجه شده اید که بخار در پنجره های دوجداره شما ایجاد می شود نترسید این یک مشکل رایج است، اما چندین راه حل وجود دارد که می تواند کمک کند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی رفع آن وجود دارد.

عایق بندی را بررسی کنید

اولین مورد از دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره این است که از عایق بندی مناسب قاب ها و درزگیرهای پنجره اطمینان حاصل کنید. این امر به حفظ هوای گرم در داخل کمک می کند و احتمال تشکیل بخار روی شیشه را کاهش می دهد.

از خشک کردن لباس در هوا خودداری کنید

برای کاهش رطوبت بیشتر در خانه، از خشک کردن لباس های خود در داخل خانه خودداری کنید. در حالت ایده آل باید از خشک کن استفاده کنید.

گیاهان را جابجا کنید

وجود گیاهان در نزدیکی پنجره دوجداره از مهم ترین دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره دور کردن گیاهان از پنجره ها مهم است زیرا گیاهان رطوبت را در هوا آزاد می کنند.

از دستگاه های رطوبت گیر استفاده کنید

علاوه بر این، می توانید یک رطوبت گیر در خانه خود نصب کنید تا سطح رطوبت کلی را کاهش دهید. این همچنین به کاهش میزان بخار در پنجره های شما کمک می کند.

از نوار درزگیر پنجره استفاده کنید

نوار درزگیر ضد بخار یک راه حل ابتکاری برای یک مشکل رایج  پنجره های بخار گرفته است. نداشتن نوار درزگیر مخصوص روطوبت از دیگر دلایل ایجاد بخار بین شیشه های پنجره دوجداره  است. راز اثربخشی آنها در پوشش ویژه اعمال شده روی نوار درزگیر نهفته است. این پوشش به طور یکنواخت رطوبت اضافی را پخش می کند تا از تشکیل غبار و قطرات جلوگیری کند که اغلب منجر به تجمع نامناسب روی سطوح شیشه ای می شود.

در نتیجه آب با سرعت بیشتری تبخیر می شود و پنجره ها و شیشه ها تمیز، خشک و عاری از بخار می شود. نوار درزگیر ضدبخار راه حل موثری هستند که نتایج چشمگیری را ارائه می دهند. شما باید با اجرای این پیشنهادات بتوانید میزان بخار شیشه های دوجداره خود را کاهش دهید. با این حال، اگر عایق بندی پنجره قبلاً توسط نفوذ رطوبت در معرض خطر قرار گرفته باشد، ممکن است لازم باشد پنجره ها را برای راه حل جامع تری تعویض کنید.

منبع : Double Glazing Steamed Up

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *