مقالات

درب محوری (Pivot door) چیست؟

درب محوری

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی درب محوری (Pivot door) بپردازیم و مواردی مانند یک درب محوری از چه اجزایی تشکیل شده است؟ ،  آیا داشتن درب محوری به جای درب لولایی فایده ای دارد؟ را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

درب محوری (Pivot door) چیست؟

تکنولوژی درب محوری ساده است و به قرن ها قبل بازمی گردد. نمونه ای از درهای محوری بسیار اولیه را می توان در شهر باستانی تخت جمشید، در ایران مدرن یافت. نشانه‌های مختلفی از درهای محوری در دروازه همه ملل یافت شده است. در تاریخ عهد عتیق قید شده است که تالار بزرگی که به دستور خشایار شاه یکم پادشاه هخامنشی بین سال‌های 486 تا 465 پیش از میلاد ساخته شده.

یک درب محوری از چه اجزایی تشکیل شده است؟

درب محوری اساساً یک پنل چرخشی است که می توان در هر نوع و مدلی آن را طراحی کرد. از درب، یک سیستم محوری، یک محور بالا، یک صفحه کف و یک صفحه سقف وجود دارد. برخلاف درهای محوری باستانی درب‌های محوری امروزی بر روی یک امتداد محور عمودی نمی‌چرخند، بلکه یک سیستم لولای محوری و یک محور بالا می‌چرخند. سیستم لولای محوری در قسمت پایینی درب و محور بالایی در قسمت بالایی درب خمیده شده است. هر دو روی درب تمام شده نامرئی هستند.

لولاهای درب های محوری به جای کناری در بالا و پایین درب نصب می شوند. درب محوری بر روی یک محور عمودی می چرخد. حرکت درهای محوری از نظر بصری بسیار متفاوت از یک درب لولایی معمولی است. هنگامی که لولا 4″ از کنار در قرار می گیرد، این 4″ “دم درب محوری” را ایجاد می کند. این دم برای یک درب متحرک به سمت داخل و برای یک در چرخان به سمت بیرون به سمت بیرون می چرخد ​​و به آن ارزش زیبایی شناختی بی نظیری می بخشد.

مخاطب گرامی در صورت علاقه به عنوان این مقاله میتوانید از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ و نمایندگی یراق آلات پنجره upvc نیز دیدن فرمایید.

آیا داشتن درب محوری به جای درب لولایی فایده ای دارد؟

علاوه بر ظاهر بصری متفاوت، هیچ مزیت اضافی خاصی برای یک درب لولایی استاندارد وجود ندارد. اگرچه زیبایی شناسی یک گزینه لازم است ولی کافی نیس. درب های محوری به معنای واقعی کلمه از پایین و بالای یک در به جای اینکه از کناره قرار گیرند، لولا می شوند. آنها به دلیل عنصر طراحی نحوه باز کردن آنها محبوب هستند. در گذشته از لولاهای محوری برای درب‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شد، اما اکنون می‌توانیم درب‌هایی تا عرض ۱۵۰ سانتیمتر را روی لولاهای سه‌بعدی مخصوص طراحی شده نیز بسازیم.

آیا درب محوری کاملاً آب بندی شده است؟

درب محوری ما تا جایی که ممکن است در برابر آب و هوا آب بندی شده است، اما نه به اندازه لولاهای سه بعدی استاندارد – اگر تست هوا مهم است، به جای آن یک بازشوی لولایی را توصیه می کنیم.

اگر این خیلی مهم نیست، دانستن این نکته مفید است که در آب و هوای سخت، می‌توانید کمی در اطراف درب احساس کنید، بنابراین ما همیشه توصیه می‌کنیم درب‌های محوری در مکانی نیمه یا کاملاً محافظت شده نصب شوند. بنابراین آیا درب محوری برای یک منطقه در معرض دید مناسب است؟خیر، اما اگر درب دارای ایوان باشد، عقب افتاده باشد یا حداقل نصف اندازه درب برآمدگی داشته باشد، درب خوب است. اطلاعات بیشتر در مورد حفاظت درب را اینجا بخوانید.

اگر در حال آزمایش هوای ساخت جدیدم باشم و همچنان یک درب محوری انتخاب کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟ همچنان می توانید از درب محوری استفاده کنید، اما نشت هوا در ناحیه درب خواهید داشت. این معمولاً به دلیل مساحت نسبتاً کوچک در مقایسه با اندازه خانه در نظر گرفته نمی شود. مجموعه درهای تا 150 سانتیمتر عرض دارند. لطفا توجه داشته باشید که درهای ما به طور منظم برای نشت هوا آزمایش می شوند. بله، به دلیل قرار گرفتن لولای محوری بیشتر در امتداد درب، به طور کلی حدود 15-20 سانتیمتر از فضای عبوری را از دست خواهید داد، بنابراین هنگام برنامه ریزی این را در نظر داشته باشید.

آیا درب محوری بیشتر از درب لولایی قیمت دارد؟

همه درهای ما با عرض بیش از 120 سانتیمتر برای گزینه های محوری یا لولایی یکسان هستند. یک درب محوری به حداقل عرض این اندازه نیاز دارد. به همین دلیل است که آنها نسبت به سایر دربهایی که عرض باریکتری دارند گرانتر هستند. درب‌های باریک‌تر از 120 سانتیمتر فقط در سبک بازشوی لولایی موجود هستند.

منبع : What you need to know about pivot doors

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *