مقالات

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک

در این مقاله به شما خواهیم گفت ترمال بریک چیست؟ (به انگلیسی : thermal break) و کاربرد ترمال بریک در شیشه های دوجداره و سه جداره ، شکست حرارتی ، مزایای پنجره های دارای ترمال بریک ، پنجره های آلومینیومی را نیز مورد بررسی قرار میدهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید متشکریم.

ترمال بریک چیست؟ (به انگلیسی : thermal break)

ترمال بریک به سادگی قطعه ای از مواد است که در یک قاب پنجره آلومینیومی قرار می گیرد تا از دست دادن گرما به حداقل برسد. این قاب آلومینیومی را به دو بخش داخلی و خارجی مجزا جدا می کند که با مواد رسانای کمتر مانند پلی آمید یا پلی اورتان ترکیب شده است.

در این فرآیند “شکستگی” ایجاد شده به طور موثر انتقال دما را کاهش می دهد و اطمینان می دهد که پنجره ها به کیفیت عملکرد خاصی دست می یابند. فناوری thermal break یکی از ویژگی‌های مهم در پنجره‌های آلومینیومی است زیرا به تنظیم دمای خانه شما کمک می‌کند و شما را در زمستان دنج و گرم و در تابستان خنک نگه می‌دارد.

کاربرد ترمال بریک در شیشه های دوجداره و سه جداره

در ترکیب با شیشه‌های سه‌جداره یا دو جداره، پنجره‌های آلومینیومی دارای رتبه A برای بازده حرارتی هستند و می‌توانند از ورود زیاد اشعه ماورا بنفش جلوگیری کنند. با توجه به عملکرد آنها، آنها می توانند میزان انرژی مصرفی شما برای گرم کردن خانه خود را کاهش دهند.پروفیل پنجره های ترمال بریک, عایق در برابر گرما و سرما هستند. این عمل به وسیله جداسازی قطعات آلومینیوم خارج از داخل توسط ماده ای نارسانا انجام می شود که میزان انتقال گرما یا سرما را از طریق پروفیل پنجره کاهش می دهد.

شکست حرارتی

این ویژگی به عنوان “شکست حرارتی” شناخته می شود. شکست یا عایق حرارتی, یک رزین غیر فلزی یا ماده ای پلاستیکی است که قسمت داخلی پروفیل آلومینیوم پنجره را از قسمت خارجی آن جدا می سازد و این راهکاری برای جلوگیری از انتقال حرارتی و انرژی از طریق قاب پنجره آلومینیومی است.

علاوه بر اینکه خانه شما به خوبی عایق بندی شده است، ترمال بریک ها باعث تقویت قاب ها شده و احتمال تراکم را کاهش می دهند. بدون ترمال بریک، قاب‌های آلومینیومی نصب شده در اتاق‌هایی با رطوبت بالا (مانند آشپزخانه و حمام) باعث ایجاد تراکم می‌شوند، زیرا آلومینیوم بسیار سردتر از هوای مرطوب داخل خانه است، بنابراین به دمای گرم‌تر واکنش نشان می‌دهد.

مزایای پنجره های دارای ترمال بریک

اگرچه پنجره های آلومینیومی دارای تکنولوژی مدرن هستند و به ظاهر امروزی خود معروف هستند، پنجره های آلومینیومی جدید در بازار برای هر سبکی از ملک مناسب هستند. چه یک ملک ویلایی در خارج از شهر یا یک ساختمان جدید و مدرن در مرکز شهر داشته باشید، می‌توانید طراحی را طوری سفارشی کنید که کاملاً مطابق با سلیقه‌ی بیرونی و شخصی شما باشد. تولید کنندگان آن‌ها را با یک پوشش پودری رنگ تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در طیف وسیعی از رنگ‌های صاف تکمیل میکنند که در طول زمان محو یا تار نمی‌شوند . پنجره‌های آلومینیومی به طور متوسط حدود ۴۵ سال عمر می‌کنند.

پنجره های آلومینیومی

اجزای داخلی پنجره های آلومینیومی اروپایی نیز دارای چیزی به نام “حافظه لبه گرم” هستند. یک فاصله‌گیر لبه گرم، مانعی بین واحدهای لعاب یا شیشه‌های دوجداره است. پنجره‌های دارای یک فاصله‌گیر با کارایی بالا هستند که چندین عملکرد را انجام می‌دهد به عنوان مثال لرزش ناشی از انبساط حرارتی ناگهانی و تغییرات فشار تحمل میکند. یک عایق ضد گاز را فراهم می کند که از هدر رفتن گاز آرگون یا کریپتون (که ارزش عایق نیز دارد) در خانه جلوگیری می کند. این پنجره ها همچنین یک سد رطوبتی ایجاد می کند که از آبی که باعث مه آلود شدن واحدی به نام خشک کننده ها می شود جلوگیری می کند.

از این که تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات تخصصی پنجره آنلاین مانند پنجره دوجداره لمینت UPVC طرح چوب  و  مزایای پنجره یو پی وی سی چیست؟  دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع و ماخذ : ? WHAT IS A THERMAL BREAK IN WINDOWS

?What is a thermal break do to our aluminium windows have them

نویسنده : سید سامان سیاح

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “ترمال بریک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *