مقالات

چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند و موارد مختلفی را پیرامون این سوال مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند

آلودگی صوتی می تواند یک کابوس باشد. قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و تندرستی شما تأثیر بگذارد، از جلوگیری از خوابیدن گرفته تا آسیب رساندن به قلب شما. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند.

بنابراین اگر در منطقه ای با آلودگی صوتی بالا زندگی می کنید چه کاری می توانید انجام دهید؟ یکی از راه حل ها نصب پنجره های یو پی وی سی برای کمک به کاهش قرار گرفتن در معرض است.

آشنایی با آلودگی صوتی

آلومینیوم یک ماده طبیعی قوی و بادوام است که آن را برای درب های امنیتی خانه ایده آل می کند. این فقط مواد خام نیست که درب های آلومینیومی باریک ما را محکم و ایمن می کند.

آلودگی صوتی چیست؟

آلودگی صوتی انتشار صداهای ناخواسته در محیط است. نمونه هایی از آلودگی صوتی عبارتند از:

  • صداهای هواپیما در مسیر شلوغ پرواز یا نزدیک به فرودگاه
  • صدای غرش قطارهای نزدیک به ایستگاه قطار
  • صداهای مرکز شهر، مانند موسیقی از یک کلوپ شبانه
  • جمعیت زیاد و صدای بلند
  • کنسرت ها
  • صداهای ساخت و ساز، مانند یک محل ساختمان

اثرات آلودگی صوتی چیست؟

آلودگی صوتی فقط یک تحریک جزئی نیست این مساله می تواند اثرات مخرب جدی بر سلامت جسمی و روانی و کیفیت کلی زندگی شما داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که سر و صدای زیاد می‌تواند باعث اضطراب، تحریک‌پذیری، ناامیدی و عصبانیت شود. همچنین می‌تواند باعث بی‌خوابی شود، که این مشکلات عاطفی و روانی را ترکیب می‌کند و همچنین می‌تواند باعث علائم فیزیکی شود.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی حتی کوتاه مدت می تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد و ویسکوزیته خون را افزایش دهد. با گذشت زمان، این پاسخ های استرس می تواند به بیماری هایی مانند بیماری قلبی کمک کند. طبق یک مطالعه در سال 2018 در کانادا، قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی صوتی نیز می تواند باعث ایجاد پره اکلامپسی در انسان باردار شود.

شایع ترین مشکل سلامتی که از آلودگی صوتی ناشی می شود، کاهش شنوایی است و کودکان به ویژه آسیب پذیر هستند. طبق یک مطالعه در سال 2014، قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از آلودگی صوتی می تواند آسیب دائمی به شنوایی کودکان از جمله ناتوانی در شنیدن فرکانس های خاص را از دست بدهد.

از آنجایی که آلودگی صوتی بر تمرکز و هورمون ها تأثیر می گذارد، می تواند بر رشد، تمرکز و توانایی تمرکز کودکان نیز تأثیر منفی بگذارد.

مزایای صوتی پنجره های یو پی وی سی

یکی از سوالاتی که اغلب با آن مواجه می شویم این است که “آیا uPVC برای عایق صدا خوب است؟” یا “چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند ؟” پاسخ کوتاه بله است.

uPVC یک ماده عایق است که در برابر آب و هوا مقاومت می کند و به جلوگیری از سر و صدای محیط از خارج کمک می کند. طرح ارسی در پنجره های ارسی یو پی وی سی با پانل های کشویی خود یک لایه عایق اضافی ایجاد می کند که صدا باید برای رسیدن به داخل خانه شما به آن نفوذ کند.

کاهش صدای پنجره های یو پی وی سی به ویژه در صورت ترکیب با شیشه های دو یا سه جداره موثر است. شیشه دوجداره با کیفیت بالا در برخی موارد می تواند صدا را تا 65 درصد کاهش دهد.

اگر در منطقه‌ای با آلودگی صوتی بسیار بالا زندگی می‌کنید.  مانند نزدیک به یک فرودگاه شلوغ، می‌توانید روی شیشه‌های آکوستیک نیز سرمایه‌گذاری کنید. شیشه آکوستیک سه جداره با یک لایه اضافی از لمینیت نامرئی یا فوم آکوستیک، مانع از نفوذ امواج صوتی از پنجره یا در می شود.

شیشه آکوستیک به طور کلی گرانتر از سایر گزینه های لعاب است، بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا مزایای آن بیشتر از هزینه است یا خیر. با این حال، اگر سر و صدا به طور مرتب به سطح بالایی برسد، هزینه آن به سرمایه گذاری برای سلامت و رفاه خانواده شما تبدیل می شود.

ارتقاء به پنجره ارسی یو پی وی سی

پنجره های ارسی چوبی اصلی معمولاً کشدار هستند و ممکن است شکاف هایی در شیشه ایجاد کنند یا به فریم ها آسیب وارد کنند. حتی در شرایط عالی، تقریباً مطمئناً آنها تک جداره خواهند بود و محافظت کمی در برابر آلودگی صوتی ارائه می دهند.

ارتقاء به پنجره های ارسی مدرن یو پی وی سی، آلودگی صوتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در عین حال بهره وری انرژی، امنیت و عایق کاری شما را بهبود می بخشد.برای موثر بودن، پنجره‌های UPVC باید به درستی نصب شوند تا از تناسب محکم و بدون شکاف اطمینان حاصل شود.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال که چگونه پنجره‌های یو پی وی سی آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند پاسخ دادیم و موارد مختلفی مانند مزایای صوتی پنجره دوجداره را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منبع : upvc sash window

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *