مقالات

پنجره یو پی وی سی گرجستانی چیست؟

پنجره یو پی وی سی گرجستانی چیست؟

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم پنجره یو پی وی سی گرجستانی چیست؟ و موارد مختلفی پیرامون این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

پنجره یو پی وی سی گرجستانی چیست؟

پنجره یو پی وی سی گرجستانی پنجره های سنتی هستند که قدمت آن به قرن 18 و 19 باز می گردد. مشخصه آنها این است که یک پنجره بزرگ است که از شش یا بیشتر شیشه کوچکتر تشکیل شده است که توسط میله های چوبی افقی و عمودی به هم متصل شده اند. به طور معمول، این میله‌ها نازک‌تر از قاب‌های اطراف خود هستند تا سطح شیشه بزرگ‌تری را ایجاد کنند. این به نوبه خود به پنجره‌ها اجازه می‌دهد تا نور بیشتری به ساختمان وارد شود.

چرا پنجره های گرجستان از پنجره های شیشه ای کوچکتر تشکیل شده اند؟

فن آوری پنجره سازی در آن زمان قادر به ساخت ورق شیشه ای با ابعاد بیشتر از چند فوت نبود. همانطور که احتمالا مطلع هستید شیشه ها با دمیدن به داخل آن (زمانی که به دمای ذوب میرسد) ساخته میشوند.

در دهه 1870 ویلیام پیلکینگتون روشی نوین در تولید ورق شیشه برای تولید پنجره توسعه داد. به این صورت که یک نوار شیشه ای از یک مخزن توسط دو غلتک خنک کننده کشیده میشد. این نوآوری امکان تولید ورق‌های شیشه‌ای بسیار بزرگ‌تر را فراهم کرد و نشان‌دهنده پایان پنجره‌ای به سبک سنتی بود که نماد معماری در دوره گرجستان بود.

پنجره های مدرن گرجی چگونه ساخته می شوند؟

سبک پنجره یو پی وی سی گرجستانی هنوز هم بسیار محبوب است، آنها اغلب برای دادن ظاهری سنتی به ساختمان ها نصب می شوند. ساختمان‌ها و سازه‌های فهرست شده قدیمی‌تر در مناطق حفاظت‌شده باید دارای پنجره‌هایی باشند که تا حد امکان با ظاهر واحدهای اصلی مطابقت داشته باشد. در نتیجه تولیدکنندگان پنجره امروزی پنجره‌های گرجی مصنوعی را تولید می‌کنند که با عملکرد مدرن و زیبایی‌شناسی سنتی‌تر مطابقت دارد.

پنجره یو پی وی سی گرجستانی از واحدهای بزرگتر دو جداره یا سه جداره تشکیل شده است. این بسیار مقرون به صرفه تر، ایمن تر و کارآمدتر از ساخت چندین شیشه کوچکتر است. به طور کلی دو راه برای ایجاد این پنجره ها وجود دارد: یا با میله های گرجی یا میله های Astragal. هر دو روش روش هایی برای تقسیم پنجره های بزرگتر و کارآمدتر برای ایجاد ظاهری سنتی هستند.

میله های گون

از سوی دیگر پنجره یو پی وی سی گرجستانی دارای میله های فلزی مخصوص به هم چسبیده در حفره داخلی شیشه دوجداره هستند. سپس این میله‌های چسبانده شده با فریم یو پی وی سی از بیرون پوشانده می‌شوند و ظاهری مناسب به پنجره یو پی وی سی گرجستانی می‌دهند. این مدل میله های مخصوص فلزی برای حفظ امنیت پنجره در برابر ضربه و یا ورود غیرقانونی (سرقت) مهم هستند. اگر صاحب یک ساختمان مسکونی هستید یا در یک شهرک زندگی میکنید داشتن این گونه پنجره ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پنجره های مدرن گرجستانی با بهره وری انرژی بالا، عایق صدا و امنیت قوی را ارائه می دهند و در عین حال ظاهر یک پنجره سنتی را می دهند. فناوری پیشرفته Pilkington به ما شیشه‌های خلاء داده است پنجره‌های دو جداره فوق‌العاده باریک با حفره‌های خلاء.

اگرچه وسعت حفره فقط یک تار مو (0.2 میلی متر) است، اما خلاء باعث می شود دستگاه ها بسیار کارآمد باشند و پنجره های بسیار باریک تری داشته باشند. این واحدها در پروژه‌های حفاظتی بسیار محبوب هستند، زیرا ظاهر پنجره‌های تک جداره‌ای را که ساختمان‌ها در ابتدا به آن‌ها مجهز می‌شدند، حفظ می‌کنند، اما عملکرد بهتری نسبت به یک واحد مدرن و ضخیم دوجداره دارند. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پنجره های دوجداره و انواع شیشه بخوانید.

 

منبع : Georgian upvc window

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *