مقالات

آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟

در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟ و موارد مشابهی را پیرامون این سوال مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

علیرغم مزایای فراوان UPVC و شهرت آن به عنوان ماده ای از نظر حرارتی کارآمد، کم هزینه و مقرون به صرفه، همه شیفته ظاهر سفید استاندارد یو پی وی سی نیستند.

آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟

به عنوان استاندارد درب‌ها و پنجره‌های UPVC معمولاً به رنگ سفید هستند که با اکثر خانه‌ها و نمای بیرونی مطابقت دارد. با این حال، کاملاً قابل درک است که بسیاری می خواهند رنگ های خود را برای درها و پنجره های خود انتخاب کنند.

شاید بخواهید درب ورودی رنگارنگ تری داشته باشید، یا شاید بخواهید رنگی به پنجره های خود اضافه کنید… یا شاید از طرفداران رنگ سفید کلاسیکی که اکثر UPVC ها در آن استفاده می شوند، نباشید پس با ما همراه باشید تا توضیح دهیم آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟

آیا می توانید درب و پنجره های upvc را رنگ کنید؟

پاسخ ساده به این سوال رایج این است که بله، شما می توانید. پاسخ طولانی تر این است که UPVC برای رنگ آمیزی طراحی نشده است، بنابراین اگر می خواهید رنگ آمیزی کنید، باید با مواد مناسب و با دقت انجام شود.

یو پی وی سی به گونه ای طراحی شده است که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و طبیعتاً در برابر خوردگی و هوا مقاوم است. با این حال، این ماده را صاف و بدون بافت می کند، که دقیقاً همان چیزی است که رنگ آمیزی را به چالش می کشد.

قبل از رنگ آمیزی درب و پنجره یو پی وی سی چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

قبل از اینکه تصمیم قطعی برای رنگ آمیزی درب و پنجره های یو پی وی سی خود را با رنگ متفاوت بگیرید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در مرحله اول، سطح بیرونی یو پی وی سی شما در معرض باد، باران، گرما، یخ و خاک است. این به این معنی است که هر رنگی که استفاده می کنید باید به خوبی یو پی وی سی در هوازدگی عناصر عمل کند.

با تغییر فصول، یو پی وی سی نیز با اختلاف دما منبسط و منقبض می شود. این بدان معنی است که هر رنگی که استفاده می شود باید قابلیت انبساط و انقباض را داشته باشد تا از پوسته پوسته شدن و پوسته شدن جلوگیری شود. به همین دلیل است که انتخاب رنگ مخصوص UPVC با کیفیت خوب بسیار مهم است.

انتخاب رنگ مناسب

متأسفانه، شما نمی توانید یک قلم رنگ معمولی دیوار بخرید و آن را روی یو پی وی سی خود بزنید. به دلیل دلایل ذکر شده در بالا، شما باید رنگی را انتخاب کنید که به طور خاص برای استفاده در یو پی وی سی طراحی شده باشد.

همچنین ایده خوبی است رنگی را انتخاب کنید که دارای محلول پرایمر باشد. این افزودنی مهم به رنگ شما شانس بیشتری برای چسبیدن به سطح پنجره ها و درها می دهد و بهترین رنگ ممکن را به شما می دهد.

آماده سازی

قبل از اینکه پروژه نقاشی خود را شروع کنید، مطمئن شوید که مدتی را صرف تمیز کردن درب ها و پنجره‌های خود کرده‌اید، با مسواک زدن کثیفی‌های شل با یک برس خشک و نرم و سپس تمیز کردن با یک پارچه و آب گرم و صابون. این کار باعث می شود که هر گونه زباله از بین برود و پوشش بسیار بهتری ارائه شود.

اطمینان حاصل کنید که سطح شما کاملاً خشک است و سپس شروع به سمباده زدن بسیار ملایم در قاب پنجره یا درب کنید. از کاغذ سنباده بسیار ظریف و یک دست سبک استفاده کنید، در غیر این صورت خطر خراشیدگی سطح را دارید.

فرآیند رنگ آمیزی

تا اینجا به پاسخ این سوال که آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟ پرداختیم. در مرحله بعد، رنگ UPVC خود را با دقت بمالید و به هر ضربه قلم مو توجه خاصی داشته باشید. UPVC هرگونه علامت قلم مو را نشان می دهد، بنابراین اگر می خواهید یک پایان عالی داشته باشید، در مرحله نقاشی عجله نکنید.

به خاطر داشته باشید که وقتی می خواهید یک سطح UPVC را رنگ کنید، به دست آوردن یک رنگ حرفه ای و صیقلی بسیار دشوار است. این متریال برای رنگ آمیزی طراحی نشده است، بنابراین اگر بخواهید در کار عجله کنید، می توانید این خطر را داشته باشید که درها و پنجره های خود را کمی بدتر نشان دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به پاسخ سوال آیا درب و پنجره های یو پی وی سی قابل رنگ آمیزی هستند؟ پرداختیم و موارد مهمی در این زمینه را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منبع : Can You Paint uPVC Doors and Windows

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *