مقالات

فرمول محاسبه وزن قوطی پروفیل

فرمول محاسبه وزن قوطی پروفیل

در این مقاله قصد داریم شما را با فرمول محاسبه وزن قوطی پروفیل، وزن پروفیل درب و پنجره آهنی، فرمول محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم، فرمول محاسبه وزن پروفیل UPVC، فرمول محاسبه وزن پروفیل نبشی، وزن پروفیل Z، جدول وزن پروفیل استیل از مقالات وبسایت پنجره انلاین اشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فرمول محاسبه وزن قوطی پروفیل

پروفیل های قوطی شامل انواع مقاطع بسته صنعتی یا سبک می باشد و برای محاسبه مقدار این محصولات باید از طریق فرمول زیر عمل کنید.

وزن پروفیل درب و پنجره آهنی

اغلب در ساخت درب و پنجره از پروفیل آلومینیومی و پروفیل UPVC استفاده می شود. که به بررسی هر کدام به صورت جداگانه می پردازیم:

فرمول محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم ساخته شده از آلیاژهای قابل بازیافت می باشد که به دلیل قیمت مناسب، سبک بودن محصول، چگالی پایین، ضد زنگ بودن و… بیشتر مورد توجه سازندگان درب و پنجره قرار گرفته است. این محصولات اوزان مشخص مربوط به خود را دارد.

فرمول محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

فرمول محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

فرمول محاسبه وزن پروفیل UPVC

پروفیل UPVC ساخته شده از مواد ترموپلاست و ترکیبی از مواد خام نفتی به همراه نمک طعام می باشد. در طی مراحل ساخت این محصول ترکیبات دیگری به مواد افزوده می شود که در نهایت باعث تولید محصولی غیر پلاستیکی و بسیار مناسب برای ساخت درب و پنجره عایق می شود.

این محصول را با توجه به خواص شیمیایی و فیزیکی مورد ارزیابی قرار می دهند. در این میان اصطلاحاتی برای مقاطع UPVC وجود دارد که ممکن است با آن برخورد کنید. برای مثال منظور از سری پروفیل، عرض مقطع می باشد که این مقدار باید بین ۶۰ و ۷۰ میلمتر به بالا در نظر گرفته می شود. اصطلاح بعدی تاج پروفیل بوده که منظور از آن ارتفاع محصول بوده که این مقدار هرچه بیشتر باشد میزان کلاس فنی مقطع بیشتر است.

نکته بسیار مهم بعدی در پروفیل های درب و پنجره میزان عایق بودن و توانایی ممانعت آن ها از ورود و خروج صدا و دما می باشد که این میزان به تعداد حفره های موجود در داخل مقطع بستگی دارد. یعنی هرچه میزان حفره ها در محصول بیشتر باشد میزان عایق بودن آن بیشتر است.

فرمول محاسبه وزن پروفیل UPVC

فرمول محاسبه وزن پروفیل UPVC

فرمول محاسبه وزن پروفیل نبشی

مقاطع نبشی مقاطع فولادی باز می باشد که هم به صورت مرکب و هم به صورت منفرد در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دو نوع بال مساوی و بال نا مساوی دارد که با علائم خاص خود در جداول و نقشه شناخته می شود. برای نمایش نبشی بال مساوی از حرف L به همراه طول یکی از بال ها ( برای مثال L ۱۲۰ ) و برای نمایش نبشی با بال نامساوی از حرف L به همراه طول هر دو بال ( برای مثال L ۲۰۰*۱۰۰ ) استفاده می کنند.

فرمول محاسبه وزن پروفیل نبشی

فرمول محاسبه وزن پروفیل نبشی

وزن پروفیل Z

مقاطع Z ساخته شده از ورق های فولادی گرم نوردیده می باشد که به منظور پوشش دهی سقف سالن ورزشی، سوله، سالن های بزرگ، نمایشگاه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. از مشخصات ابعادی این محصول طول، ضخامت و نوع فولاد است که طول مقاطع Z را با علامت L و ضخامت ورق را با T نمایش می دهند. طول استاندارد برای هر شاخه از این مقاطع ۶ متر با ضخامت های متفاوت می باشد.

وزن پروفیل استیل

این مقاطع فولادی ساخته شده از استیل می باشد که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. برای محاسبه وزن این محصول باید مطابق با فرمول وزن انواع قوطی عمل کنید، تنها تفاوت آن در میزان چگالی می باشد که چگالی استیل برابر با ۷.۸ می باشد.

 

ماخذ و منابع این مقاله:

HOW TO CALCULATE THE WEIGHT OF A STEEL PLATE

Aluminum Weight Calculator

 

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *