عمومی

کاربردهای هندریل (Handrail) فولادی

کاربردهای هندریل (Handrail) فولادی

در این مقاله قصد داریم به کاربردهای هندریل (Handrail) فولادی بپردازیم و موضوعاتی مانند هندریل (Handrail) و نرده (railing) آلومینیومی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

کاربردهای هندریل (Handrail) فولادی

هندریل استیل نرده های فولادی تقریباً در هر محیطی قابل استفاده هستند. هندریل فولادی با روکش پودری یا گالوانیزه یک انتخاب محبوب برای کاربردهای صنعتی پیش ساخته پله است که در آن سایر اجزای پله ها از فولاد ساخته شده اند. برای خانه ها و فضاهای تجاری، هندریل های فولادی ضد زنگ ظاهری شیک و مدرن را ارائه می دهند. هندریل های فولادی ضد زنگ را می توان با نرده های ساخته شده از مواد دیگر مانند شیشه برای ایجاد یک طراحی مدرن استفاده کرد. در ادامه این مقاله به کاربردهای هندریل (Handrail) فولادی خواهیم پرداخت.

از نرده های فولادی می توان در تنظیمات مختلف از جمله صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده کرد. هنگام استفاده در محیط های صنعتی، نرده های فولادی عملکرد بیشتری دارند. در منازل و ادارات، نرده های فولادی ضد زنگ خطوط تمیز و ظاهری معاصر را ایجاد می کنند. آنها را می توان با انواع مواد نرده مانند چوب برای ایجاد جلوه دلخواه استفاده کرد.

مزایا و معایب نرده و هندریل فولادی

فولاد به دلیل استحکام بالا آن را به یکی از ایمن ترین مواد برای استفاده برای نرده ها و هندریال ها تبدیل می کند. فولاد را می توان با پوشش های پودری و رنگ های مایع و پرایمرها برای بهبود عملکرد پوشش داد. فولاد گالوانیزه و ضد زنگ نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد و می توان آن را با اسفنج و مواد شوینده ملایم تمیز کرد. فولاد یک ماده همه کاره و مقاوم در برابر آب و هوا است که می تواند در داخل یا خارج استفاده شود.

معایب
  • در گرمای شدید، فولاد می تواند گسستگی خود را از دست بدهد و ضعیف شود.
  • نرده ها و هندریل های فولادی می توانند گران تر از مواد دیگر مانند چوب باشند.
  • فولاد ممکن است به دلیل وزن آن ماده ای دشوار برای استفاده برای یک پروژه باشد.
  • نصب فولاد نیز به دلیل وزن سخت است و برای انجام تنظیمات در محل نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

هندریل (Handrail) و نرده (railing) آلومینیومی

آلومینیوم یک عنصر طبیعی است که چگالی کمتری نسبت به سایر فلزات دارد و در مقایسه با فولاد سبک وزن است. آلومینیوم فلزی شبیه نقره است که بسیار بازتابنده است. آلومینیوم به طور طبیعی در برابر زنگ زدگی و خوردگی بدون هیچ گونه عملیات اضافی مقاوم است. کاربردهای هندریل پله آلومینیومی و نرده های آلومینیومی را می توان در تنظیمات مختلف یافت.

آنها را می توان در داخل و خارج از خانه ها، ساختمان های تجاری و محیط های صنعتی استفاده کرد. نرده پله های آلومینیومی اغلب در بیرون برای پله های ورودی و عرشه استفاده می شود. با این حال، آنها همچنین می توانند در هر نوع ساختمانی در داخل ساختمان باشند.

مزایا و معایب هندریل (Handrail) و نرده (railing) آلومینیومی

مزایا

مانند فولاد، آلومینیوم بسیار قوی و بادوام است و می توان از آن برای ایجاد یک محیط بسیار امن استفاده کرد.آلومینیوم حتی در سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت می کند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد.
از آنجایی که آلومینیوم بسیار سبک‌تر از فولاد است، نصب آن آسان‌تر و برای پروژهای مختلف مناسب‌ است. بخاطر وزن سبک تر، برش و شکل گیری آلومینیوم اسان است بنابراین، در طرح ها و الگوهای متنوع تری موجود است.
نرده ها و نرده های آلومینیومی را می توان با پوشش پودری برای ارائه طیف وسیعی از گزینه های رنگی استفاده کرد.

معایب

  • عیب اصلی استفاده از آلومینیوم برای نرده ها و نرده ها این است که گران تر از فولاد است.
  • نرده ها و نرده های آلومینیومی نیز می توانند راحت تر از فولاد دچار فرورفتگی و خراش شوند.

منبع : iron handrail

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *