مقالات

گاردریل

گاردریل

در این مقاله  به تفصیل در مورد گاردریل، نرده محافظ، مزایا و معایب نرده محافظ، گاردریل پلیمری، انواع پلیمر گاردریل، از مقالات سایت پنجره انلاین می پردازیم تا پایان با ما همراه باشید .

گاردریل چیست؟

 گاردریل ها متداول‌ترین سیستم‌های حفاظ ایمنی جاده ای یا تأسیساتی هستند که از فولاد ساخته می‌شوند. پایه های عمودی آن  به صورت گرد یا مربعی شکل که توسط پیچ و مهره یا سایر بست‌ها به گاردریل ها متصل می‌شوند؛ همچنین پایه ها ممکن است به صفحات جوش داده شوند.

نرده های محافظ که حدود (38 سانتی‌متر) بالاتر از سطح کف قرار دارد برای کنترل ترافیک وسیله نقلیه کافی می باشند. تولید کنندگان برای کاربرد های متفاوتی با هر درجه ای این نوع حفاظ را از فولاد تولید می کنند. البته این تولید باید بر اساس اندازه و نوع وسایل نقلیه مورد استفاده در جاده ها، حجم ترافیکی کنترل شود؛ همچنین خطر مرتبط با مناطق تحت حفاظت تعیین شود.

گاردریل

گاردریل

نرده محافظ

گاردریل در واقع یک نوار قوی است که نیروی وسیله نقلیه را به عناصر ریل، پست ها و قسمت انتهایی یا لنگرها منتقل می کند. موانع بتنی جدیدتر، در حالی که معمولاً به اندازه کافی قوی هستند تا در برابر برخورد مستقیم خودروها مقاومت کنند. همچنین بر اساس یک اصل مشابه در انحراف وسایل نقلیه سنگین تر مانند کامیون ها کار می کنند و خسارت وارده را به حداکثر می رساند.

مزایا و معایب نرده محافظ

در مهندسی ترافیک، نرده های محافظ بزرگراه ممکن است از برخورد یک وسیله نقلیه به موانع کنار جاده که ساخته دست انسان است(ساختارهای تابلو، ورودی آبگیر، تیرهای تاسیسات) جلوگیری کنند. همچنین با موانع طبیعی (درختان، سنگ های زراعی) مقابله می کنند. متغیرهایی مانند سرعت رانندگان و جهت گیری وسیله نقلیه هنگام برخورد با گاردریل، عوامل بسیار مهمی در اثربخشی عملکرد گاردریل ها به شمار می روند.

گاردریل برای جلوگیری از انحراف خودروها در نظر گرفته می شود. میزان انحراف خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها عبارتند از: نوع و وزن وسیله نقلیه، ارتفاع گاردریل، نوع خاکی که پایه‌ها در آن قرار می‌گیرند، طول قرارگیری پایه‌ها و فاصله ریل ها. پایه ها همچنین در میزان مقاومت در هنگام ضربه نقش مهمی دارند.

در بیشتر موارد، نرده های محافظ نمی‌توانند در برابر ضربه وسیله نقلیه مقاومت کنند. گاردریل به عنوان یک سیستم عمل می کند که ریل ها، پایه ها، اتصال ریل به پایه ها و به یکدیگر همگی نقش مهمی ایفا می کند. زیرا نرده های محافظ عملکرد هماهنگی در هنگام برخورد دارند.

گاردریل پلیمری

گاردریل پلیمری با انعطاف پذیری و استحکام بالا برای جذب ضربه های خودرو  در محیط های صنعتی و جاده ای است. انواع مختلفی از پلیمرها در ساخت نرده های محافظ مورد استفاده قرار می گیرند. دانه های پلیمری ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند تولید به منظور افزایش خواص طبیعی پلیمر به روش های مختلف مخلوط شوند.

گارد ریل پلیمری

گارد ریل پلیمری

انواع پلیمر گاردریل
  • پلی اتیلن
  • پلی پروپیلن 
  • پلی وینیل کلراید (PVC)

 

منابع و مواخذ  این مقاله :

Guard Rail Systems

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *