مقالات

پنجره عایق صدا چیست؟

در این مقاله به شما میگوییم که پنجره عایق صدا چیست؟ و ویژگی های مهم پنجره عایق صدا را مورد بررسی قرار میدهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید سپاسگذاریم.

صنعت معماری در طول زمان شاهد پیشرفت های جدید بسیاری بوده است و یکی از بزرگترین تغییرات افزایش استفاده از شیشه است. در حالی که شیشه های به کار رفته در نمای ساختمان های تجاری خیره کننده به نظر می رسد، به دلیل سطح بالای سر و صدا در مناطق مسکونی و تجاری استفاده از پنجره عایق صدا اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه، تولید کنندگان شیشه راه حلی عالی برای این مساله ارائه کرده اند و آن هم شیشه های عایق صدا است.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

پنجره عایق صدا چیست؟

شیشه عایق صدا که به شیشه آکوستیک (ACOUSTIC GLASS) نیز معروف است، اساساً نوعی شیشه لمینت است که از ترکیب دو لایه شیشه به همراه یک لایه داخلی پلی وینیل بوتیرال یا PVB ایجاد می شود. لایه PVB نه تنها برای چسباندن ورق های شیشه ای به یکدیگر، (در نتیجه اطمینان از اینکه ظاهر تک جداره وجود دارد) بلکه برای جذب صدای درون شیشه نیز استفاده می شود. به عبارت دیگر، به عنوان یک لایه آکوستیک عمل می کند . این محصول دارای ویژگی های جالبی است . PVB اساساً هرگونه فرکانس صدا را از ارتعاش از صفحه خارجی به صفحه دوم را متوقف می کند. به این ترتیب از ورود صدا به خانه یا محل کار شما جلوگیری می کند.

ویژگی های مهم پنجره عایق صدا

 

کاهش قابل توجه نویز

همانطور که قبلاً می دانید، مزیت اصلی نصب پنجره های عایق صدا در خانه یا محل کار شما این است که با مسدود کردن صداهای خارجی مربوط به عابران پیاده، ترافیک، سایت های ساختمانی و غیره کمک می کند. و عایق صوتی. پنجره های عایق صدا می توانند مانعی قوی ایجاد کنند که ادعا می شود صدای خارجی را تا 90 درصد مسدود می کند. از این رو، با پنجره های عایق صدا، می توانید به طور موثر مطمئن شوید که خانه شما اساساً یک حباب محافظ است.

ایمنی بهتر

بسیاری از مردم ایمنی نصب پنجره های شیشه ای بزرگ در خانه خود را زیر سوال می برند. خوشبختانه پنجره های عایق صدا بسیار ایمن هستند. این به این دلیل است که شیشه آکوستیک نوعی شیشه چند لایه است و به این معنی است که در مقایسه با شیشه آنیل شده دوام و استحکام بیشتری دارد. لایه PVB داخل شیشه آکوستیک تضمین می کند که به راحتی شکسته نمی شود.

علاوه بر این، شیشه های عایق صدا نسبت به شیشه های معمولی سخت تر هستند، زیرا می توان آن را با شیشه های متعددی ساخت که ضخامت های متفاوتی دارند، که آن را حتی قوی تر می کند. این ویژگی تضمین می کند که خانه شما امنیت بهتری داشته باشد. وقتی پنجره های عایق صدا را نصب می کنید، مزاحمان یا سارقان نمی توانند به راحتی به خانه شما دسترسی پیدا کنند.

افزایش راحتی

اگر در منطقه ای گرم زندگی می کنید و می خواهید مطمئن شوید که خانه شما تا حد امکان راحت باشد، منطقی است که روی شیشه عایق صدا از پوشش Low-E استفاده کنید. این نوع پوشش عموماً برای جلوگیری از ورود گرما به خانه استفاده می شود. همانطور که گرما را منعکس می کند، خنک بودن خانه را تضمین می کند. علاوه بر این، در زمستان پوشش Low-E نیز می تواند به حفظ گرما در خانه کمک کند تا احساس سرما نکنید. اتکای شما به وسایل برقی می تواند با این کار کمی کاهش یابد، که می تواند تضمین کند که مصرف برق شما کمتر باشد.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

آیا می دانستید که پنجره عایق صدا می توانند از شما و خانواده تان در برابر اشعه های مضر فرابنفش (UV) و مادون قرمز (IR) محافظت کنند. گرفتن پنجره های عایق صوتی چند لایه می تواند تضمین کند که می توانید اشعه های مضر UV را مسدود کنید و از تابش نور خورشید محافظت کنید. علاوه بر این، دریافت پنجره های عایق صوتی چند لایه می تواند از اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان، فرش، فرش و سایر پارچه های شما در برابر اثرات مخرب اشعه IR و UV محافظت کند.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید از شما سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات وبسایت ما و مقاله مزایای پنجره یو پی وی سی چیست؟ و انواع دستگیره پنجره دوجداره  دیدن فرمایید.

 

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منابع و ماخذ : Key Facts to consider while noise proofing your home windows
Soundproofing Windows Are a Real Thing. Here’s How They Work

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *