مقالات

انواع پروفیل های آلومینیومی

انواع پروفیل های آلومینیومی

انواع پروفیل های آلومینیومی موضوع این بخش از وب سایت ماست. در این مقاله با اصطلاحات تخصصی این رشته همچون پروفیل آلومنیوم مربع، پروفیل آلومنیوم SD، پروفیل آلومنیوم RCW، پروفیل های الومینیوم قسمت درب و غیره آشنا خواهید شد.

از این که تا انتهای مطلب با ما همراهید سپاس گزاریم.

انواع پروفیل های آلومینیومی

  • پروفیل آلومینیوم توخالی
  • پروفیل آلومینیوم مربع
  • پروفیل آلومینیوم SD
  • پروفیل آلومینیوم RCW
  • پروفیل های آلومینیوم قسمت درب 
  • پروفیل آلومینیوم T
  • پروفیل آلومینیوم لوور

پروفیل آلومینیوم توخالی

پروفیل های آلومینیومی توخالی معمولاً به عنوان بخشی از تاسیسات مدولار ، به ویژه در طراحی ساختمانی یافت می شوند. این پروفیل ها می توانند به شکل تیرهای مستطیلی ، مربعی و توخالی باشند. پروفیل هایی که می توانند برای ساختمانها ، پل ها و انواع دیگر کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

پروفیل آلومینیوم مربع

پروفیل های آلومینیوم مربع زیر مجموعه آلومینیوم پرتو توخالی طبقه بندی  می شوند. آنها را می توان به عنوان بخشی از یاتاقان های  دیواری و همچنین ستون های پشتیبانی یافت. بسته به فرآیند تولید ، می توان آنها را به صورت یکپارچه یا غیر یکپارچه ساخت. این شامل یک فرایند  صاف کردن مداوم یک ورق آلومینیومی و پیوستن به گوشه ها به منظور تشکیل یک مربع است. به منظور صاف کردن لبه های داخلی ، یک نقطه سوراخ فشار قوی از وسط پروفیل  عبور می کند.

پروفیل آلومینیوم SD

پروفیل های آلومینیوم SD نه تنها در مقیاس بزرگتر بلکه در مقیاس های کوچکتر نیز وجود دارند. جدا از سبک بودن و انعطاف پذیری آلومینیوم ، مقاومت آن در برابر خوردگی نیز یکی از دلایلی است که آنها می توانند به عنوان فریم های پنجره پایدارعمل کنند.

پروفیل های SD بهترین انتخاب برای فریم های پنجره ای کشویی  هستند. پنجره دائماً در معرض عناصر محیطی خارجی مانند گرد و غبار ، باران در درجه حرارت بالا می باشند. همچنین عملکرد کشویی پروفیل  SD ومقاومت در برابر اشکال مختلف هوازدگی ، بهترین انتخاب این نوع پروفیل می باشد.

 

پروفیل آلومینیوم RCW

پروفیل های آلومینیوم RCW در ساختمانهای مرتفع به وفور یافت می شوند و معمولاً برروی دیواره ها مولیون اعمال می شود. زیرا استفاده اصلی آنها برای جلوگیری از ورود عناصر محیطی در داخل یک ساختمان است.

دیواره های پرده ای معمولاً دارای آلومینیومی هستند که درقسمتهای مختلفی قرار می گیرند. این مهم است که این پروفیل  ها شامل اجزای لازم در آب بندی فضای داخلی یک ساختمان باشند. پروفیل های RCW معمولاً به سایر مواد مجهز هستند که به جلوگیری از بروز نشت کمک می کند.

پروفیل های آلومینیوم قسمت درب

پروفیل های الومینیوم قسمت درب به عنوان بخش ED نامگذاری شده است ، قسمت های درب آلومینیومی پروفیل هایی هستند که در درهای شیشه ای سنگین برای ساختمانها استفاده می شوند. آنها بخشی از کل مکانیسم درهای فشار هستند و اغلب به عنوان یک سیستم کامل کار می کنند.

درهای شیشه ای دارای مکانیسم فشاری همراه می باشند. در انواع مختلف فضاهای تجاری یافت می شود. طراحی بی‌شک کلاسیک آن بر فرم و همچنین عملکرد آن ار دوچندان می کند. بخش های درب آلومینیومی مواد شیشه ای موجود در محل را به شدت ایمن می کند تا از سقوط آن جلوگیری شود .

پروفیل آلومینیوم لوور

یک لوور به چیدمان اشاره دارد که در آن اسلات ها در فواصل افقی منظم از یکدیگر با زاویه وصل می شوند. آنها به شکل پرده های پنجره یا کرکره های درب می آیند. به دلیل ساختار ، لوازم جانبی عمدتاً برای عبور از روشنایی طبیعی یا تهویه استفاده می شود. آنها همچنین به جلوگیری از ورود زباله ها در داخل یک ساختمان کمک می کنند.

لوورهای آلومینیومی را می توان در طرح های سفارشی مختلف، بسته به نیاز ساختمان، تولید کرد. جنس آلومینیومی تواند تهویه طبیعی و خنک را در داخل ایجاد و از ورود اب جلوگیری کند.

پروفیل آلومینیوم T

پروفیل های الومینیوم T محصول اکسترود شده آلومینیومی T شکل که در جهات مختلف پشتیبانی می شود. بخش های T به طور خاص حاوی مؤلفه هایی مانند دهانه ، فلنج های افقی و شبکه های عمودی هستند.

 

ساختار این نوع مشخصات پروفیل آلومینیوم دلالت بر این دارد که می توان آن را در گوشه ها و به عنوان بخشی از یک شبکه یافت.. برای افزودن دوام بیشتر ، اتصالات نیز به عنوان راهی برای بهبود سطح پشتیبانی به بخش T وصل شده اند.

منابع و مواخذ انواع پروفیل های آلومینیومی:

WHAT ARE ALUMINIUM WINDOWS & ITS TYPES?

 نویسنده: فرشید پارسین – کارشناس سئو و تولید محتوا
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *