عمومی

چرا باید از لولای مخفی استفاده کنیم؟

لولای مخفی

پیشتر مقاله ای با عنوان لولا چیست؟ ارائه کردیم. در این مطلب از مطالب سایت پنجره آنلاین قصد داریم یکی از محبوب ترین لولاها در بین خریداران را به شما معرفی کنیم لولاهای مخفی به دلیل ظاهر زیبا و بسیاری از مزیت های دیگر مورد توجه خریدارن هستند .
در این مقاله به موضوعاتی همچون لولای مخفی چیست و کجا استفاده می شود؟ ، مزایای لولای مخفی ، چه زمانی از لولاهای مخفی استفاده می شود؟ و کدام لولای مخفی را انتخاب کنم؟ و برندهای معروف لولای مخفی خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

لولای مخفی Concealed Hinge چیست و کجا استفاده می شود؟

لولای مخفی

لولای مخفی

این لولا در یک کلام زیبا و مفید است. در اینجا میخواهیم درمورد نحوه اضافه کردن جادوی لولای مخفی به خانه خود صحبت کنیم .

یک ویژگی جادویی در مورد دری با لولای مخفی وجود دارد. از بیرون، هیچ سخت افزاری قابل مشاهده نیست که از ظاهر درب بکاهد. تنها زمانی که در را باز می کنید، یک لولای مخفی آشکار می شود.
لولاهای مخفی – که نامرئی، پنهان و اروپایی نیز نامیده می شود – در درهای ورودی و داخلی، کابینت ها و مبلمان استفاده می شود. Soss ، یک برند معروف، بیش از 100 سال است که آنها را تولید می کند.

مزایای لولای مخفی

از آنجا که آنها از بیرون دیده نمی شوند، ظاهری صاف و تمیز ارائه می دهند که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است. آنها همچنین امنیت را فراهم می کنند، زیرا نمی توان از بیرون دستکاری شان کرد.

لولاهای سبک اروپایی یا همان لولای مخفی، که معمولاً در کابینت و مبلمان استفاده می‌شوند، مزایای بیشتری دارند:

می‌توانید نحوه آویزان شدن درب را پس از نصب تنظیم کنید، به این معنی که آنها نسبت به لولاهای سنتی منعطف تر هستند، زیرا می‌توانید عیوب ساختمانی جزئی را با آن برطرف کنید برخی از لولاهای سبک اروپایی دارای ویژگی نرم بسته شدن هستند. و مکانیزمی دارند که حذف درب کابینت را بدون نیاز به برداشتن لولا ممکن می سازد.

چه زمانی از لولای مخفی استفاده می شود؟

زمانی که می خواهید ظاهر تمیزتری از کابینت ها، مبلمان و درها داشته باشید، لولاهای مخفی را انتخاب کنید. سبک اروپایی در آشپزخانه ها و حمام ها رایج است و می توان از آن در کابینت های بدون فریم یا فیس فریم استفاده کرد.

از لولاهای مخفی هم برای زیبایی و هم امنیت در درهای ورودی و داخلی استفاده می شود. اما نا گفته نماند جذابیت آنها ارزان هم نیست. آنها نسبت به لولاهای سنتی گران تر هستند (از 5 دلار تا صدها دلار، بسته به کاربرد)، بنابراین اغلب به صورت انتخابی استفاده می شوند، زمانی که ظاهر نهایی یک در یا کابینت مهم است.

کدام لولای مخفی را انتخاب کنم؟

نوع لولای مخفی مناسب برای شما بستگی به کاربرد دارد.

برای کابینت ها (یا مبلمان)، لولای مخفی به سبک اروپایی که انتخاب می کنید به ساختار کابینت بستگی دارد:

لولای روکش کامل: برای کابینت های تک یا آنهایی که در انتهای یک سری کابینت قرار دارند.

لولای نیمه روکش: زمانی که دو در از یک پارتیشن مشترک استفاده می کنند.

لولای داخلی: برای درهایی که همسطح با صفحه کابینت هستند

برندهای معروف لولای مخفی

برخی از برندهای معروف عبارتند از Soss ، Blum و Amerock .

برای درهای ورودی یا داخلی، انتخاب بر اساس اندازه و ضخامت درب و تعداد لولاهایی است که می خواهید داشته باشید. برندهای معروف عبارتند از Soss و Tectus .

انتخاب از Awilux شامل پنجره های کج و چرخشی با لولاهای نامرئی است.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با یکی از محبوب ترین انواع لولا در بین یراق آلات درب و پنجره  آشنا کنیم . تعریف کلی ، مزیت ها ، کاربرد و انواع لولای مخفی خلاصه ی موضوعاتی بود که در این مقاله مطرح شد . امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد .

منبع

Everything to Know About Concealed Hinges

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *